نوروز جشن تجدید زندگی است

  • شناسه خبر: 1976
نوروز جشن تجدید زندگی است

در پیام مدیر کل یونسکو به مناسبت روز بین المللی نوروز (مصادف با ۲۱ مارس) آمده است: نوروز جشن تجدید زندگی است. لحظه ای است که گذشته را مرور می کنیم و به آینده با امید نگاه می کنیم.به گزارش «خانه خشتی»به نقل از   ایرنا، ‘ایرینا بوکووا’ در این پیام افزود: نوروز زمانی است که […]

خانه » اجتماعی » نوروز جشن تجدید زندگی است

در پیام مدیر کل یونسکو به مناسبت روز بین المللی نوروز (مصادف با ۲۱ مارس) آمده است: نوروز جشن تجدید زندگی است. لحظه ای است که گذشته را مرور می کنیم و به آینده با امید نگاه می کنیم.به گزارش «خانه خشتی»به نقل از   ایرنا، ‘ایرینا بوکووا’ در این پیام افزود: نوروز زمانی است که دوستان،خانواده و اجتماع به لحاظ ارزشها و آرمانهای مشترک گرد هم می آیند.

وی اظهار داشت:نوروز هزاران سال است که توسط مردمان آسیای غربی،مرکزی و جنوب و همینطور مردمان قفقاز،بالکان و دیگر مناطق جشن گرفته می شود. امروز نوروز نماد پرده نقش دار غنی ای است که رسوم و تشریفات و جشنها را همسو با طبیعت به هم پیوند می زند.

وی تاکید کرد: نوروز روز سرودها، رقص ها،بازیها و غذاهای مخصوص است. روزی که گذشته و آینده را به هم پیوند می دهد و مردمانی از فرهنگ ها و ملیت ها،مذاهب و زبانهای مختلف را گرد یک پیام از جنس صلح جمع می کند. با توجه به چنین روزی روحیه آزاده ای ،نوروز جشن با هم تقسیم کردنها است.

به گفته بوکوا، نوروز مظهر قدرت میراث فرهنگی ناملموس بشریت نیز است. از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و حس هویت و بقا را استحکام بخشیده و از مرزها عبور می کند. به همین دلیل نوروز در سال ۲۰۰۹ میلادی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسید. ثبت نوروز نتیجه تلاشهای مشترک کشورهای بسیاری بوده که نوروز را جشن می گیرند.

مدیر کل یونسکو یادآور شد: در این برهه زمانی که تغییرات سریعی رخ می دهد ما به جشن های فرهنگی که مردم را به هم نزدیکتر و روابط بین جامعه و طبیعت را مستحکم می کنند، نیاز داریم.

بوکوا در این پیام یادآور شده: فرهنگ منبع پیوستگی و خرد اجتماعی است . نقشه ای است که می توان با آن جهان را خواند و راهنمایی است که با کمک آن می توان جهان را شکل داد و فواید بسیاری در توسعه و پایداری محیط زیست برای تمام جوامعی که به هم مرتبط هستند به همراه دارد همانگونه که برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل در خصوص توسعه پایدار در ریو آمده می شویم باید اهمیت فرهنگ را به عنوان یک اصل برای آینده ای پایداری برای همه به رسمیت بشناسیم.

وی در پایان این پیام تاکید کرده است: بیش از هر چیز دیگر، نوروز روز وعده است. وعده زندگی مجدد و امید تازه. در نخستین روز بهار پیام همه ما باید پیام صلح ،هماهنگی و آشتی باشد.

برچسب ها:
سال1391،خانه خشتی نوروز جشن تجدید زندگی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان