همایش ملی روز اصناف در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 197567
همایش ملی روز اصناف در رفسنجان برگزار شد

همایش روز ملی اصناف با حضور رؤسای صنف‌های مختلف و مسئولین رفسنجان برگزار شد.

خانه » اسلاید شو » همایش ملی روز اصناف در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با اشاره به اینکه وجود ویروس کرونا در جامعه مشکلات بسیاری را در حوزه های مختلف به همراه داشت ، گفت: خوشبختانه در این مدت مجموعه اصناف شهرستان رفسنجان در انجام کارهایی که منشا خیر داشت همراه مردم و خیرین شهرستان بودند و کارهایی که در کشور برند شد را انجام دادیم و رفسنجان الگوی دیگر شهر های کشور شد .

امام جمعه رفسنجان بیان کرد:در سال ها ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با همراهی و همدلی اصناف ,خیرین و مردم تمامی زندانیان جرایم غیر عمد در رفسنجان آزاد شد و به مرحله ای رسیدم که پول بود اما زندانی نبود .

 

وی اضافه کرد: با همکار دادستان و دادگستری شهرستان رفسنجان تعدادی از زندانیانی مشمول عفو قرار گرفتند .

 

حجت الاسلام اصغر عسکری ادامه داد: تعداد بسیاری از زوج های جوان بخاطر نداشتن جهیزیه بیش از ده سال بود که زندگی مشترک خود را آغاز نکرده بودند با فراخوان مردمی بیش از ۳۷۰ جهیزیه تامین شد و به صورت خیلی محترمانه و آبرومندانه به زوج ها تحویل داده شد .

 

امام جمعه رفسنجان در پایان سخنانش از تمامی مردم ،کسبه،بازاریان ،کمیته امداد رفسنجان ،دادگستری و دیگر نهاد هایی که باعث انجام اینگونه کارها شدند تشکر کرد و گفت:خداوند بر عمر و عزت شما بیفزاید که همیشه منشا خیر در جامعه باشید.

 

حاج احمدی رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان هم در این مراسم گفت: دوران کرونا باعث تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحد های صنفی شد که اکنون خوشحال هستم ویروس کرونا در سطح جامعه کنترل شده است .

وی ادامه داد: برای رونق مجدد واحد های تولیدی آنها را برای دریافت تسهیلات ۱۸ درصد اقتصاد مقاومتی به بانک ها معرفی کردیم که امیدواریم از مشکلات آنها کاسته شود.

 

حاج احمدی تصریح کرد: مسئله اشتغال و اشتغالزای یکی از مسئله های مهم جامعه است که در صدد هستیم به واحد های صنعتی هم در این راستا کمک کنیم.

 

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز در همایش روز ملی اصناف شهرستان بیان کرد: از اصنافی که در دوران سخت کرونا فشار اقتصادی و تعطیلی های پی در پی را تحمل کردند که این ویروس منحوس کنترل شود تشکر میکنم .

 

فرماندار رفسنجان ادامه داد: بایستی در بحث های صنعتی و کشاورزی تعریف جدیدی ارائه داد و با تغییرات اقلیمی، کشاورزی پسته در رفسنجان خسارت های بسیاری دید که باید به سمت کشت‌های جایگزین رفت.

 

حسین رضایی با اشاره به ترویج کشت‌های گلخانه ای در رفسنجان ادامه داد: اگر ۳ هزار هکتار گلخانه در رفسنجان داشته باشیم به اندازه کل منطقه نوق درآمد خواهیم داشت و مصرف آب هم در این کشت‌ها یک دهم خواهد بود.

 

وی در پایان تصریح کرد : از این شرایط اقتصادی سخت عبور خواهیم کرد و شکوفایی اقتصادی را در سال‌های آینده خواهیم داشت.

 

در پایان این مراسم از روسای اصناف شهرستان رفسنجان تقدیر شد .

عکس از: فاطمه محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان