بیش از ۸۵ درصد از سیست و بیومست کشور در سایت آرتمیا منطقه نوق تولید می شود

  • شناسه خبر: 197413
بیش از ۸۵ درصد از سیست و بیومست کشور در سایت آرتمیا منطقه نوق تولید می شود

صبح امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با حضور در شهر جوادیه والهیه فلاح بخش نوق از سایت پرورش آرتمیا نوق بازدید کرد.

خانه » اسلاید شو » بیش از ۸۵ درصد از سیست و بیومست کشور در سایت آرتمیا منطقه نوق تولید می شود

به گزارش خانه خشتی؛ خیر اندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این بازدید گفت: بیش از ۸۵ درصد از سیست و بیومست کشور در سایت آرتمیا منطقه نوق تولید می شود. متاسفانه شوری آب درشهرستان رفسنجان و توابع رو به بالا رفتن است و با بالا رفتن شوری آب از این آب می توان در تولید آرتمیا استفاده کرد .

وی ادامه داد:  تولید آرتمیا هیچ گونه نیازی به آب شرب کشاورزی ندارد و احیای سایت پرورش آرتمیا علاوه بر ایجاد اشتغال، در رونق منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

ابوالقاسمی مسئول شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این بازدید گفت: متاسفانه آب استان کرمان روز به روز در حال شور شدن است و یکی از راهکارهای استفاده بهینه از آبهای شور تولید و پرورش آرتمیا است .

 

ابوالقاسمی بیان کرد: سایت پرورش آرتمیای نوق بزرگترین سایت کشور است که سالانه ظرفیت تولید ۳ تن سیست و ۴۰ تا ۵۰ تن بیومست را دارد و تولیدات این سایت به مصرف مراکز تکثیر میگو و ماهیان خاویاری در کشور می رسد .

وی تصریح کرد: این سایت ۱۵ درصد از نیاز کشور به سیست را تامین میکند که انشاالله با حمایت دولت می تواند بخش وسیعی از نیاز کشور را بر آورده سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان