تبادل تجربیات برای رشد و توسعه در دیدار هیأت اعضای شورای شهر و شهرداران رفسنجان و سیرجان

  • شناسه خبر: 197381
تبادل تجربیات برای رشد و توسعه در دیدار هیأت اعضای شورای شهر و شهرداران رفسنجان و سیرجان

روز گذشته هیئت شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان به رفسنجان آمدند و در دید و بازدیدی که داشتند سخن از اجرای ایده ها و طرح های نو و بی نظیر که شهر را به سمت توسعه گرایی سوق دهد بود و نیز از طرح های مختلف شهر رفسنجان دیدن کردند تا از تجربیات و نظرات در ارتقاء مدیریت شهری گام های موثر برداند و الگوهای موفق را اجرا کنند.

خانه » اسلاید شو » تبادل تجربیات برای رشد و توسعه در دیدار هیأت اعضای شورای شهر و شهرداران رفسنجان و سیرجان

به گزارش خانه خشتی؛ شهرداران و اعضای شورای اسلامی این دو شهر بزرگ در استان در این رویداد زمینه تبادل نظر در ابتکارها و اقدامات مشترک را ایجاد کردند.

شهردار رفسنجان در جریان میزبانی به موضوعات مختلفی اشاره و دلایل تحقق و شکل گیری اقدامات را نیز ارائه توضیح داده شده است.

مجید کهنوجی با اشاره به موضوع فضای سبز برخی ظرفیت های این مجموعه را از این نظر تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون بیش از ۲ میلیون گل و گیاه در نهالستان این شهرداری تولید و در فضاهای سبز سطح شهر کاشته شد.

وی گفت: بالای ۸۰ درصد در بحث عمران شهری طرح های این دوره را با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا کردیم که ۲۰ درصد آن‌هاباقی مانده و در بحث رودخانه‌هایی است که باید سامان‌دهی شوند ما در بحث سامان‌دهی رودخانه‌های داخل شهر گیر برخی مجوزها هستیم.

کهنوجی درحوزه محلات هو اظهار داشت: شوراهای محله را تشکیل دادیم و به سراغ رفع کمبود سرانه‌ها اعم از پیاده‌روسازی، آسفالت، مکان ورزشی ، فضای سبز و غیره رفتیم چیزهایی که خواست مردمی بود و ما داریم آن ها را برآورده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله ۹۰ درصد خواسته‌های مردم محله‌ها را انجام دادیم افزود: تاکنون هم در این محلات ۲۰ فضای سبز در قالب دو هزار مترمربع را طراحی کردیم که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی هم در دست اجراست .

شهردار رفسنجان اظهار کرد: در بحث پروژه‌های شهری هم از جمله ایجاد پل غیرهمسطح به طول ۸۰۰ متر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، دو بانده کردن یکی از بزرگ‌راه‌های شهر که گره ترافیکی را در سطح شهر آزاد می‌کند و همچنین مرمت دیوارهای بازار شهر در خیابان انقلاب را داریم.

 

بیمارستان تسکین رفسنجان ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

یکی از پروژه های مورد بازدید بیمارستان خصوصی به نام تسکین بود که در حال احداث است و در این بازدید مدیرعامل اجرای این طرح اظهار کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در حال اجرا است.

علی قائم پناه مدیرعامل این طرح بیان کرد: یکی از اهداف ایجاد این بیمارستان ارتقا سلامتی و افزایش امید به زندگی است و این بیمارستان در شریان های اصلی شهرستان قرار دارد و به شهرستان های مجاور از جمله یزد، سیرجان، کرمان و زرند دسترسی دارد و برای بیماران حوزه خلیج فارس نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

 

وی افزود: بیمارستان در ۴ پارت تشکیل شده که ابتدای سال گذشته عملیات احداث این پروژه آغاز شده و ۸۰ درصد اسکلت آن تکمیل شده است.

 

قائم پناه ادامه داد: در مجموع کل کار ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل گودبرداری، تحکیم سازی، محوطه سازی و غیره است و تا پایان سال ۱۴۰۴ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

قائم پناه بیان کرد: اعتبار پروژه هزار میلیارد تومان بر اساس پیش بینی سال ۱۴۰۰ و بر اساس دلار نیز ۳۲ میلیون دلار برآورد شده و این بیمارستان جنرال ۱۵۰ تختی است.

 

وی گفت: ۳۸ هزار متر مربع در فاز اول در حال احداث است و ظرفیت تخت آن تا ۱۸۰ تخت هم قابلیت افزایش دارد.

 

توسعه رفسنجان در گرو همدلی موجود در بین اعضای شورا و شهرداری رفسنجان است

 

آقای خدامی رییس شورای اسلامی شهر سیرجان هم در بازدید از طرح ها و پروژه های رفسنجان بیان کرد: شهرداری رفسنجان در بحث نگهداشت فضای سبز موفق عمل کرده و این ثمره یکی از نکات مثبت در این شهر است.

 

وی افزود: همدلی موجود در شهرداری و شورای اسلامی کمک می کند تا شهر رونق و توسعه یابد و آباد شود.

خدامی همچنین خاطرنشان کرد: احداث پروژه ها توسط خیرین بزرگترین دستاوردی است که در رفسنجان وجود دارد و این ظرفیت را باید قدر دانست.

علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان هم اظهار کرد: شهرداری های رفسنجان و سیرجان جزء با اصالت ترین شهرداری ها در طول دوران هستند و روند توسعه در این دو شهر با همدلی اعضای شورای شهر و شهرداری انجام می شود.

وی افزود: رفسنجان در بحث مدیریت شهری و برون سپاری در رابطه با نگهداشت فضای سبز و دیگر امور به نحو مطلوب فعالیت دارد و در سیرجان این برون سپاری تا به حال اجرا نشده و با دیدن این تجربه موفق در رفسنجان برون سپاری را اجرا خواهیم کرد.

کریمی گفت: برون سپاری امور در کلان شهرها انجام می شود که نتیجه ارتقا خدمات برای شهروندان و کاهش هزینه ها را در بر دارد.

در ادامه از بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد، موزه ریاست جمهوری رفسنجان، پارک بانوان، مجموعه ورزشی آگاه، که در جنوب شرق منحصربه‌فرد است و کشتارگاه دام های سبک و سنگین بازدید شد.

 انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد

    رفتند تفریح کنند و بگردند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان