اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی برگزار شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 197272
اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی برگزار شد + تصاویر

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در محل آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی هنری افصح هجری رفسنجان برگزار شد.

خانه » گزارش‌تصویری » اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی برگزار شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ احمد وفایی روز پنجشنبه در این مراسم بیان کرد: ۹۰ هزار نفر در استان کرمان در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۰ نفر برنده شدند.

 

احمد وفایی بیان کرد: قصد داریم از طریق فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه های فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف برای نهادهای مردمی مانند صنوف، مسجدی ها و غیره اجرا و مخاطبین را جذب کنیم و سپس با تقدیر از آن ها در کتابخانه عضو و هدایت شوند تا فرهنگ کتابخوانی رواج یابد.

وی با اشاره به وجود ۱۳۰کتابخانه عمومی در سطح استان کرمان افزود: این کتابخانه ها دارای ۱۲۰ هزار عضو واقعی و بالای ۲۰۰ هزار نفر عضو در صفحات مجازی از جمله واتساپ، اینستاگرام و غیره هستند.

 

وفایی تصریح کرد: میزان مشارکت مردم استان کرمان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به میانگین کشوری خیلی بالاست.

 

وی گفت: اگر می‌گوییم فرهنگ زیرساخت، پایه و اساس رونق اقتصادی و تصمیمات کشور است پس باید آن را در قالب فرهنگ نبوی، علوی و رضوی ترویج دهیم؛ آرمان‌ها و ارزش‌ها دو بال نجات‌بخش جامعه هستند.

 

سرانه کتابخوانی در رفسنجان به ۱۲ دقیقه افزایش یافت

 

سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در این آیین گفت: طبق تحقیقات انجام شده، در سال ۹۸ سرانه کتابخوانی در رفسنجان ۸ دقیقه بود که این عدد اکنون به ۱۲ دقیقه افزایش یافته است.

 

حسین رضایی بیان کرد: باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری سرانه کتابخوانی را ارتقاء داد؛ از زمانی که شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی مردم شد مطالب هم در آن‌جا دنبال می‌شود اما حسی که کتاب خواندن به انسان دست می‌داد وصف شدنی نیست.

وی با بیان اینکه باید بنگاه‌های اقتصادی از جمله مس سرچشمه در ارتقا فرهنگ کتابخوانی حمایت های خود را بیش از پیش ارائه دهند ادامه داد: در زمینه فرهنگ و هنر هر چه هزینه شود از طرف دیگر هزینه ها در کاهش آسیب های اجتماعی کم خواهد شد اشاعه فرهنگ و هنر موجب از بین رفتن معضلات اجتماعی می شود.

 

سید محمد تقی هاشمی زاده رییس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان هم در این آیین گفت: یازدهمین جشنواره کتابخانه رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برای گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسالان در دهه کرامت برگزار شد.

 

وی افزود:این جشنواره در رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوانی، پویش کتابخوانی مجازی، چهارگزینه‌ای، قصه‌گویی، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم، داستان کوتاه و تولید آثار هنری در سطح کشور برگزار شد.

 

هاشمی اظهار کرد: دو هزار و ۷۰۴ نفر در رفسنجان در این جشنواره شرکت کردند که ۵۰ نفر برگزیده شدند و بیشترین برندگان رفسنجانی در حوزه نقاشی و تولید آثار هنری اثر داشتند.

 

از ۵۰ نفر منتخب یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و نیز ۲۰نفر منتخب از ۲۶۸ شرکت کننده در مسابقه دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

عکس از: رقیه غیاثی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان