«محمدهادی اردبیلی» مدیرعامل وقت شرکت مس روایت می‌کند؛

تولید اولین مس آندی در لحظه آزادی خرمشهر

  • شناسه خبر: 196372
تولید اولین مس آندی در لحظه آزادی خرمشهر

امروز مجتمع مس سرچشمه میزبان گردهمایی بود که به بهانه همزمانی سوم خرداد سال ۶۱ و آزادسازی غرورآفرین خرمشهر با تولید اولین «مس آندی» در مجتمع مس سرچشمه توسط مهندسان ایرانی، برگزار شد.

خانه » علم و فن آوری » تولید اولین مس آندی در لحظه آزادی خرمشهر

به گزارش خانه خشتی، امروز آیین افتتاح سمپوزیم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه با حضور محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم،  علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان،  سعد عبدی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، محمد محمودی مومن آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

مجتمع مس سرچشمه میزبان گردهمایی بود که به بهانه همزمانی سوم خرداد سال ۶۱ و آزادسازی غرورآفرین خرمشهر با تولید اولین «مس آندی» در مجتمع مس سرچشمه توسط مهندسان ایرانی، برگزار شد.

محمدهادی اردبیلی مدیرعامل وقت شرکت مس در سال ۱۳۶۱ نیز میهمان مراسم امروز بود و با حضور بر روی سن مورد تقدیر مدیر عامل صنایع ملی مس ایران و امام جمعه رفسنجان قرار گرفت.

هادی اردبیلی از خاطرات خود از این موفقیت می گوید: وقتی از نقص کنورتورها آگاه شدیم، سریع با ذوب آهن تماس گرفتیم. ذوب‌آهن هم یک گروه آجرچین را با چند تریلی آجر نسوز فرستادند به سرچشمه. ظرف یک هفته آجرهای جدید جایگزین شد و دوباره کنورتور را گرم و راه‌اندازی کردیم. ۴۸ ساعت شخصاً در واحد ذوب نشسته بودم و شبانه‌روزی کار را انجام می‌دادیم.

مدیرعامل وقت شرکت مس می‌افزاید: ما می‌خواستیم در سالروز تولد امام حسین (ع) اولین ذوب صورت گیرد اما مشیت الهی اینگونه بود که موفقیت ما در جبهه اقتصادی با پیروزی رزمندگان در جبهه جنگ هم‌زمان شود. این شیرین‌ترین خاطره زندگی حرفه‌ای من است. راه‌اندازی واحد ذوب بازتاب خوبی هم در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت به‌طوری‌که مدیرعامل وقت شرکت پارسنز جردن برای من تلگراف تبریک فرستاد.
اردبیلی ادامه می‌دهد: امام فرموده‌اند ما می‌توانیم؛ این یک شعار نیست، یک واقعیت است که باید باور کنیم. مگر مغز ما با کارشناس آمریکایی یا کانادایی چه فرقی دارد؟ به مرور خودباوری بچه‌ها بیشتر شد به‌طوری‌که بعدها قطعات بزرگ قالب که حتماً باید از آمریکا می‌آمد را بچه‌ها در اینجا طراحی و ساختند.

 

عکس از فاطمه محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مس آندی هادی اردبیلی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان