حمایت قاطع شرکت ملی مس از اجرای طرح‌های پایین‌دستی «صنایع مس» در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • شناسه خبر: 196230
حمایت قاطع شرکت ملی مس از اجرای طرح‌های پایین‌دستی «صنایع مس» در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با نگاه به مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شناسایی شوند، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران تا ۱۰۰ درصد در پروژه‌هایی که در صنایع پایین‌دستی مس تعریف شوند، در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند.

خانه » آخرین اخبار » حمایت قاطع شرکت ملی مس از اجرای طرح‌های پایین‌دستی «صنایع مس» در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار با دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعال است، بر حمایت شرکت مس از این منطقه تأکید و بیان کرد: منطقه در حوزه بودجه‌های عمرانی ضعیف است و از محل فروش زمین درآمد کسب می‌کند که جوابگوی ایجاد زیرساخت‌ها نیست. شرکت ملی صنایع مس اگر سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شود منطقه می‌تواند بازوی قوی برای شرکت مس باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: با توجه به سرمایه‌هایی که در دست مردم است، با اعتمادی که به شرکت مس دارند می‌توانند در سرمایه‌گذاری‌های منطقه با شرکت مس مشارکت کنند و این موضوع مهم می‌تواند رونق و توسعه بالایی در شهرستان رقم بزند.

وی به برخی پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه ماینینگ در منطقه وجود دارد توانایی آن را دارد که قطب اقتصاد دیجیتال کشور شود و همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت بالایی وجود دارد.

 

کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در منطقه ویژه رفسنجان همزمان با سوم خرداد

 

دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مدیریت جهادی منطقه و استفاده از نیروهای جوان، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک فرصت خوب برای شهرستان و شرکت ملی صنایع مس ایران است که الحمدالله تا اینجا با همه سختی‌ها پیش رفتید و از این به بعد باید چند کار را به‌طور جدی دنبال کنید؛ اولین کار تشکیل تیمی‌ست که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با نگاه به مس شناسایی و معرفی کند.

وی در همین رابطه افزود: سالانه ۱۵۰ هزارتن کاتد صادر می‌کنیم که به‌نوعی خام‌فروشی تلقی می‌شود. کاتد را در صنایعی که می‌تواند در آن مس به‌کار برود مانند خودروهای برقی، به‌کار گیرید. اگر پروژه کلانی تعریف شود، شرکت مس تا ۱۰۰ درصد مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند و ما روی این مسائل محکم هستیم.

دکتر رستمی پاشنه آشیل کشور را توسعه و سرمایه‌گذاری دانست و توضیح داد: امروز همه فشارهای اقتصادی ناشی از این است که بخش توسعه کشور خاموش است.چند سال منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که امروز باید پر از صنایع می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در خصوص آب، مطالعه صورت گیرد که از آب خلیج فارس به منطقه برسد. چون اگر آب باشد خیلی از صنایع خواهند آمد.با توجه به اینکه یک خط لوله قرار است از سرچشمه به کرمان انتقال یابد به منطقه ویژه اقتصادی هم اختصاص خواهد یافت.

رستمی یادآور شد: بنا داریم در منطقه ویژه رفسنجان نزدیک به ۲۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی احداث کنیم که حدود ۵۰۰ هکتار زمین نیاز دارد و این طرح سوم خرداد کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید برای توسعه کسب و کار تلاش کنیم اگر شکل گرفت بعد زیرساخت پشت سر آن ایجاد کنیم.

رستمی تأکید کرد: با ایجاد صنایع پایین دستی مس باید بتوانیم شرکت مس را از خام‌فروشی خارج کنیم. در زنجیره صنعت مس خیلی محصولات هست که از خارج وارد می‌شود یا از جاهای دیگر کشور، که با هزینه‌‌های حمل و نقل مقرون به صرفه نیست، بنابراین می‌توانید آن را در رفسنجان تولید کنید مانند گلوله فولادی و ده‌ها مورد دیگر که نسبت به آن با سرعت ورود کنید.

وی یادآور شد: برای توسعه و پیشرفت، نگاه‌ها باید از زمین‌فروشی فارغ و به ایده‌فروشی و طرح فروشی برسید و شرکت سهامی عام پروژه تشکیل دهید، مردم را هم درگیر کنید که سهامدار شوند.. با اعتباری که مس دارد همه شریک می‌شوند و پروژه چند هزار میلیاردی با مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران و مردم رقم می‌خورد.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان