کار آفرین نمونه بسیجی:

استقبال بی نظیر از کلاس های آموزشی یک کارآفرین بسیجی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 196010
استقبال بی نظیر از کلاس های آموزشی یک کارآفرین بسیجی در رفسنجان

با دائر کردن کلاس های آموزشی توسط یکی از بانوان فعال بسیجی در منطقه زین آباد رفسنجان، برای ۱۵ نفر اشتغالزایی شده است.

خانه » اخبار ویژه » استقبال بی نظیر از کلاس های آموزشی یک کارآفرین بسیجی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ فاطمه عباسی سرداری مسئول فرهنگی پایگاه فاطمیه در روستای زین آباد از توابع رفسنجان است که در راستای کارهای هنری و شیرینی پزی فعالیت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بحران بیکاری به عنوان یک معضل، می تواند تمامی جنبه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را به شدت متأثر کند گفت: یکی از راه حل های خروج از این بحران کارآفرینی است که ما نیز سعی کردیم برای بانوان منطقه زین آباد کلاس های آموزشی و مهارت آموزی برگزار کنیم.

 

عباسی سرداری که از بسیجیان فعال است و دغدغه رفع بیکاری بانوان منطقه زین آباد را دارد بیان کرد: بسیج به عنوان نهادی برخاسته از دل مردم، می تواند در عرصه کارآفرینی کمک شایان توجهی به آحاد جامعه در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بکند.

 

وی افزود: در مرحله اوّل با برگزاری کلاس های آموزشی برای اهالی این منطقه، ۳ الی ۴ دور کلاس آموزشی برگزار کردیم که استقبال بیشتر شد و باعث شد بیش از ۱۵ نفر آموزش های فراگرفته را به سمت اشتغال سوق دهند و درآمد کسب کنند.

عباسی سرداری که قبل از برگزاری کلاس های آموزشی برای بانوان، کارگاه شیرینی پزی خود را ۵ سال پیش در خانه خود راه اندازی کرده است ادامه داد: در ابتدای کارم در خانه مشغول به کار بودم و به دلیل علاقه انگیزه ای یافتم که به فکر راه اندازی کارگاه در جایی بزرگ تر شوم.

 

این بسیجی فعال که مشوق اصلی اش در این مسیر همسرش است گفت: از دیگر علایق من در کارهای هنری و گل سازی هم هست که علاوه بر شیرینی پزی در کلاس های هنری، هنرهای گل سازی، ربان دوزی و… هم شرکت کرده و دارای مهارت هستم.

 

وی همچنین علاوه بر برگزاری کلاس های شیرینی پزی، کلاس های گل سازی و … را برگزار کرده و سعی در پیشرفت خود و دیگر بانوان داشته است، ضمن اینکه حرفه شیرینی پزی را به صورت تخصصی پیگیری کرده و منجر به کارآفرینی کرده است.

 

عباسی سرداری ضمن اشاره به این که بیش از ۱۵ نفر در کلاس های آموزشی شرکت کرده و در راستای حرفه ای که فراگرفته اند فعالیت خود را آغاز کرده و به درآمدزایی رسیده‌اند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسته به قیمت و خواسته خود کار آموز ها ۸ نمونه شیرینی و ۱۰ نمونه دسر آموزش دادیم و در آینده نزدیک این آموزش ادامه دار و پایدارخواهد بود.

 

وی گفت: این آموزش ها باعث تولید و اشتغال برای هنرجویان شده است.

 

عباسی سرداری در پایان افزود: به دلیل مقداری گرانی وسایل شیرینی پزی خواستار پیگیری مسئولین و مساعد شدن شرایط برای کارگاه‌های شیرینی پزی و ادامه دار شدن این فعالیت هستیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان