امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی

  • شناسه خبر: 195154
ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی

 امام جمعه رفسنجان بر ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان در راستای ارائه راهکار برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و مدیریت مصرف منابع آبی تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته، تقوی الهی را یکی از اهداف روزه داری عنوان و اظهار کرد: بهترین کار در ماه مبارک رمضان از دیدگاه پیامبر(ص) پرهیز از محارم الهی است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: ماه رمضان ماه رزمایش بندگی خداوند است، سعی کنیم در این ماه نه تنها افعال حرام انجام ندهیم بلکه به کارهای حرام هم نزدیک نشویم.

وی با اشاره به سانحه حمله به سه روحانی در حرم امام رضا(ع) از طرف عوامل تکفیری، گفت: شهید اصلانی برادر دو شهید بود و ایشان شهید سوم خانواده شد. وی از جانبازان دوران دفاع مقدس و از طلبه های جهادی بود که سال های سال برای محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد به مردم خدمت می کرد.

ویا اشاره به اینکه این حوادث حساب شده و از طرف دشمن است، گفت: قاتل هم فردی اهل کشور ازبکستان و دارای تفکرات داعشی است که بدون مجوز وارد کشور شد و این نشان می دهد که دست های تفرقه افکن بین  اهل شیعه و سنی در ایران و افغانستان به دنبال راه انداختن جنگ های مذهبی مخصوصا بین شیعه و سنی هستند که خوشبختانه با اقدام به موقع علمای اهل سنت تیرشان به سنگ خورد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: همه کسانی که مسئول کنترل مرزها هستند، باید بیشتر مراقب باشند، چرا باید افراد بدون هویت در کشورحضور پیدا کنند؟ و چنین اعمالی را انجام دهند، مسئولین مرزها باید با جد ورود و خروج را مراقبت نمایند و از ورود افراد بی هویت و بدون داشتن مجوز به کشور جلوگیری کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: قصه شهادت طلبه ها امر جدیدی نیست، شهیدان فقه و فقاهت از جمله شیخ فضل الله نوری، میراز کوچک خان جنگلی، سیدحسین مدرس و…تا ۳۵۰۰ شهید روحانی دوران دفاع مقدس برای روحانیت امر تازه ای نیست و دشمنان بدانند با این کارها نمی توانند روحانیت شیعه را بترسانند.

وی ابراز کرد: هر دو جریان روحانی شیعه و سنی از قدیم در صحنه اسلام بودند و مورد تهاجم دشمن قرار داشتند ما هم باید مراقبت باشیم که توطئه های دشمن کارساز نشود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: یکی از عرصه های تولید، محصولات کشاورزی است و قریب به ۴۰ هزار خانوار در رفسنجان که شامل ۲۰۰ هزار نفر هستند با تولید محصولات کشاورزی گذران زندگی می کنند و چندین سال است که محصولاتشان در معرض سرمازدگی و گرمازدگی خسارت دیده است.

وی بر ورود شرکت های دانش بنیان و ارائه راهکار برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: سرمازدگی امسال در ۱۴ استان قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد، مراکز دانشگاه ها و دانش بنیان باید در این حوزه ورود و چاره اندیشی نمایند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ۹۰ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی استفاده می شود و قریب به ده درصد آن به مصارف صنعتی و خانگی می رسد و به گفته متخصصین  ۶۰ درصد آب مصرفی کشاورزی هدر می رود، گفت:  دانشگاهیان و مراکز دانش بنیان با ارائه راهکارهای بهینه مصرف آب به کمک کشاورز بیایند.

وی افزود: تولید بذر محصول در داخل کشور، راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی و استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی و صنعتی موضوعات و مطالبه های عمومی است که از مراکز دانشگاهی خواستاریم در این موضوعات ورود پیدا کنند.

عسکری به درج قیمت کالای تولیدکنندگان و واردکنندگان که اخیرا از طرف وزرات صمت مصوب شده است، اشاره کرد و گفت: اگر این کار انجام گیرد، واسطه ها حذف می شود و از گرانفروشی جلوگیری و بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام اصغر عسکری خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان