۷۳ طرح به رویداد استارتاپ هوشمندسازی مصرف آب ارسال شد

  • شناسه خبر: 194900
۷۳ طرح به رویداد استارتاپ هوشمندسازی مصرف آب ارسال شد

دبیر رویداد استانی استارتاپ دی، بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب با اشاره به آغاز این رویداد از اول بهمن امسال گفت: طی این مدّت ۷۳ طرح برای کاهش معضلات حوزه آب کشاورزی و آشامیدنی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

خانه » اخبار ویژه » ۷۳ طرح به رویداد استارتاپ هوشمندسازی مصرف آب ارسال شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین بمی ناصری عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد استانی استارتاپ دی بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار کرد: از ۷۳ طرح و ایده ارسالی به دبیرخانه این جشنواه ۹ طرح در بخش دانش آموزی و ۵ طرح در حوزه دانشجویی و عموم (آزاد) برگزیده و تجلیل شدند.

 

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان افزود: این طرح ها با حمایت شرکت مس به مرحله اجرا درخواهند آمد و راهکار علمی جهت رفع معضل کم آبی و کیفیت پائین آب در بخش های کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان های شمال استان کرمان ارائه می شود.

 

بسیج در مسیر بالقوه کردن ظرفیت های استان کرمان

 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان هم در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کمک از نخبگان برای حل مشکلات بیان کرد: در ۲۳ شهرستان استان کرمان تعدادی رویداد استارتاپ تعریف شد، در شمال استان موضوع بحث کشت جایگزین و گیاهان دارویی را مطرح شد و در غرب استان ایجاد شرکت های کوچک و متوسط درحال پیگیری است و توجه به موضوع سنگ های زینتی در شهربابک و بهره وری از این ذخایر خدادادی در دستور کار است.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه بحث بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی را پیگیری می کنیم و در جنوب استان کرمان بحث تجاری سازی محصولات کشاورزی، صنایع دستی و کارافرینی را در دستور کار داریم.

 

سرهنگ خواجه حسنی با بیان اینکه در رودبار فرآوری حنا را در برنامه داریم، تصریح کرد: لذا بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه می تواند ثروت آفرینی به دنبال داشته باشد و این مهم حاصل نمی شود مگر اینکه از ظرفیت جمعیت جوان و نخبگان استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: نقش آفرینی سپاه در این رویدادها به شکل بسیج کردن نخبگان و شناسایی و جذب طرح ها و ایده های ناب است.

 

نوآوری از ضروریات حوزه کشاورزی و صنعت باشد

 

مدیر مرکز نوآوری شهیدستاری رفسنجان هم با اشاره به اینکه اگر در حوزه های کشاورزی و صنعت کشورمان نوآوری نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم بود، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران از ایده های خلاق حمایت و آنها را به سمت ایجاد شرکت های کوچک و بزرگ سوق می دهد.

 

محمدرضا جندقی اظهار کرد: کشور ایران در مقایسه با برخی کشورهای خارجی دارای تعداد کمی از شرکت های کوچک و متوسط ( sme ) است.

 

وی با بیان اینکه کمتر از یک درصد تولید ناخالص کشورمان متعلق به شرکت های کوچک و متوسط داخل کشور است، افزود: این درحالیست که در آلمان با وجود ۲ میلیون شرکت کوچک و متوسط، بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالصی آن ها توسط این شرکت ها انجام می شود.

 

جندقی بیان کرد: برای رشد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط در کشور، شرکت ملی صنایع مس ایران حامی مالی و مشاوره ای به روز دنیا خواهد بود تا شرکت ها به رشد و بالندگی برسند و تولید ناخالص کشور روند صعودی را در پیش گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه مرکز نوآوری شهید ستاری از ایده های خلاق در همه زمینه ها از جمله کشاورزی و صنعت که نوآوری ها لازم و ضروری برای این صنایع است، استقبال می کند، تصریح کرد: امیرالمومنان علی (ع) فرمود: “علم قدرت است و هرکس به علم چنگ زند قدرتمند است و هر آنکس از علم فاصله گیرد دیگران بر او غلبه خواهند کرد”.

 

جندقی خاطرنشان کرد: هر زمانی که پتانسیل های بالقوه درجهت تأثیرگذاری در جامعه بتواند به فعلیت درآید و خلق ثروت های ملّی ایجاد شود آن زمان است که نخبه آفریده شده، لذا باید در جامعه استعدادها را جستجو کرده تا در جایگاه مناسب و در مسیر رشد قرار گیرند.

 

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان هم در این رویداد اظهار کرد: در بیانیه گام دوّم مقام رهبری بر بحث های علمی و استفاده از جوانان و نخبگان در نقشه راه چهل ساله دوّم انقلاب اسلامی تأکید کردند.

 

وی افزود: سپاه در تمامی بیانات معظم له خود را موظف به ترسیم مسیر تا تحقق منویات ایشان می داند و به همین دلیل بسیج علمی و پژوهشی در تمام پایگاه های مقاومت را جهت شناسایی معضلات و مشکلات جامعه راه اندازی کرده است.

سرهنگ پساوند بیان کرد: در پژوهش هایی که در شهرستان رفسنجان انجام دادیم به معضل کم آبی در کشاورزی و آشامیدنی برخوردیم و تصمیم گرفتیم در این قصه با همکاری نهادهای مرتبط با این موضوع استارتاپی استانی برگزار کنیم تا ایده های برطرف کننده معضلات شناسایی و اجرایی شوند.

 

در رویداد استارتاپ دی، بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب که از اوّل بهمن ماه جاری آغاز شد، ۷۳ طرح ارسال شده که از این تعداد ۹ طرح دانش آموزی و ۵ طرح دانشجویی و آزاد انتخاب و از صاحبان آن ها تجلیل به عمل آمد.

 

این استارتاپ با محوریت مدیریت هدر رفت شبکه های انتقال و توزیع آب، مدیریت جمع آوری پساب ها و روان آب ها، فناوری های نوین در تصفیه آب و بهینه سازی و ارتقای فرهنگ الگوی مصرف آب در جامعه، ایده های کارآمد را از شهرستان های رفسنجان، کرمان، زرند و دیگر شهرستان ها دریافت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان