مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان مطرح کرد؛

توزیع ۲۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در دوران کرونا در رفسنجان/ تکمیل ۸۰ درصدی طرح آبرسانی روستایی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 194676
توزیع ۲۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در دوران کرونا در رفسنجان/ تکمیل ۸۰ درصدی طرح آبرسانی روستایی در رفسنجان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان از توزیع ۲۵ هزار ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بین محرومین و افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد.

خانه » اجتماعی » توزیع ۲۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در دوران کرونا در رفسنجان/ تکمیل ۸۰ درصدی طرح آبرسانی روستایی در رفسنجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی، سرهنگ حسین ابراهیمی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم شهرستان رفسنجان به مراتب همیشه و بویژه در موقع نیاز، ثابت کرده اند که یاور محرومان و مستضعفان بوده اند.
وی با اشاره به کمک های مردم رفسنجان در قبل و بعد از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب مردم رفسنجان به مردم زلزله زده فردوس کمک کردند و این امر موجب تبادل محبت بین این دو شهرستان شد تا جایی که یکی از خیابان های اصلی شهر به نام فردوس نام گذاری شد.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه نمودار کمک های مردمی رفسنجان در مواردی از کل استان بیشتر است، افزود: در طول دوران دفاع مقدس نیز کمک های مردم رفسنجان سرآمد بود که اسناد آن در موزه دفاع مقدس کرمان موجود است.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در سالهای بعد از جنگ هم در حوادث طبیعی مانند زلزله بم و اخیرا در سیل خوزستان و جنوب استان نیز همین رویه بوده و این امر نشان از نجابت مردم این شهرستان دارد.
وی با اشاره به کمک های مومنامنه مردم رفسنجان در دوران کرونا و پس از آن در شهرستان و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، تصریح کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا و به تبع آن مشکلاتی که این بیماری برای مردم و کسب و کار ایجاد کرد، یک حرکت عظیمی در این خصوص در شهرستان دیده شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی با همکاری مراکز بهداشت در سراسر شهرستان در قالب تیم های نظارتی، مراقبتی و حمایتی و کمک های مومنانه برای کمک به نیازمندان آسیب دیده از کرونا در شهرستان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تاکنون ۲۵ هزار ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بین محرومین و افراد متضرر شده از کرونا توسط ۱۵۰ پایگاه مقاومت و قریب به ۱۹۰ هزار و ۹۵۰ بسته غذایی گرم در مناسبت های مختلف در رفسنجان توزیع شد.


ابراهیمی بیان کرد: ۲۸۰ هزار و ۷۰۹ مورد خدمات بهداشتی و درمانی با کمک مراکز بهداشت و بسیج جامعه پزشکی انجام و ۱۳ هزار ۴۴۴ بسته بهداشتی شامل ماسک و الکل و …توزیع شد.
وی راه اندازی یک مرکز نقاهتگاه ۳۰ تختخوابی توسط بسیج جامعه پزشکی را از دیگر فعالیت های انجام شده در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: ۱۵۶ نفر در قالب ۳۹ تیم نظارتی در چندین مرحله از ۱۰ هزارو ۴۹۱ واحد صنفی بازدید نمودند.
ابراهیمی توزیع ۶ هزار و ۹۵ کپسول، و دستگاه اکسیژن ساز و ویزیت ۳۳۴ مورد ویزیت بیماران کرونایی در منزل و انجام ۱۱ هزار و ۱۲۴ مورد تست کرونا از دیگر فعالیت های بسیج عنوان کرد و افزود: با تعداد ۴ داروخانه در نقاط مختلف شهرستان جهت توزیع داروی رایگان به نیازمندان بیمار کرونایی قرارداد منعقد شد که در این راستا به ۴۵۱ نسخه ترتیب اثر داده شد، ضمن اینکه موارد زیادی در خصوص خدمات حمایتی خارج از منزل جهت بیماران قرنطینه شده هم در دستور کار بود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان از توزیع ۱۷۷ تبلت و ۶۹۵ پک لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: در دوران شیوع کرونا به دانش آموزان نیازمند به کمک، خدمات آموزشی ارائه شد و هم چنین در این بازه زمانی ۴۰ سری جهیزیه به نیازمندان اهدا شد.

ابراهیمی در خصوص اجرای طرح آبرسانی سپاه در شهرستان بیان کرد: ۹۴ هزار متر لوله در ابعاد مختلف به همراه اتصالات به ۵۸ روستا دارای تنش آبی در چهار بخش شهرستان خریداری شده و تا امروز نزدیک به ۸۰ درصد کار به اتمام رسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها:
بسته معیشتی بسیج بسیج سازندگی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان