از ۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان به منظور کسب رتبه برتر کشوری تجلیل شد

  • شناسه خبر: 194287
از ۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان به منظور کسب رتبه برتر کشوری تجلیل شد

به گزارش خانه خشتی،مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان روز دوشنبه در این آئین در محل دفتر امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: سال گذشته کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر (عج) روستای قاسم آباد رفسنجان و کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) مسجد الزهرا (س) رفسنجان هم در این رویداد ملّی حائز رتبه برتر […]

خانه » اسلاید شو » از ۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان به منظور کسب رتبه برتر کشوری تجلیل شد

به گزارش خانه خشتی،مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان روز دوشنبه در این آئین در محل دفتر امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: سال گذشته کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر (عج) روستای قاسم آباد رفسنجان و کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) مسجد الزهرا (س) رفسنجان هم در این رویداد ملّی حائز رتبه برتر کشور شدند و برای استان کرمان افتخار آفرینی کردند.

حجت الاسلام مصطفی گرجی افزود: همین امر موجب شد تا انگیزه برای سایر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان ایجاد شود و امسال در سوّمین رویداد ملّی ۸ رتبه برتر کشوری به کانون های مساجد شمال استان کرمان تعلق گرفت و امیدواریم به مرحله کسب عنوان پایتختی ایران در رویداد ملّی فهما دست یابیم.

وی گفت: نیازمند این هستیم که مساجد بیش از پیش با همگرایی و همدلی در بحث فرهنگ و هنر تلاش کنند و در بستر فضای مجازی تحت عنوان سایت بچه های مسجد فعالیت های خود را بارگذاری کنند.

حجت الاسلام گرجی

حجت الاسلام گرجی همچنین با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر هرچه جلوتر پیش می رویم شاهد تلاش و فعالیت کانون های مساجد براساس گام دوّم انقلاب اسلامی هستیم و این نوعی جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است تصریح کرد: در بستر فضای مجازی سه عنصر دغدغه مندی، دانایی و دینداری منجر به موفقیت می شود لذا با استفاده از این عناصر قوی، می توان جهاد تبیین را به خوبی رقم زد و ضربه ای مهلک را به دشمنان که سعی دارند مساجد را از جوانان خالی کنند وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۶۰ کانون در شمال استان کرمان فعالیت دارند؛ رویداد ملی فهما نیز از ۳ سال قبل در کشور برگزار می شود و در حوزه های ۳ شبستان و ۱۲ رواق رقابت های کانون ها را ارزیابی می کند که برخی رواق ها شامل سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی، همدلی و کتاب است.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این گفت: مساجد پایگاه های روشنگری افکار، هدایت و انقلاب مردم است، در دوران دفاع مقدس نیز مساجد کانون بسیج و اعزام نیروها به جبهه بود و اکنون هم باید این سنگرها را حفظ کرد.
وی افزود: مسجد جایگاه ابلاغ و پیام اسلام است و هنر یکی از راه های بسیار ارزشمند تبلیغ و بیان اسلام است و در آن فعالیت های هنری مانند کتاب خوانی، شعر، داستان و کارهای فرهنگی و غیره انجام می شود.
حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: در قرآن نیز سخت ترین مسائل اعتقادی را خداوند در قالب هنر به مردم عرضه کرده است.

در پایان از کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) که رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق کتاب و کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج ) قاسم آباد رفسنجان که شایسته تقدیر در رواق ترنج شدند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان