امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد؛

راهکار مقابله با تحریف های دشمن، جهاد تبیین است

  • شناسه خبر: 194192
راهکار مقابله با تحریف های دشمن، جهاد تبیین است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: همه باید برای خنثی سازی تحریف، دروغ و شایعه پردازی های دشمن از طریق فضای حقیقی و مجازی و بازگو کردن برکات انقلاب و حمایت از این نظام تلاش کنند، که این نوعی جهاد محسوب می شود.

خانه » آخرین اخبار » راهکار مقابله با تحریف های دشمن، جهاد تبیین است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و انجام واجبات، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، اظهار کرد: در قرآن کریم دو واژه داریم که از یک جهت باهم مشترک هستند، واژه قتال و جهاد که به معنی مبارزه، ولی باهم متفاوت هستند.

وی بیان کرد: هر جهادی قتال نیست ولی هر قتالی جهاد هم هست؛ قتال یعنی مبارزه مسلحانه و رودرو با دشمن است اما جهاد، مبارزه در راه اعتلای کلمه حق و تلاش و کوشش در راه حفظ ارزشهاست و این اختصاص به قتال نظامی ندارد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دو نوع جهاد داریم، افزود: جهاد اکبر جهاد با نفس، یعنی مبارزه با شیطان درون و جهاد اصغر یعنی مبارزه با دشمن متجاوز که سرزمینمان را اشغال کرده باشد و جهاد کبیر جهاد سوم یعنی جهاد سیاسی به معنی چگونگی برخورد با دشمن است.

وی با اشاره به نوع دیگر جهاد به نام جهاد عظیم، گفت: جهاد عظیم در روایات اسلامی به معنی خدمت به مردم و کمک های مومنانه و برآورده کردن حاجت برادر مسلمان است، امام صادق می فرمایند: ” کسی که به برادر مسلمانش کمک کند و رفع نیاز کرد ارزش آن مانند جهاد در راه خداست” . جهاد افضل یعنی جهاد اجتماعی و تلاش در راه برقراری عدالت و امنیت بخشی بر جامعه است.

امام جمعه موقت رفسنجان با تاکید بر اهمیت جهاد خانواده داری، گفت: زن و شوهری که با تفاهم، شیرازه خانواده را حفظ می کنند جهاد آنها جهاد خانواده داری محسوب می شود که در این راستا حضرت علی (ع) می فرمایند” جهاد بانوان، خانه داری و خوب کدبانوگری کردن و تربیت اولاد است”.

وی ادامه داد: جهاد اقتصادی تلاش در راه خودکفایی کشور است؛ کسانی که در هر موقعیتی قرار دارند آسیب همت را بالا می زنند و در مسیر خودکفایی کشور قدم برمی دارند، کار آنها جهاد محسوب می شود. جهاد علمی و انقلاب فرهنگی یکی دیگر از انواع جهاد است که حضرت علی (ع) در این باره عنوان می کند ” دانشجو وطلبه ای که در راه علم قدم می گذارد و با علمش به جامعه خدمت می کند و در این راه شهید می شود جهاد در راه خداوند را طی کرده است.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به جهاد تبیین، گفت: تلاش در راه خنثی سازی تحریف و دروغ و شایعه پردازی های دشمن چه از طریق فضای حقیقی یا فضای مجازی را می گویند و کسی که در این راه تلاش کند دروغ های دشمن را خنثی و برکات انقلاب و نظام را بازگو نمایند و حمایت کند جهاد تبیین محسوب می شود، که امروز در جامعه فعلی فضای مجازی جنگ عقیده ها و فرهنگ هاست اگر با این ابزار روز آشنا باشیم می توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و اگر آشنا نباشیم دشمنان دل های جوانان را فتح می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، ما نمی توانیم تحریم های دشمنان را از بین ببریم اما می توانیم با نوع عملکردمان در مسائل اقتصادی و فرهنگی به مقابله با دشمن برویم، اقتصاد را مقاوم کنیم  تا ضربه پذیر نباشد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: وظیفه ما این است که در برابر تهاجم فرهنگی در فضای مجازی علیه دشمن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: جهاد اعظم نوعی دیگر از جهاد انتظار فرج امام مهدی صاحب الزمان (عج) است که تمدن جهانی اسلامی در سایه انتظار آن حضرت محقق می شود.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به ۲۹ بهمن ماه سالروز قیام مردم تبریز و آذربایجان، گفت: دشمنان اسلام از اربعین بیشتر از قیام کربلا هراس دارند چون حضرت زینب کبری (س) نگذاشت قیام کربلا و امام حسین پایمال شود، مردم قم در ۱۹ دی قیام کردند و جمعی شهید شدند، ۴۰ روز از آن واقعه، مردم تبریز برای تداوم آن قیام با برگزاری اربعین باعث رونق انقلاب شدند و قریب به ۷ نفر شهید و جمع زیادی بازداشت و مجروح شدند، شاه ملعون به خیال خودش آنها را خاموش کرد ولی غافل از اینکه نهضت امام راحل اربعین داشت و اربعین تبریزی ها را هم یزدی ها برگزار کردند و در نتیجه انقلاب ما توانست به پیروزی نهایی برسد.

وی با گرامیداشت ۲۹ بهمن سالروز شهادت آیت الله فضل الله محلاتی، گفت: ایشان شخصیت مورد اعتماد امام راحل بود، مردی مجاهد و مبارز که در دوران جنگ در جریان اصابت هواپیمای دشمن به هواپیمای حامل ایشان، به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
امام جمعه موقت رفسنجان حجت الاسلام حسینی خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان