فرماندار رفسنجان:

تفکر از بین بردن بخش کشاورزی غلط است/ ۴۰ هزار خانواده در رفسنجان وابسته به کشاورزی هستند

  • شناسه خبر: 194106
تفکر از بین بردن بخش کشاورزی غلط است/ ۴۰ هزار خانواده در رفسنجان وابسته به کشاورزی هستند

فرماندار رفسنجان گفت: تفکر از بین بردن بخش کشاورزی برای حفظ بخش صنعت نادرست است کشاورزی را باید حفظ کنیم و نگذاریم وضع از این بدتر شود.

خانه » اجتماعی » تفکر از بین بردن بخش کشاورزی غلط است/ ۴۰ هزار خانواده در رفسنجان وابسته به کشاورزی هستند
به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پور محمدی در جمع خبرنگاران در رفسنجان اظهار کرد: با وجود آن که رفسنجان عنوان شهر برخوردار را دارد اما سطح مطالبه گری در رفسنجان پایین است،  مطالبه گری باید افزایش یابد البته بنده کلمه مطالبه‌گری را به کار می برم و نه تخریب.
وی افزود: بیش از ۷۰ درصد خانه‌های بهداشت در شهرستان رفسنجان توسط خیرین و مردم ساخته شده، مدارس خیرساز و بیمارستان های دولتی که توسط خیر بخش خصوصی ساخته شده همه اینها نشان از همت خیرین دارد.
پور محمدی گفت: مطبوعات بر ایجاد مطالبه‌گری در مردم قوی کار کنند و مطالبه گری ها انتقال داده شود که اگر این اتفاق بیفتد یکی از بهترین ابزارهای پیگیری خواهد شد.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بنده مطالبه گر هستم، به میزها وابسته نیستم و خیلی سخت از شهرستان دفاع می کند تصریح کرد: در بحث آب شور شهرستان اقدامات خوبی آغاز شده است عملاً کار اجرایی انتقال آب شرب شهرستان آغاز و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و نهایتاً تا خرداد ۱۴۰۳ تصفیه خانه مرکزی شهرستان رفسنجان اصلاح شبکه و انتقال خط لوله آب صورت می گیرد.
وی بیان کرد: ۴ حلقه آب جدید در شهرستان حفر می شود برای تامین آب شهرستان که موقتی است، در سفر استاندار به رفسنجان تامین آب شهرستان مطرح شد و رفسنجان اولویت اول استان در بحث تامین آب است و باید این موضوع دنبال شود.
پور محمدی گفت: نسبت برداشت آب با ورود آب در شهرستان بسیار خطرناک است و اگر فکری برایش نشود ما با شکست سنگینی روبرو هستیم، وضع موجود کشاورزی باید حفظ شود با رسانه ها باید در این موضوع کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: چهل هزار خانواده وابسته به بخش کشاورزی در شهرستان هستند که حداقل ۱۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهند، کدام شغل صنعتی می تواند این جمعیت را پوشش دهد؟ تفکر از بین بردن بخش کشاورزی برای حفظ بخش صنعت نادرست است کشاورزی را باید حفظ کنیم و نگذاریم وضع از این بدتر شود.
بحث اشتغال موضوع دیگری بود که توسط فرماندار در این جلسه مطرح شد و گفت: به طور جدی وارد این موضوع شدیم و اشتغال های خرد، متوسط و کلان را حمایت می کند.
وی افزود: در بخش اشتغال خرد وام های خرد تعریف شده تا خانواده‌ها توانایی بازپرداخت آن را داشته باشند و برای خرید محصولات خانگی نیز بازار خرید توسط تعاونی بانوان تعریف می شود.
پور محمدی گفت: امروز خانواده های سطح پایین ضعیف تر شدند و باید به آنها کمک کنید تا از فشار سخت زندگی در آیند، باید کمک کنیم تا تولید خرد رونق بگیرد.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه ۱۸ تعاونی در شهرستان رفسنجان فعال است البته مشکلاتی هم دارد تصریح کرد: در تولید مرغ بیش از ۳۰ درصد مرغ استان را در شهرستان رفسنجان تولید می‌کنیم ،  شش هزار راس اسب توسط بخش خصوصی در این شهرستان نگهداری می‌شود در رفسنجان اصل بومی داریم که این برد برای کل کشور شناخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: در وضعیت اشتغال کلان با مس کارهای بزرگی در حال پیگیری است و سال آینده بیش از دو هزار جوان تحصیلکرده بومی در مجموعه مس مشغول به کار خواهند شد.
فرماندار رفسنجان گفت: با سرمایه گذاران هزار میلیاردی و ۵۰۰ میلیاردی در حال رایزنی هستیم باید زمینه را فراهم کنیم تا سرمایه گذار در سرمایه گذاری ورود کند، نباید به امید اینکه دولت بدهد بنشینیم، به بخش خصوصی باید بها دهیم نگذاریم سرمایه‌گذار در ادارات ما سر در گم شود.
وی تصریح کرد: در بحث فرهنگی همه باید کمک کنیم اگر کار نشود لطمات سنگین میخوریم، مردم نیاز به جشن و شادی دارد باید کمک کنیم با این قضیه کرونا مردم و افسرده کرده باید شادی را برگردانیم.
پور محمدی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند یک صنعت خوب باشد و رفسنجان باید یک شهر گردشگری شود تا جایگزین کمبود آب در شهرستان شود تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نقطه گردشگری در شهرستان رفسنجان انار و شهربابک شناسایی شده و سند آن تهیه تا در شهرستان گردشگران در این مسیر بازدید داشته باشد.
فرماندار رفسنجان در پایان اظهار کرد: کار به خط و خطوط سیاسی ندارم هر مدیری که برای مردم کار کند نگه‌ داشته می شود، خط ولایت خط قرمز بنده است محکم پای این خط قرمز ایستادم، تلاش کردیم خط و  جناح ها را را کمرنگ کنیم مردم از این خط و جناح های سیاسی خسته شده اند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
پسته رفسنجان کشاورزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان