به مناسبت گرامیداشت روز زن؛

نمایشگاه توانمندی های بانوان ِ سالمند رفسنجان گشایش یافت

  • شناسه خبر: 193305
نمایشگاه توانمندی های بانوان ِ سالمند رفسنجان گشایش یافت

به مناسبت میلاد دختر نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) آثار خلق شده بانوان سالمند رفسنجانی شامل نقاشی، عروسک سازی، صنایع دستی و غیره در نگارخانه فرهنگ این شهر به نمایش درآمد.

خانه » اسلاید شو » نمایشگاه توانمندی های بانوان ِ سالمند رفسنجان گشایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان رئیس اداره بهزیستی رفسنجان عصر یکشنبه در این آئین با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی های بانوان ِ سالمند شهرستان به مدّت ۳ روز در نگارخانه فرهنگ این شهر گشایش یافت.

عباس بلندی با اشاره به وجود ۳۰ هزار سالمند در این شهرستان افزود: جامعه ایرانی به سمت سالمندی و پیر شدن در حال حرکت است یکی از کارهایی که می توان جایگاه این قشر را به سمت سلامت محوری سوق داد این است که در خانه ننشینند و با ارتباط با محیط پیرامون خود سالم زندگی کنند.

وی بیان کرد: در این راستا تشکیل مراکز روزانه سالمندی را تحت نظارت بهزیستی داریم که سالمندان متقاضی وارد اینگونه مراکز می شوند و خدمات درمانی اعم از فیزیوتراپی، گفتار درمانی و غیره را دریافت می کنند علاوه بر آن با دریافت آموزش هایی به انجام کارهای هنری شامل گلیم بافی، عروسک بافی، نقاشی، خطاطی و غیره می پردازند تا روحیه بگیرند و افسرده نشوند.

بلندی تصریح کرد: در استان کرمان ۵ مرکز روزانه سالمندی وجود دارد که در رفسنجان هم یک مورد با ظرفیت ۵۰ نفر سالمند وجود دارد و به آن ها خدمات ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برپایی نمایشگاه هم نشان دادن توانمندی های سالمندان است و نشان دهیم که سالمند شدن این نیست که نمی توانند کاری انجام دهند بلکه آن ها توانایی دارند و می توانند آثاری را خلق کنند و تا آخرین لحظه زندگی توانمند و دارای امید به زندگی هستند.

تقاضای افزایش ظرفیت سالمندان مرکز توانبخشی رفسنجان

حسین عباسزاده مدیر و موسس مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان شهید اکبری نژاد رفسنجان عنوان کرد: این مرکز در اردیبهشت سال ۹۶ با مجوز از سازمان بهزیستی و تحت نظارت این سازمان شروع به کار نمود.
وی افزود: این مرکز با۵۰ نفر ظرفیت دوّمین مرکز در سطح استان کرمان می باشد که باداشتن کادر مجرب ازساعت۸صبح تا۱۴ خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی،رفاهی، ورزشی را بصورت روزانه ارایه می کند.

عباس زاده بیان کرد: خدمات پزشکی وتوانبخشی که در این مرکز ارائه می شود شامل ویزیت پزشک و پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی و مددکاری با تاکید بر ارایه خدمات پیشگیرانه انجام می شود.

وی همچنین در باب ارائه خدمات آموزشی هم اظهار کرد: در این مقوله ما رشته های خطاطی، کتابخوانی، شاهنامه خوانی، شعر، سوادآموزی، نقاشی و کارهای دستی و کلاس های ورزشی شامل ایروبیک و یوگا به متقاضیان سالمند آموزش می دهیم.

عباس زاده از دیگر خدمات فوق برنامه ای که به سالمندان این مرکز ارائه می شود به خدمات رفاهی و تفریحی از جمله اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی و سیاحتی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بحران کرونا، با توجه به اینکه سالمندان از گروه های پرمخاطره محسوب می شوند به دو گروه ۲۵نفره تقسیم و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از خدمات مرکز استفاده می کنند و در برخی موارد لازم خدمات را در منازل آن ها ارایه می دهیم.

عباس زاده با اشاره به استقبال خوب سالمندان از این مرکز بیان کرد: تقاضای افزایش ظرفیت از۵۰نفر به۸۰نفر به بهزیستی داده شده که در دستور کارقرارگرفته است.

وی درپایان ازسازمان بهزیستی استان کرمان و شهرستان آقای بلندی ریاست بهزیستی خانم پهلوانی و خانم رجبی که در همه ی امور همکاری صمیمانه بااین مجموعه را دارند تشکر و قدردانی کرد.

عکس از: مژده عباسپور

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان