معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق شمال استان کرمان مطرح کرد؛

خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد

  • شناسه خبر: 193275
خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد هم چنین اگر بارندگی خوب باشد از نیروگاه های آبی حداکثری ظرفیت منصوبه استفاده می کنیم.

خانه » اجتماعی » خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد

به گزارش خانه خشتی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران در رفسنجان گفت: در روشنایی معابر سعی کرده ایم استانداردهای لازم را رعایت کنیم، در سال های گذشته لوکس نوری بیش از حد در خیابان ها و معابرها استفاده شده و می شود.
وی با تاکید بر اینکه در راستای مدیریت مصرف و فرهنگسازی الگوی مصرف و با رعایت استانداردها سعی کرده ایم الگویی برای مردم باشیم، افزود: با مدیریت مصرف و استفاده صحیح از انرژی در تلاش هستیم نیازهای واقعی مردم را پوشش دهیم و سعی می کنیم همکاری مردم را به دست بیاوریم.
محسنی بیان کرد: مردم هم باید به این نتیجه برسند که قدر انرژی را بدانند و با استفاده صحیح از برق، خادمین خودشان را در ارائه برق با کیفیت کمک کنند.
وی عنوان کرد: پیک مصرف مانند گذشته نیست، بدلیل تبدیل مصرف سرمایشی از کلر آبی به گازی، علاوه بر پیک شب پیک روز هم داریم.مردم باید هوشمندانه همکاری کنند طوری برق مصرفی را مدیریت کنند تا نیاز به خاموشی نباشد. بعنوان مثال ۶۷۰ هزار مشترک در حوزه توزیع شمال کرمان داریم، هر کدام یک لامپ ۱۰۰ وات، اضافی را خاموش کنند ۶۷ مگاوات می شود. خیلی بیشتر خاموشی است که در تابستان گذشته نیاز به اعمال آن بودیم. پس نقش همکاری مردم کار ساز و مهم می باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: نرخ برق از اول بهمن ۱۴۰۰، مشترکینی که بالاتر از الگوی مصرف، از انرژی برق استفاده می کنند. با توجه به مصرف، بصورت پلکانی از ۵|۱ تا ۵|۳ برابر افزایش می یابد.
محسنی خاطرنشان کرد: از همکاران بهره برداری خواسته شده از طرح، تعدیل معابر بازدید شبانه داشته باشند، متناسب با معبر طرح تعدیل را انجام بدهیم، حتی ممکن است نقطه ای نیاز به نصب چراغ روشنایی داشته باشد، اقدام لازم را بعمل آورند تا از کیفیت روشنایی برخوردار باشیم.
وی گفت: خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد هم چنین اگر بارندگی خوب باشد از نیروگاه های آبی حداکثری ظرفیت منصوبه استفاده می کنیم انشاا… مشکل خاصی نخواهیم داشت اگر بارندگی کم باشد تراز مصرف از تولید بیشتر می شود .
وی با بیان اینکه تولید برق کل ایران در تابستان گذشته ۵۷ هزار مگاوات، و مصرف مورد نیاز، بیش از ۶۴ هزار مگاوات بود، که با مدیریت مصرف و همکاری صنایع و کشاورزان پیک تابستان را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: مصرف برق از تولید آن سبقت گرفته است امیدواریم با همکاری مشترکین با استفاده از وسایل برقی پربازده، و مصرف بهینه و صحیح از این انرژی مهم و راهبردی و به مدار آمدن نیروگاه های در دست اقدام و همچینین سال پر بارش و استفاده حداکثری از نیروگاه های آبی، از پیک بار آینده با مدیریت مصرف بین ۶ تا ۷ درصد استاندارد و مورد انتظار می باشد، جهت استفاده اقتصادی از سرمایه گذاری در بخش تولید، پشت سر بگذاریم.
محسنی در پاسخ به چگونگی ساخت نیروگاه در منطقه رفسنجان گفت: نیرو گاه های مقیاس کوچک و دیزلی از طریق بخش خصوصی اقدام شده و در صورت وجود سرمایه گذار دولت حمایت می کند، اما ساخت نیروگاه مقیاس بزرگ و حرارتی بدلیل کم آبی منطقه رفسنجان مناسب نیست.
وی در پایان افزود: در زمستان به علت برودت هوا و اولویت تامین سوخت خانگی و امکان محدودیت در تامین سوخت نیروگاه ها از مشترکین و مردم درخواست صرفه جویی در مصرف گاز و برق با استفاده از کاهش دمای منزل و مدیریت مصرف برق، گرما و روشنایی را به هم وطنانمان در سراسر کشور که با کاهش بی سابقه دما روبرو هستند، هدیه بدهیم.

خبر از مهدی محمودی مقدم؛

انتهای پیام/

برچسب ها:
برق تابستان خاموشی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان