با حضور نماینده مجلس انجام شد؛

رونمایی از کتاب «حمله به ناو آمریکایی»/خاطرات نماینده در چابهار

  • شناسه خبر: 193171
رونمایی از کتاب «حمله به ناو آمریکایی»/خاطرات نماینده در چابهار

با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس کتاب «حمله به ناو آمریکایی» در کشکوئیه رونمایی شد.

خانه » آخرین اخبار » رونمایی از کتاب «حمله به ناو آمریکایی»/خاطرات نماینده در چابهار

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام جلالی صبح پنج شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ در آیین رونمایی از کتاب “حمله به ناو آمریکا” در سالن کنفرانس آموزش و پرورش با حضور جمعی از همرزمان خود به بیان خاطراتی از دوران حضور سه ماهه خود در سال ۵۹ در بندر چابهار پرداخت.
وی ادامه داد: کتاب “حمله به ناو آمریکایی” خاطراتی است که از آن دوران مطرح کردم و حجت الاسلام کشمیری آن را به رشته تحریر درآورده و چاپ کرده است.
بخشی از خاطرات حجت الاسلام جلالی در زمان حضور در چابهار؛
اوایلی بود که در چابهار مستقر شده بودیم، یک ناو روی دریا شناور بود؛ مانند آن بود که شهری روی آب حرکت می کند، بچه ها گفتند «ناو آمریکا رسیده» و ما باید مراقب بودیم که اگر سمت ایران آمد آن را منهدم کنیم. آماده بودیم. تعدادی در پایگاه ماندند و بقیه لب دریا آماده باش بودیم و با ماسه ها سنگر درست کردیم، هوای پاییزی و مهرماه بود. تا نماز صبح ایستادیم و در ساحل نماز صبح را خواندیم. هوا روشن شد.در حدود ۵۰، ۶۰ لنج از دبی، قطر، هند و…لب ساحل بود، یکی از بچه ها به نام شاکری اهل اصفهان بود گفت موقعیت اضطراری است باید لنج را بگیریم و به سمت ناو برویم، یک لنج هندی گرفتیم و رفتیم به سوی حمله به ناو آمریکایی.
با اینکه نمی دانستیم لنج چگونه روشن می شود به هر طریقی شده آن را راه انداختیم. ما رفسنجانی ها چون تا آن روز داخل لنج ننشسته بودیم، حدود ۳۰۰ متری که رفت سرگیجه گرفتیم و دریازده شدیم. اما برخی که شمالی بودند و دریا دیده بودند حالشان خوب بود. ما بیهوش شدیم. وقتی رسیدیم به ناو، به هر طریق بیدار شدیم. جلو رفتیم دیدیم روی ناو نوشته “کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران” کشتی یرانی از ژاپن حامل خودرو بود که به کشور بازمیگشت.
با توجه به اینکه قبلا به همه جا اعلام کرده بودیم ناو آمریکایی وارد آب های ایران شده، همه جا آژیر می کشیدند و وضع کشور اضطراری اعلام شده بود. کل کشور را به هم ریخته بودیم، اما کشتی جمهوری اسلامی بود!
با قایقی که از همان کشتی به ما دادند و خودشان ما را به ساحل رساندند، به طرف ساحل برگشتیم و هر ۹ نفر را دستگیر و بازداشت کردیم.
حجت الاسلام جلالی همچنین تصریح کرد:در چاپ دوم کتاب باید به نام همه افراد و خاطراتشان و نام دوستانی که به شهادت رسیدند، پرداخته شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
خاطرات نماینده در چابهار کتاب حمله به ناو آمریکایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان