امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با پارک علم و فناوری یزد تفاهم‌نامه امضا کرد

  • شناسه خبر: 192895
امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با پارک علم و فناوری یزد تفاهم‌نامه امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری بین امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و پارک علم و فناوری استان یزد به امضا رسید.

خانه » اخبار ویژه » امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با پارک علم و فناوری یزد تفاهم‌نامه امضا کرد

به گزارش خانه خشتی، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و پارک علم و فناوری استان یزد، سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در محل مرکز نوآوری شهید ستاری برگزار شد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: یکی از خدمات مهم پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌سازی و ارتباط با سایر حوزه‌های علم و فناوری در استان و کشور و تشکیل میز ارتباط با صنایع بزرگ کشور است.

 

دکتر محمدمهدی لطفی ادامه داد: صنایع بزرگ کشور به قطعات و خدماتی نیاز دارند که البته در شرایط تحریم، واردات قطعات موردنیاز با مشکل مواجه است؛ بنابراین، برای این‌که این قطعات در داخل به تولید برسد و از بیگانگان بی‌نیاز شویم، باید بخش‌های فکری و ایده‌پردازی را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به‌کار گرفت تا گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

 

لطفی افزود: بر همین اساس، طی دوماه گذشته در بازدیدهای متقابل مجموعه پارک علم و فناوری یزد و مجتمع مس سرچشمه، برآن شدیم تا یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف اعم از کشاورزی، معدن، انرژی و آب منعقد شود.

 

وی ادامه داد: بازدید از معادن مس، برگزاری رویدادها، اعلام نیازهای فناورانه حوزه مس و شرکت‌های مختلف پارک علم‌ و فناوری یزد و نیز پذیرش تیم‌‌ها به صورت‌ مشترک‌، از زمینه‌های این توافق است.

 

لطفی بیان کرد: یک‌سری از تیم‌ها در یزد نیاز دارند تا با استفاده از ظرفیت‌‌های رفسنجان‌ حمایت شوند، و همچنین برای رفع برخی مشکلات در رفسنحان، نیاز است‌ از ظرفیت پارک علم‌ و فناوری یزد استفاده شود؛ که شورای راهبردی با حضور نمایندگان‌ دوطرف تشکیل و درباره نحوه‌ و زمینه همکاری‌های لازم‌، تصمیمات‌ موثری گرفته خواهد شد.

 

مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: طی بازدیدی که از پارک علم و فناوری استان یزد داشتیم، پیشنهاد دادیم مسئولان این پارک از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کنند.

 

دکتر سیدمحمدرضا جندقی ادامه داد: امروز این بازدید انجام شد و رئیس پارک علم و فناوری استان یزد و تیم همراه از معدن سرچشمه، تعمیرگاه معدن، تغلیظ، آسیاب‌ها، پروژه فلوتاسیون، امور ذوب و تکنولوژی فلش، امور پالایشگاه و همچنین امور آموزش بازدید کردند.

 

وی بیان کرد: در همین راستا، تصمیم گرفتیم تفاهم‌نامه‌ای نوشته شود تا براساس آن، برخی چالش‌های صنعت مس، مشکلات کم‌آبی در منطقه رفسنجان و چالش‌های بخش کشاورزی و… به‌عنوان زمینه‌های همکاری دوطرفه تعریف شود.

 

مدیر امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه، همکاری تنگاتنگی در زمینه تبادل اطلاعات و فناوری با استان یزد داشته باشیم.

 

جندقی افزود: تصمیم داریم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف، ازجمله در بحث هوشمندسازی معدن استفاده کرده و آنچه را که در این زمینه لیاقت مس سرچشمه است، محقق کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان