پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در رفسنجان آغاز به کار کرد+ تصاویر

  • شناسه خبر: 192869
پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در رفسنجان آغاز به کار کرد+ تصاویر

آئین رونمایی رسمی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد و همراه این برنامه دبیرخانه دائمی این جشنواره هم در رفسنجان راه اندازی شد.

خانه » آخرین اخبار » پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در رفسنجان آغاز به کار کرد+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ ” رفسنجان در یک نگاه” عنوان نمایشگاهی است که در هفته رفسنجان شناسی به دست معاون رئیس جمهور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گشایش یافت و عصر امروز در پنجمین روز این نمایشگاه و در همین محل از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه رونمایی شد.

محمدرضا علیزاده در این آئین ضمن تسلیت به مناسبت دوّمین سالگرد شهادت سردار دلها اظهار کرد: شهید سلیمانی به عنوان شهید مقاومت محسوب می شود و باید از مکتب این شهید مقاومت، درس های ارزنده ای را برگرفته و در زندگی پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه با بخش ویژه سردار سلیمانی برگزار می شود افزود: جشنواره ستاره های صحنه با حمایت مجتمع مس سرچشمه آغاز شد و هم اینک در گستره ملی و فراملی برگزار می شود.
علیزاده بیان کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره در کشور، برگزاری آن توسط موسسه غیر دولتی است و دولت نقش نظارتی را دارد؛ این جشنواره ها در زمینه شعر و ادب و در حوزه سینمایی فعالیت دارند.
وی با بیان به اینکه برخی مواقع انتظاراتی از دولت داریم که برخی از آن ها برآورده نمی شود افزود: برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری با حمایت های بخش خصوصی و موسسات غیر دولتی می تواند گامی موثر در جهت کشف استعدادهای این حوزه و نهادینه کردن فرهنگ مطلوب در جامعه باشد.

علیزاده تصریح کرد: هنرمندان رویدادهای بسیار بزرگی را آمادگی دارند که در سطح استان اجرا کنند ولی نیاز به حمایت دارند دولت هم نهایتاً ده درصد می تواند حمات کند.

وی همچنین از حمایت مجتمع مس سرچشمه که در حوزه فرهنگ و هنر دارد تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به اینکه تشکیل دبیرخانه دائمی برنامه های فرهنگی موجب استقرار و کیفیت بخشی آن می شود ادامه داد: اتفاق خوبی که امروز می افتد ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در رفسنجان است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان دارند این است وضعیت حامیان دبیرخانه ها مشخص نیست و دبیرخانه ها شکل نمی گیرند در نهایت امکان برنامه ریزی و برگزاری رویدادها وجود نخواهد داشت.

وی گفت: جشنواره ستاره های صحنه نقش مهمی در پرورش استعدادها در حوزه سینما، مجریان صحنه، خوانندگان و غیره دارند.

علیزاده دیدگاه فرهنگی شهردار رفسنجان در حمایت این جشنواره را ستودنی دانست که می تواند برای سایر شهرستان ها الگو قرار گیرد و افزود: بخش ویژه این جشنواره مربوط به بخش شهید سلیمانی که بعد از شهادت وی پیوست فرهنگی را در تمام رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان داشتیم.

وی از صنعت گل گهر سیرجان هم خواست که ب کمک جشناره های فرهنگی و هنری بیاید تا روح تازه ای در کالبد فرهنگ و هنر استان دمیده شود.

تشریح بخش های جشنواره بین المللی ستاره های صحنه

نماینده موسسه ستاره های صحنه هم اظهار کرد: دوره های سوّم و چهارم این جشنواره در کرمان برگزار شد و خوشحالیم که دبیرخانه دائمی این جشنواره به شهرستان رفسنجان اعطا شد.

صمد قربان نژاد افزود: این جشنواره امسال در ۴ بخش مجریان صحنه، استندآپ کمدی، تقلید صدا و خوانندگان صحنه برگزار می شود و همه این بخش ها بخش مردمی هم دارد و در بخش مجریان علاوه بر بخش مردمی بخش شهید سلیمانی را اجرا می کند.

وی در مورد فلسفه وجودی دبیرخانه دائمی جشنواره بیان کرد: این جشنواره وقتی در یک شهرستانی ایجاد می شود اهداف استراتژیک بلند مدت را دنبال می کند لذا در رفسنجان قار است تا سال ۱۴۰۴ در راستای اهداف این شهرستان فعالیت های آموزشی، تولید آموزش و پژوهش را داشته باشیم.

قربان نژاد ادامه داد: از هفته آینده کار استعداد یابی را در دو بخش رده سنی ۷ تا ۱۲ سال و بالای ۱۳ سال ِ هنرمندان در رشته های بازیگری،استندآپ کمدی، مجری گری آغاز خواهیم کرد و پس از ورود آن ها به آکادمی به سمتی پیش خواهیم رفت که که تولید اثر داشته باشیم.

وی در نهایت کار جشنواره را پس از انتخاب استعدادها و پرورش آنها، تولید اثر و اجرای آن ها در پارک ها و محله های کم برخوردار عنوان کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش آموزشی و رقابتی اجرا می شود.

قرار است این جشنواره با حماتی شهرداری و شورای اسلامی شه، مجتمع مس سرچشمه و باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان، دانشگاه ولیعصر و نهادهای دیگر کار خود را آغاز کند.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه دانشگاه ولیعصر دبیرخانه دائمی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • صمد قربان نژاد

    سلام و تشکر جسارتا دونکته اول اینکه فامیل من قربان نژاد هست و دوم اینکه دبیرکل جشنواره، مدیر محترم روابط عمومی مس سرچشمه هستن و من نماینده موسسه ستاره های صحنه هستم که مجری طرح جشنواره هست. ممنونم از زحمات ارزشمند شما ♥️
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان