در گفتگو با مردم و مسئولان مطرح شد؛

سردار سلیمانی چهره همیشه ماندگار در تاریخ ایران و اسلام

  • شناسه خبر: 192792
سردار سلیمانی چهره همیشه ماندگار در تاریخ ایران و اسلام

مردم و مسئولان رفسنجان از رمز ماندگاری سردار دلها حاج قاسم سلیمانی می گویند.

خانه » اجتماعی » سردار سلیمانی چهره همیشه ماندگار در تاریخ ایران و اسلام

به گزارش خانه خشتی، ایام هفته مقاومت ۱۴۰۰ با اینکه دوسال از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی میگذرد اما پرشور و همراه با داغی تازه بر دلها در دیار کریمان که میزبان میهمانان از سراسر دنیا بود گذشت.

شهرستان رفسنجان هم که فرزندان و یاران حاج قاسم را در خود جای داده است در این ایام کم نگذاشت و تمام شهر به یاد سردار عزیز سیاه پوش شد.

موکب های فاطمیه به نیت حاج قاسم خدمات رسانی میکردند و مجالس عزای فاطمی معطر به یاد سردار دلها بود.

در حاشیه این مجالس به پای گفتگو با مردم و برخی مسئولان نشستیم تا برایمان بگویند که رمز ماندگاری حاج قاسم را در چه میدانند:

جوان آتشنشانی گفت: ایمان، در خط ولایت فقیه بودن، فداکاری، شجاعت و غیرتمندی برای مردم ایران حاج قاسم را شاخص کرد.

دختر جوان بسیجی بیان کرد: برای حاج قاسم سلیمانی باحجاب و بی حجاب فرقی نداشت. رفتارش با کوچک و بزرگ یکسان بود و همین باعث محبوبیت ایشان شد.

زهره غلامی گزارشگر رادیو رفسنجان در این باره گفت: یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد حق الناس است. یعنی اگر ما حق کسی را پایمال کنیم هرگز به سعادتمندی نمیرسم. اگر زندگینامه حاج قاسم را خوانده باشیم از کوچکترین کارها که موجب ضایع شدن حق کسی شود ممانعت میکردند. حال اگر ما در هر کاری باعث ناحقی نشویم، دست به دست هم بدهیم و همین یک درس را از حاج قاسم سلیمانی بیاموزیم تبعا راه سعادت را پیدا کردیم و میتوانیم در عمل دانش آموختگان مکتب حاج قاسم باشیم.

روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مردمی بودن حاج قاسم را یکی از ویژگی های بارز ایشان معرفی کرد و ادامه داد: درست است که ایشان مرد میدان لقب گرفت اما مردمی بودن و در عمل در میدان بودن ویژگی و عملکرد ایشان را نشان میدهد. حاج قاسم دوست‌دار مردم و شهدا بود و رابطه خوبی با اقشار جامعه داشت.

سید ابراهیم صباغ جعفری عضو شورای شهر رفسنجان نیز گفت: یکی از ویژگی هایی که حاج قاسم را شاخص میکند بحث مردمی بودن و اخلاص اوست. ایشان هیچ زمان خودرا از مردم جدا نمیدانست و همیشه در دل مردم بود و فاصله ای بین خودش و مردم قرار نمیداد. در احادیث داریم فردی که میخواهد در قلوب رسوخ کند باید ارتباطش را با خدا قوی کند و حاج قاسم همیشه برای خدا کار میکرد. وقتی برای خدا کار کنیم، خدا محبت شما را در قلوب مردم می‌اندازد و این راز ماندگاری حاج قاسم است. ایشان ولایی بودند و دلشان برای جامعه و وطن می‌تپید. یک انسان به تمام معنا با کرامت بودند و چون قلبش برای میهن و ولایت می‌تپید، تمام قلب ها را تسخیر کرد.

سرهنگ پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان نیز ضمن تاکید بر اصل ولایت پذیری گفت: توسل به ائمه اطهار ویژگی بارز سردار سلیمانی بود. امروزه وظیفه ماست که راه شهید و مکتب ایشان را ادامه دهیم و برای اینکه بتوانیم در این مکتب حرکت کنیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم. آنچیزی که سلیمانی را شاخص کرد همین تأسی از ولایت فقیه و زهد ایشان بود. اگر امروزه گوش ما به رهبری باشد قطعا میتوانیم در مسیر سلیمانی حرکت کنیم.

علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان نیز خدمات حاج قاسم را ارزشمند شمرد و اضافه کرد: باید مکتب حاج قاسم را شناسایی و به مردم تفهیم کنیم تا کار ایشان برای همیشه در تاریخ اسلام ماندگار شود.

گزارش از فاطمه محمدی

عکس از رقیه غیاثی

انتهای پیام/

برچسب ها:
رمز ماندگاری سردار سلیمانی ماندگار مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان