بازدید فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان از تصفیه خانه آب رفسنجان

  • شناسه خبر: 192422
بازدید فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان از تصفیه خانه آب رفسنجان

صبح امروز فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان رفسنجان از روند ساخت تصفیه خانه آب شرب شهرستان بازدید کردند.

خانه » آخرین اخبار » بازدید فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان از تصفیه خانه آب رفسنجان

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، در این بازدید رئیس و اعضای شورای تامین در ابتدا با حضور در شرکت آب و فاضلاب رفسنجان از سیستم تله متری بازدید و در جریان آخرین وضعیت آب شرب شهرستان قرار گرفتند.

رییس شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در توضیح سیستم تله متری گفت: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر رفسنجان طراحی و اجرا گردیده است.

وی افزود: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای بر جریان تولید، انتقال و توزیع آب و همچنین مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی ، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در روند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین ، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.

بازدید از مراحل ساخت تصفیه خانه آب شرب شهرستان دومین مقصد رئیس و اعضای شورای تامین شهرستان بود ، مهندس حسین تقی‌زاده مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه‌خانه رفسنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ شرکت شیمبار برپایه مناقصه، به‌عنوان پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه در خردادماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز شده است.

وی در بیان توضیحات ساخت این تصفیه خانه افزود: مخزن آب خام با ظرفیت ۲۰۰۰۰ مترمکعب جهت ذخیره‌سازی آب مورد نیاز خط تصفیه و همچنین جهت اضافه کردن گاز کلر و یا ازن به آب، مجموعه تاسیساتی ژنراتور گاز ازن، ساختمان آماده‌سازی مواد شیمیایی، مجموعه سازه‌ای لخته‌سازی و ته‌نشست مواد شیمیایی موجود در آب، سازه فیلتر سریع ماسه‌ای- کربنی به‌منظور پاک‌سازی نهایی آب، ایستگاه کلر زنی جهت میکروب‌زدایی، مخزن آب پاک و تصفیه‌شده با ظرفیت ۲۰۰۰۰ مترمکعب جهت ذخیره‌سازی و انتقال آب تصفیه‌شده به سمت شهر از مشخصات فنی این طرح است.

تقی زاده ادامه داد: بودجه اولیه این پروژه ۱۵۸ میلیارد تومان و ۲۸۵۰۰۰ یورو به صورت ارزی است که با پیشرفت کار، به دلیل پرداخت تعدیل، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: پیشرفت کلی واقعی پروژه تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، حدود ۱۲درصد است و انتظار می‌رود تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ عملیات پیش‌راه‌اندازی پروژه آغاز شود.

مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه‌خانه رفسنجان تاکید کرد: از آنجا که میزان ارسنیک آب شرب رفسنجان بالاست علاوه بر روش شیمیایی، پیش‌بینی می‌شود، از روش تزریق گاز ازن جهت تصفیه تقریباً تمام ارسنیک و فلزات سنگین استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت نهایی تصفیه‌خانه آب رفسنجان، ۹۳۰ لیتر در ثانیه است، ضمن آنکه با روش شیمیایی و ازن‌زنی بیش از ۹۵درصد ارسنیک و فلزات سنگین آب آشامیدنی شهر حذف خواهد شد و مردم شهر می‌توانند آب آشامیدنی سالمی را مصرف کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
بازدید پورمحمدی فرماندار رفسنجان تصفیه خانه آب رفسنجان فرماندار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان