مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خبر داد؛

تفاهم همکاری با دانشگاه ولی عصر(عج) در زمینه راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • شناسه خبر: 192346
تفاهم همکاری با دانشگاه ولی عصر(عج) در زمینه راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در خصوص راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، امیدواریم بتوانیم با تعامل با دانشگاه ولیعصر (عج) این پژوهشکده را در منطقه ویژه فعال کنیم.

خانه » اخبار ویژه » تفاهم همکاری با دانشگاه ولی عصر(عج) در زمینه راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عصر چهارشنبه در جلسه ای با حضور ریاست محترم دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و سرمایه گذار بخش خصوصی در محل دفتر ریاست دانشگاه، یکی از اولویت های منطقه ویژه را ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: در خصوص راه اندازی پژوهشکده نوع ۳ در منطقه ویژه، امیدواریم بتوانیم با تعامل با دانشگاه ولیعصر (عج) این پژوهشکده را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: ۲۰۰ طرح در منطقه بررسی کردیم که ۶۰ طرح در حال حاضر قابلیت اجرایی شدن در منطقه را دارند و دانشگاه در این زمینه می تواند خیلی اثرگذار باشد.

بهرامشاهی از سرمایه گذاری اساتید دانشگاه در حوزه کود شیمیایی در منطقه یاد کرد و با بیان اینکه ساخت ۳۸ سوله در دستور کار مرکز نوآوری شهید ستاری قرار دارد، افزود: آمادگی داریم زمینی برای ایجاد پژوهشکده مس به دانشگاه اختصاص دهیم.

بهرامشاهی خاطرنشان کرد: محوریت منطقه، مواد شیمیایی است و با توجه به نیاز صنایع به مواد شیمیایی این هدف توسط شرکت ملی صنایع مس دنبال شده است و در آینده زمین بیشتری برای ایجاد طرح های اقتصادی به مس واگذار می شود.

آقای فرجام سرمایه گذار بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت علوم در حوزه ارتباط با صنعت اختیارات ویژه ای به دانشگاه ها داده است، دست شان در این حوزه باز است و همچنین تصریح کرد: تفکری که دبیر شورای عالی مناطق ویژه و آزاد و مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان نسبت به استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت دارند، ارزشمند است.

این سرمایه گذار اضافه کرد: مشکل کشور با تولید حل می شود؛ البته مباحث فرهنگی نباید فراموش شود، فرهنگ باید به عنوان موتور محرکه اقتصاد باشد.

وی بر پشتیبانی دانشگاه از پژوهشکده نوع ۳ تأکید و ابراز کرد: با شتاب خوبی که در منطقه ویژه رفسنجان هست، تحقق شکوفایی منطقه خود را نشان می دهد و منطقه ویژه رفسنجان می تواند به عنوان یک سیستم پایلوت در حوزه پژوهشکده نوع ۳ معرفی شود.

رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) هم در سخنانی به وجود هفت هزار دانشجو و ۲۸۴ عضو هیأت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مسلما یکی از رسالت های دانشگاه مأموریت محوری و حل مشکلات منطقه پیرامون خود است که اگر نتواند برای حل مشکلات قدمی بردارد، نمی تواند دانشگاه مؤثری باشد.

وی ابراز کرد: سیاست جدید وزارت علوم متمرکز بر ارتباط صنعت و دانشگاه است و باید به این باور برسیم که صنعت نیاز به علم و نوآوری دارد.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) افزود: در خصوص صنعت در منطقه ویژه این آمادگی وجود دارد که توان علمی دانشگاه را پای کار بیاوریم، همان طور که اساتید این دانشگاه به حوزه تولید روی آورده و در منطقه ویژه رفسنجان موفق عمل کردند و اشتغالزایی کرده اند.

وی متذکر شد: برای پژوهشکده چنان‌چه زیرساخت فراهم و تقاضامحور باشد دانشگاه اعلام آمادگی می کند.

شایان ذکر است: پژوهشکده نوع سه، در خصوص ارتباط دستگاه ها، صنایع و …با دانشگاه ها فعالیت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان