در گفتگو با فرمانده گردان 412 لشکر ثارالله مطرح شد؛

برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی باید اراده ملی و جهانی باشد

  • شناسه خبر: 192299
برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی باید اراده ملی و جهانی باشد

یار دیرینه و همرزم شهید سلیمانی می گوید: مطالبه خون حاج قاسم باید ملی و جهانی باشد، همه مردم ایران، بلاد اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت با شناختی که از ایشان داشتند ارادات خود را در تشییع پیکر مطهرش نشان دادند، لذا انتقام خون این شهید باید اراده ملی و جهانی باشد.

خانه » رفسنجان » برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی باید اراده ملی و جهانی باشد

به گزارش خانه خشتی؛ به مناسبت دوّمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با محمد میرزایی فرمانده گردان ۴۱۲ لشکر ثارالله، دوست دیرینه و همرزم شهید سلیمانی در خصوص تبیین جبهه مقاومت و ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار به گفتگو نشستیم.
میرزایی قریب به ۸۴ ماه در جبهه حضور داشته و در بیشتر عملیات ها در کنار شهید سلیمانی به عنوان مدیر داخلی لشکر ۴۱ ثارالله و نیروی رزمنده در یگان های گردان ۴۱۰ و ۴۱۲ فعالیت داشته است.
وی مدتی فرمانده ویژه گردان شهیدامینی، جانشین گردان فاطمه الزهرا (س) و بعد از شهادت شهید حاج علی محمدی فرماندهی گردان ۴۱۲ را تا پایان جنگ عهده دار بوده است.
بعد از جنگ به مدت چهار سال فرمانده سپاه رفسنجان و قریب به دوسال فرمانده پادگان آموزشی قدس سپاه ناحیه کرمان در سرچشمه را عهده دار بوده و هم اکنون یک و سال نیم است در تیپ لشکر امینی از لشگر وابستگان شهید سلیمانی به عنوان فرمانده تیپ فعالیت دارد.
وی در گفتگویی با خبرنگار خانه خشتی در خصوص تبیین حقانیت جبهه مقاومت، اظهارکرد: در هر جبهه و جنگی یک طرف حق و طرف دیگر باطل، یکی مظلوم و دیگری متجاوز است؛ دشمنان انقلاب و استکبار جهانی پس از شکست در جنگ تحمیلی و دفاع جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و شکست مهره آنها یعنی صدام، برآن شدند تفکر انقلابی، حماسی و روحیه جهادی شیعیان را سرکوب نمایند.
وی افزود: دشمنان با به راه انداختن گروهی به نام دولت اسلامی داعش و آموزش سران آنها در اسرائیل به نام اسلام و نام مبارک پیامبراسلام به جان و مال مردم سوریه حمله ور شدند؛ اوایل درگیری به نام افراد ناراضی از حکومت سوریه، شروع کردند و نهایتا شهرهای سوریه را به پشتیباتی صهیونیسم و دولت های غربی به تصرف درآورند و تا مرز سقوط حکومت سوریه پیش رفتند و به هیچ مسلمان و غیر مسلمانی رحم نکردند.
میرزایی بیان کرد: داعش جنایت هایی مرتکب شدند که در تاریخ، نمونه آنها ثبت نشده بود، اعلام کردند که از عراق تا شام تحت سلطه داعش است و اینجا بود که برای دفاع از اسلام و مظلومین منطقه و جلوگیری از ظلم و تجاوز به فرمان مقام معظم رهبری، سردار دلها مسئول رسیدگی به وضعیت مسلمانان سوریه شد.
فرمانده گردان ۴۱۲ لشکر ثارالله تصریح کرد: شهید سلیمانی به محض ورود به سوریه بسیج عمومی را تشکیل داد و از همه جوانان انقلابی و شیعیان سوریه، لبنان، عراق، ایران و.. کمک گرفت و جبهه مقاومت شکل گرفت. این نیروها برای تقویت جبهه مقاومت به سوریه و عراق اعزام شدند و در کنار ارتش و نیروهای مردمی از سوریه دفاع کردند و با تقدیم هزاران شهید، حقانیت جبهه مقاومت به اثبات رسید.
وی با بیان اینکه عملکرد سرداردلها به قدری درخشان بود که رهبر معظم انقلاب از راه و منش این شهید به عنوان مکتب یاد می کند، گفت: بسیج عمومی جبهه مقاومت در جبهه های مختلف لبنان، عراق، سوریه تا فلسطین، غزه و سایر بلاد اسلامی با پشتیبانی رهبر انقلاب و شکست استکبار جهانی به ویژه داعش و رژیم صهیونیستی دلیل بر حقانیت این جبهه دارد و امروزه سردار سلیمانی به عنوان الگوی مقاومت، باعث افتخار همه انقلابیون است.
میرزایی خاطرنشان کرد: لازمه حقانیت این جبهه، حقانیت بر حق بوده و در جبهه ها ثابت کردیم که از این حقانیت دفاع می کنیم و امروزه جوانان بلاد اسلامی فلسطین، غزه، یمن و سوریه خصوصا مناطق شیعه نشین راه و روش حاج قاسم را به عنوان الگوی خود قرار دادند و برای مکتب ایشان جانفشانی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه خون حاج قاسم باید ملی و دولتی باشد، افزود: حاج قاسم فرامنطقه ای و فراجناحی بود و شخصیت ایشان تنها به ایران تعلق نداشت و همه مردم  ایران و بلاد اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت با شناختی که از ایشان داشتند ارادات خود را در تشییع پیکر مطهرش نشان دادند، لذا انتقام خون این شهید باید اراده ملی و جهانی باشد.

محمد میرازیی با اشاره به اینکه امیدواریم دولت، مجلس انقلابی و قوه قضاییه پیگیر انتقام خون این شهید باشند، گفت: اگر بخواهیم پیرو و ادامه دهنده راه شهید سلیمانی باشیم، باید منش و راه و روش شهید را در عمل نشان بدهیم و ولایت پذیر باشیم.
وی بیان کرد: شهید سلیمانی در همه صحبت هایش به ولایت فقیه اشاره و تاکید می کرد و به مردم نصیحت می کردکه ولایت پذیر باشند.

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
گفت و گو محمد میرزایی همرزم شهید سلیمانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان