حجت الاسلام رفیعی؛

فاطمه زهرا (س) و امیدآفرینی

  • شناسه خبر: 192241
فاطمه زهرا (س) و امیدآفرینی

استاد حوزه و دانشگاه ۳ موضوع تکیه بر خدا، تفکر مثبت و توجه به وظیفه را از عوامل امیدآفرینی حضرت زهرا (س) در برابر یاس‌ و ناامیدی در جامعه معرفی کرد.

خانه » اسلاید شو » فاطمه زهرا (س) و امیدآفرینی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت‌ الاسلام‌ ناصر رفیعی شامگاه شنبه در آئین‌ سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) در هیئت‌ کربلای رفسنجان امید را بالاترین‌ سرمایه برشمرد و گفت: امید می تواند به انسان حرکت رو به رشد را بدهد‌ در حالی که یاس‌ موجب سقوط انسان‌ در زندگی دنیوی و اخروی‌ می شود.

وی افزود: یکی از عواملی که موجب ایجاد یاس‌ می شود عدم‌ اجابت‌ دعاست‌ و مردم‌ از دعا شناخت دقیق ندارند و فکر می کنند وقتی دعا می کنند حتماً باید اجابت شود در غیر اینصورت‌ ناامید می شوند در حالی که اجابت دعا به معنای انجام‌ خواسته انسان‌ از خدا نیست و گاهی اوقات به مصلحت نیست.

حجت الاسلام‌ رفیعی بیان کرد: گاهی وقت ها ارتکاب سنگین‌ گناه، پوچگرایی و عدم‌ تحلیل جوانان‌ از خلقت موجب یاس‌ و ناامیدی می شود و نیز مقایسه ای که مردم‌ در زندگی هایشان‌ از ثروت، اولاد و مقامشان‌ نسبت‌ به دیگران دارند ‌ عامل دیگر ایجاد یاس و ناامیدی‌ است.

وی تصریح‌ کرد: همچنین توقعات بیش از حد و شکست‌ هم از عامل های دیگر ایجاد نا امیدی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان‌ کرد: هر کس از رحمت خدا مایوس‌ شود گمراه است.

وی اظهار کرد: راه های امید‌ در سیره حضرت فاطمه (س) شامل ایمان‌ به خدا، تفکر مثبت و توجه‌ به وظیفه است‌ که این‌ عوامل موجب ایجاد امید در جامعه می شود.

رفیعی ادامه داد: ۲۵ درصد از ازدواج‌ ها منجر به طلاق می شود که منشا‌ این‌ طلاق‌ ها یاس و ناامیدی و افسردگی ها است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام‌ دوّم‌ انقلاب اسلامی به جوانان‌ فرمودند که از شما انتظار دارم‌ برای امیدآفرینی در جامعه جهاد کنید لذا بالاترین‌ سرمایه امید است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان