معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه پیشگیری از کرونا اومیکرون

  • شناسه خبر: 192061
تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه پیشگیری از کرونا اومیکرون

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بهترین‌ راهکار برای جلوگیری و گسترش از سویه اومیکرون‌ و موج بعدی، رعایت پروتکل های بهداشتی، بخصوص تزریق نوبت سوّم‌ واکسن است.

خانه » اجتماعی » تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه پیشگیری از کرونا اومیکرون

به گزارش خانه خشتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از مدت‌ ها که شهرستان‌ در وضعیت قرمز و نارنجی قرار داشت با واکسیناسیون گسترده عمومی و همزمان با سراسر کشور از این وضعیت خارج‌ شده است.

احمد جمالیزاده بیان کرد: متاسفانه با کاهش بیماری کرونا شاهد عادی انگاری و عدم‌ رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم‌ که زنگ خطری برای بروز موج های بعدی خواهد بود.

وی تاکید کرد: تا کنون ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در رفسنجان و انار حداقل یک نوبت واکسن‌ را دریافت کرده اند یعنی ۱۳درصد از افراد گروه هدف هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند و ۷۴ درصد هم دو نوبت را و حدود ۱۲ هزار نفر هم دوز سوم را تزریق کرده اند.

جمالیزاده به انجام کامل واکسیناسیون تا دوز سوّم تاکید کرد و گفت: علیرغم‌ اینکه برخی از افراد نوبت دوّم واکسن‌ آن ها فرا رسیده ولی مراجعه نکرده اند که باید توجه داشت یک نوبت واکسینه شدن اثر کاملی ندارد‌ لذا در اولین‌ فرصت ممکن مراجعه کرده و نوبت دوّم را تزریق کنند تا ایمنی کامل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اخیراً دنیا درگیر سویه اومیکرون‌ شده و در ایران هم مواردی از این سویه گزارش شده که سرعت انتشار و ابتلای آن‌ بسیار بالاست.

جمالیزاده افزود: بهترین‌ راهکار بر اساس نظر دانشمندان، برای جلوگیری و گسترش از سویه اومیکرون‌ و موج بعدی، رعایت پروتکل های بهداشتی، بخصوص تزریق نوبت سوّم‌ واکسن است.

وی گفت: افراد بالای ۱۸ سال در اولین فرصت ممکن به مراکز بهداشتی روستایی وشهری مراجعه و نوبت سوّم را تزریق کنند که جهت پیشگیری از اومیکرون موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی انواع واکسن ها در شهرستان‌ های رفسنجان و انار موجود است.

وی تاکید کرد: مردم عزیز در این ایّام مواظب سلامتی خود و دیگران باشند و با توجه به اینکه شب یلدا در پیش است و وضعیت زرد رفسنجان هم شکننده است دورهمی ها و تجمعات خانگی قطعا خطرآفرین خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یلدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان