نماینده رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد:

ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها

  • شناسه خبر: 192011
ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بر ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها تأکید کرد و گفت: دهیاران و شوراها ظرفیت های روستا را بررسی و نسبت به ایجاد کارگاه های تولیدی اقدام کنند. ما نیز حمایت خواهیم کرد.

خانه » اسلاید شو » ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس روز یکشنبه در جمع اهالی دهستان آزادگان با حضور فرماندار، بخشدار و جمعی از مسؤولان استان و شهرستانی با اشاره به اهمیت نقش دهیار و شورا در یک روستا تصریح کرد: دهیار و شورا هرچه قوی تر باشند و نسبت به حوزه استحفاظی خود به خوبی عمل کنند مشکلات آن منطقه زودتر حل می شود.

وی ادامه داد: عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، بنابراین شوراها نسبت به روشنایی معابر، فضای سبز، آسفالت معابر و هرکار دیگری که در جلب رضایت مردم مؤثر است، گام بردارند و نیازها را منکعس کنند که نسبت به رفع آن پیگیری و رسیدگی شود.

حجت الاسلام جلالی ابراز کرد: آن چه از سوی دهیاری ها و شوراها مورد غفلت واقع شده، بحث اشتغال است، با توجه به قیمت بالای زمین در شهر، گرایش به سمت زندگی در روستاها زیاد شده و باید بستر اشتغال در روستاها فراهم شود. شورا و دهیار با مشورت هم و بررسی در خصوص ظرفیت های اشتغال روستا برنامه ریزی کنند و با راه اندازی کارگاه های کوچک که بتواند چند نفر را مشغول به کار کنند، موجب رشد و توسعه روستا شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روستاها رونق داشته باشند، مهاجرت حذف می شود، مدارس فعال و آبادی به منطقه برمی گردد.

حجت الاسلام جلالی بر حمایت از تولیدات داخلی و بومی شهرستان تأکید کرد و گفت: تولیداتی که کیفیت بالا داشته باشند می توانند مایحتاج صنایع شهرستان را تأمین کنند و اگر این ظرفیت در روستاها وجود داشته باشد، صنایع قول یک سال پیش خرید را هم می دهند و بنده در این خصوص قول مساعد می دهم.

شایان ذکر است: دهستان آزادگان بزرگترین دهستان رفسنجان است که ۲۱ روستای دارای شورا و دهیاری دارد.

در حاشیه این جلسه طی تماس تلفنی نماینده با برخی مدیران کل استان، نسبت به رسیدگی مشکلات مطرح شده قول بررسی و رسیدگی داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان