نماینده رفسنجان و انار گفت؛

تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت دارد/«وحدت» مسؤولان شرط موفقیت در یک شهر است

  • شناسه خبر: 191925
تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت دارد/«وحدت» مسؤولان شرط موفقیت در یک شهر است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه تصفیه‌خانه آب شرب شهر رفسنجان حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال آینده وارد مدار خواهد شد تا مردم این شهر از نوشیدن آب سمی نجات پیدا کنند.

خانه » اخبار ویژه » تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت دارد/«وحدت» مسؤولان شرط موفقیت در یک شهر است

به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع مردم رفسنجان با اشاره به وضعیت کشور در ابتدای تحویل به دولت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: وضعیتی شبیه به قحطی در کشور حاکم بود که دولت با تدبیری که داشت در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی را تا دو سال آینده تأمین کرده است.

آینده روشنی در پیش داریم

وی با بیان اینکه آمریکا با ذلت و زبونی رو به تسلیم می‌رود و دلارهای آزادشده کشورمان یکی پس از دیگری به کشور برمی‌گردد، افزود: در حال حاضر بزرگترین ذخیره ارزی کشور را داریم و امروز نفت‌مان را به میزان زیادی صادر و پول‌مان را هم نقد دریافت می‌کنیم و آن‌طور که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند و هدف داشتند، برایشان میسر نشد.

جلالی با اشاره به قرارداد شانگهای عنوان کرد: درهای نیمی از بازارهای دنیا به روی کشورمان باز شده و در صادرات و واردات مسیر رو به رشدی طی می‌کنیم. تحریم برای ما تشریفاتی‌ است و آمریکایی‌ها دنبال ما برای نشستن سر میز مذاکره‌ هستند، اما مذاکرات هم که در حال انجام است، به حول و قوه الهی به سمت و سوی خوبی پیش می‌رود و آینده روشنی در پیش داریم. اقتصاد ما به ثبات خواهد رسید و ابتدا دنبال تثبیت قیمت و سپس دنبال ارزانی قیمت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس ارتباط با همسایه‌ها، تنش در دنیا و منطقه نسبت به جمهوری اسلامی برداشته شده چون جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر است و عزت و عظمتی که سردار دل‌ها برای ما ایجاد کرد، ما را عزیز و آمریکا را ذلیل کرده است.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: پول ما ارزش اصلی خود را به‌دست می‌آورد و تا نوروز ارزش پول ملی به ثبات وارزش واقعی خود خواهد رسید.

طرح بخشش سودها و جریمه های بانکی در دستور کار است

وی با اشاره به اینکه سودهای بانک‌ها زندگی و تولید را مختل کرده از طرحی یاد کرد که وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان اصل پول تسویه شود و جریمه و دیرکرد بخشیده شود و اضافه کرد: اگر به تصویب برسد گره‌های زیادی از مشکلات مردم گشوده خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان انقلابی استان کرمان با بیان اینکه آسفالت و روشنایی معابر و…وظیفه نماینده و امام جمعه نیست اما مردم از ما مطالبه دارند، افزود: با این نگاه که خدمت به مردم را وظیفه می‌دانیم ورود می‌کنم و نسبت به حل مشکلات مردم درگیر پیچ و خم ادارات می‌شوم.

استقلال مجتمع مس رفسنجان محقق شد

وی با اشاره به اینکه استقلال مجتمع مس رفسنجان یکی از بزرگترین خواسته‌های مردم رفسنجان بود که با پیگیری‌های انجام شده آن را محقق کردیم، از اکتشاف معدن مس جدید در سرچشمه رفسنجان یاد کرد و گفت: این معدن مس با عیار بالا و ذخیره بالا که تا ۷۰ سال آینده پیش‌بینی می‌شود ذخایر داشته باشد در جوار سرچشمه کشف شده است که به گفته سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با وجود این معدن اشتغال برای همه جوانان رفسنجانی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرط موفقیت یک شهر وحدت بین مسئولان و امنیت سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: طی این دو سال کوچکترین مسأله و چالشی بین مسئولان شهرستان نبود و در خصوص تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری اولین اقدامی که انجام شد پیگیری احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بود که مجوز آن را گرفتم و با توجه به اینکه رفسنجان ۳۵ مگاوات برق کم دارد، با راه‌اندازی این نیروگاه، بخشی از کمبود برق جنوب‌شرق کشور تأمین خواهد شد.

درخواست ۵۰۰ لیتر در ثانیه از آب خلیج فارس برای شرب رفسنجان و انار

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به موضوع انتقال آب خلیج‌فارس پرداخت و ادامه داد: این آب برای صنعت انتقال داده شده که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، موافقت شد ۵۰۰ لیتر در ثانیه برای شرب رفسنجان و انار هم انتقال داده شود.

جلالی یادآور شد: پروژه تصفیه‌خانه آب شرب حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال آینده وارد مدار خواهد شد تا مردم این شهر از آب سمی نجات پیدا کنند.

وی با قدردانی از همکاری مجتمع مس رفسنجان و برخی واحدهای تولیدی برای ایجاد زیرساخت‌ها افزود: در حوزه راه‌ها دوبانده شدن جاده داوران را پیگیری کردم. نقشه‌برداری ده روز شروع شده و اجرای آن به‌زودی آغاز می‌شود و برای ایجاد کمربندی شرقی که از نیازهای اساسی شهر است، به فاز اجرایی نزدیک شدیم.

خروج خنامان از بن بست با اجرای محور ۲۰ کیلومتری جدید

جلالی از خروج خنامان از بن‌بست با اجرای ۲۰ کیلومتر راه اشاره و ابراز کرد: جاده نوق که سال‌ها معطل مانده بود و پیمانکاری که در مسیر بود کار را رها کرده بود را سر پروژه آوردیم و یک پیمانکار دیگر به پروژه اضافه کردیم و به‌دنبال عقد قرارداد با پیمانکار سوم هستیم که این مسیر پرخطر ساماندهی و دوبانده شود تا دیگر شاهد خسارات جانی و مالی برای مردم این منطقه نباشیم.

وی از بررسی جاده شهربابک به رفسنجان از پاقلعه و میمند به سمت جاده رفسنجان سخن به میان آورد و گفت: مطالعات راه‌آهن رفسنجان هم انجام شد و نقشه‌برداری آن صورت گرفته که از باغین به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و به سمت دانشگاه پیام نور اجرا و به ایستگاه احمدآباد وصل شود و برای دو جاده لاهیجان و هرمزآباد هم پیگیری خواهیم کرد مشکل حل شود، ضمن اینکه در منطقه کشکوئیه برای تأمین بودجه مسیر پرخطر عباس‌آباد امین تا گیتی‌‌آباد و بهشت آباد پیگیری در دستور کار است.

افزایش پروازها از فرودگاه رفسنجان/پیگیری برای انجام پروازهای روزانه

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به فعال‌شدن فرودگاه رفسنجان و افزایش پروازها در هفته اشاره کرد و گفت: برای پروازهای روزانه از این فرودگاه هم برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال جوانان و مسکن هنوز ناموفق هستیم، از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یاد کرد و ابراز داشت: ما نگران جمعیت کشور بودیم که در حال مرگ تدریجی بود. طرحی تصویب کردیم که به تأیید شورای نگهبان رسید و دولت به وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده که این هفته باید با وزرا جلسه بگذاریم که به اجرا برسد.

گازرسانی به راویز محقق شد

جلالی در همین رابطه توضیح داد: تشویقی‌های این طرح در حوزه خودرو، مسکن، زمین و سایر تسهیلاتی که برای جوانان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است زیاد است و باید همه از آن مطلع شوند.

وی از گرفتن دستور از وزیر برای گازرسانی به منطقه راویز خبر داد و عنوان کرد: برای گازرسانی به مناطق اوراف و دهوئیه مجوز گرفتیم که مشکل گاز این مناطق هم برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان