نماینده رفسنجان و انار در مجلس:

هزینه‌کردهای «موقوفات هلال احمر» رفسنجان باید شفاف سازی شود/ضرورت عمل به نیت واقفان

  • شناسه خبر: 191862
هزینه‌کردهای «موقوفات هلال احمر» رفسنجان باید شفاف سازی شود/ضرورت عمل به نیت واقفان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواستار شفاف سازی هزینه کردهای موقوفات هلال احمر در رفسنجان شد.

خانه » اجتماعی » هزینه‌کردهای «موقوفات هلال احمر» رفسنجان باید شفاف سازی شود/ضرورت عمل به نیت واقفان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی در دیدار با کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بزرگترین موقوفه های هلال احمر کشور در رفسنجان است و بر اساس اطلاعاتی که داریم بزرگترین واقف هلال احمر در کشور مرحوم مرادی بودند و زمین های تجاری، مسکونی و باغ های پسته با درآمدهای بالا را داریم، متأسفانه این درآمدها مدیریت نشده و هیچ کس هم در این خصوص به درستی پاسخگو نیست.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه فرهنگ وقف از یک قرن پیش در رفسنجان جا افتاده و واقفان بزرگی همچون نیک نفس، مرادی، نظری، شفیع پور برای بهداشت و درمان مردم املاکی را وقف کرده اند، افزود: اما متأسفانه وضعیت زایشگاه، بیمارستان چشم پزشکی و سایر مراکز درمانی که از محل موقوفه ها ایجاد شده اند، یا بلاتکلیف هستند یا در وضعیت نامطلوبی به سر می برند.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر باید پاسخگوی نداشتن زایشگاهی در خور شأن نام واقف و مردم رفسنجان باشد چراکه وضعیت زایشگاه مرحوم نیک نفس نامطلوب بوده و از استحکام خوبی برخوردار نیست، ادامه داد: بنده به عنوان نماینده ورود می کنم و درخواست دارم بازرسی و تحقیق و تفحص در خصوص اموال موقوفه هلال احمر صورت گیرد و هزینه کردهای این مجموعه باید شفاف سازی شود.
حجت الاسلام جلالی افزود: وظیفه هلال احمر است که تمام موارد وقفی را طبق نظر واقف هزینه کند و حق ندارد از درآمد موقوفات در ساخت و ساز هلال احمر به کار ببرد و در جایی غیر از نظر واقف هزینه کند که از نظر شرعی جایز نیست.
وی در همین رابطه گفت: متأسفانه درآمدهایی از موقوفه ها صرف هلال احمر شده و هیچ مرزی رعایت نشده است، اراضی موقوفه با اجاره کم واگذار شده و گاهی می بینیم اراضی دست زمین خواران و متصرفان قرار گرفته، لذا باید اولا درآمدها مشخص شود، ثانیا جلوی دست درازی به اموال موقوفه گرفته شود و دیگر اینکه هلال احمر بدهی خود را به موقوفه ها بپردازد و طبق امر وقف عمل کند.
حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: عملکردها نباید سبب بی انگیزه شده خیران و صرفنظر کردن از وقف شود.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس در ادامه این دیدار از رئیس جمعیت هلال احمر کشور دعوت کرد با حضور در رفسنجان به صورت میدانی نسبت به تعیین تکلیف اراضی موقوفه هلال احمر رفسنجان ورود کند تا به این مسأله شرعی به درستی رسیدگی شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی رفسنجان شفاف سازی موقوفات هلال احمر نماینده مردم رفسنجان هزینه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان