رئیس مجمع نمایندگان انقلابی استان کرمان گفت؛

ضرورت تغییر و تحول در کرمان

  • شناسه خبر: 191601
ضرورت تغییر و تحول در کرمان

به گزارش خانه خشتی،  حجت الاسلام و المسلمین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر وزیر کشور به کرمان و ابقاء آقای زینی وند به عنوان استاندار کرمان، اظهار داشت: در بین نخبگان استان کرمان این سؤال مطرح است که چه مسأله مهمی ایجاب کرد وزیر محترم کشور […]

خانه » رفسنجان » ضرورت تغییر و تحول در کرمان

به گزارش خانه خشتی،  حجت الاسلام و المسلمین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر وزیر کشور به کرمان و ابقاء آقای زینی وند به عنوان استاندار کرمان، اظهار داشت: در بین نخبگان استان کرمان این سؤال مطرح است که چه مسأله مهمی ایجاب کرد وزیر محترم کشور به طور ناگهانی و دور از چشم مسؤولین به کرمان سفر کند و در جوّی کاملا امنیتی به معرفی استاندار بپردازد

وی خاطر نشان کرد: این نحوه معرفی کردن استاندار اصلا به صلاح دولت و استاندار نیست و موجب ضعف وی در استان می شود.

جلالی با اشاره به سخنان وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان مبنی بر درخواست نمایندگان استان جهت ابقاء آقای زینی وند، خاطر نشان کرد: از ابتدا برخی از نمایندگان به دنبال ابقاء آقای زینی وند بودند؛ اما چهار نفر از نمایندگان استان که بنده هم جزء آنها بودم، هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی، به وزارت کشور و برخی از اعضای دولت اعلام کردیم که خواستار تغییر و تحول در مدیریت کلان استان هستیم. حداقل دو نفر دیگر از نمایندگان نیز در جلسات متعدد به صورت شفاهی اعلام کردند که خواستار تحول هستند.

رئیس مجمع نمایندگان انقلابی استان کرمان افزود: در برخی از محافل گفته می شود نخبگان استان کرمان موافق ابقاء استاندار بوده اند. خب چرا صراحتا اعلام نمی شود که این نخبگان چه کسانی هستند؟ این چه رسمی است که افرادی در پشت پرده، به وزارت کشور موضعی را اعلام می کنند؛ اما حاضر نیستند آن را به صورت علنی اعلام کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین جلالی بیان کرد: یکی از مصادیق شفافیت همین است که مردم بدانند چه کسانی در استان از مدیریت کنونی حمایت می کنند. شاید اگر این مسائل شفاف شود، اعتماد مردم و نیروهای انقلابی هم جلب شود و جایگاه آقای زینی وند تقویت گردد.

رئیس مجمع نمایندگان انقلابی استان کرمان افزود: این نمی شود که در ظاهر گفته شود ما در این رابطه نظر نداریم؛ اما در واقع نظر داشته باشند و آن را به نهادهای مسؤول اعلام کنند. اگر به مردم چیزی گفته شود و به وزارت کشور چیز دیگری، دوگانگی ایجاد می شود و دوگانگی مردم را متزلزل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه تنها راه ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلابی استان کرمان و ایجاد فضای کار و تلاش جهادی، تحول و تغییر اساسی است، خاطر نشان کرد: اتفاقی که دیروز افتاد باعث سرخوردگی و ناامیدی نیروهای انقلابی استان شده و فضای ملتهبی را به وجود آورده است که هر چه سریعتر باید برای آن چاره اندیشی کرد.

جلالی افزود: بنده اطلاع دارم که فضای دولت در رابطه با استاندار کرمان یک دست نیست و ابقاء ایشان، مخالفان جدی در دولت دارد.

وی ادامه داد: مستندات سوابق ایشان و گزارش درخواست ها و همایش های مردمی به جناب آقای رئیسی هم ارائه شده و ایشان دستور داده اند که بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی اظهار داشت: با توجه به اینکه ابقاء، نیاز به طرح در هیأت دولت ندارد، در نتیجه آقای زینی وند هنوز هیچ حکمی از سوی دولت سیزدهم دریافت نکرده است. ظاهرا در بحبوحه انتقادات و فشارها به آقای زینی وند، جناب آقای وحیدی صلاح دانستند به کرمان سفر کنند و جایگاه ایشان را تقویت کرده و ادامه کار ایشان را تسهیل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان انقلابی استان کرمان عنوان کرد: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و چیزی تثبیت نشده است. ان شاء الله با پیگیری نیروهای انقلابی استان و مساعدت و همراهی دولت محترم، یک استاندار ولایی، انقلابی و مردمی برای استان کرمان انتخاب و معرفی خواهد شد و روند تلاش و خدمت رسانی به مردم وفادار و نجیب استان کرمان با شتاب بیشتری پیگیری می شود.

حجت الاسلام و المسملین جلالی ضمن بیان سختی های پیش روی آقای زینی وند در استان کرمان خاطر نشان کرد: بنده به اقتضای روابط کاری مربوط به استان و حوزه انتخابیه، نزدیک به یک سال است که با آقای زینی وند کار کرده ام و ایشان را خوب می شناسم. ایشان هم بنده را می شناسد و می داند از روی حب و بغض حرفی را مطرح نمی کنم. بنده از سر دلسوزی می گویم ادامه کار ایشان در استان کرمان به مصلحت خودشان نیست.

وی خاطر نشان کرد: مسیری که آقای زینی وند پیش رو دارد مسیر بسیار سختی است. ایشان در وسط یک فضای سنگین حاصل از تعارض منافع شدید قرار می گیرد که توان مدیریت آن را نخواهد داشت. از یک سو، مدیران دولت قبلی که به وسیله ایشان منصوب یا ابقاء شدند، انتظار دارند در این دولت هم در جایگاه های مدیریتی حضور داشته باشند. از سوی دیگر، جریانات سیاسی استانی و خارج استانی که با ایشان قرابت فکری و گفتمانی دارند، به دنبال بهره بردن از منافع اقتصادی استان کرمان هستند. از سوی دیگر، نیروهای انقلابی که این دولت را متعلق به خود می دانند، انتظار دارند تمام مسؤولان دارای روحیه فساد ستیز، جهادی و مردمی باشند.

جلالی افزود: مدیریت این شرایط برای یک استاندار قوی و دارای جایگاه محکم، دشوار است؛ چه برسد به شخصی مانند آقای زینی وند که در این شرایط، جایگاه متزلزلی دارد. به نظر بنده خیر و صلاح ایشان در این است که این جایگاه را به فردی که از بن دندان معتقد به گفتمان دولت سیزدهم است، بسپارد تا هر چه سریعتر استان کرمان از وضعیت بلاتکلیفی فعلی خارج شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در پایان خاطر نشان کرد: به جوانان انقلابی و ولایی استان کرمان اعلام می کنم هیچ عاملی نباید مانع حرکت ما در مسیر انقلاب شود. ناامیدی در راه حق معنا ندارد. همچنان باید با گام های محکم و استوار در راه تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی تلاش کنیم و اطمینان داشته باشیم که اگر به وظایف خود عمل کنیم، نصرت الهی شامل حال ما می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان