مدیرعامل صنایع ملی مس ایران خبرداد;

مطمئن‌ترین صنعت برای سرمایه‌گذاری هستیم

  • شناسه خبر: 191532
مطمئن‌ترین صنعت برای سرمایه‌گذاری هستیم

مس یک شرکت ارزشمند به لحاظ تکیه‌گاه سرمایه‌گذاری است.

خانه » اسلاید شو » مطمئن‌ترین صنعت برای سرمایه‌گذاری هستیم

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران در خصوص منابع و ذخایر زمین‌شناسی معادن فعال و تازه کشف شده گفت: در سال ۹۱ حدود ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تن منابع و ذخایر داشتیم و در پایان ۶ ماهه ۱۴۰۰ به حدود ۹ میلیارد و ۱۲ میلیون تن رسیده است.

وی یادآور شد: این منابع در سال گذشته ۷.۵ میلیارد تن بود امسال ۹ میلیارد تن مطرح می‌شود تمام این‌ها با عیار حد ۲ دهم درصد ارزیابی شده است، الان دنیا عیار حد اقتصادیش ۱۱ صدم درصد است؛ یعنی اگر عیار حد را روی ۱۱ صدم قرار دهیم ذخایر ما به طور چشمگیری فزونی پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت مس به اقدامات سال ۹۸ تا ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ در خصوص اکتشافات پرداخت و گفت: خوشحالم بگویم که کشف معدن جدید «سریدون» توسط همکاران شرکت مس ذخیره‌ای که تا الان به آن رسیده‌ایم بیش از ۲ میلیارد تن با عیار ۴۷ صدم درصد متوسط است که این ذخیره ارتقا پیدا کرده است و به‌شدت بالاتر می‌رود.

وی اظهار داشت: این افتخار بزرگی است و ما یک معدن بسیار بزرگ در اندازه‌های مس سرچشمه پیدا کرده‌ایم و روی آن کار می‌کنیم و قطعاً سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد.

سعد محمدی ادامه داد: در مس سونگون ۲۶۳ میلیون تن با عیار ۶۲ صدم درصد و در اکتشاف جدید غرب معدن سونگون نزدیک یک میلیارد تن اکتشاف جدید با عیار ۶ دهم درصد داشتیم. غرب میدوک در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون با عیار ۶۸ صدم درصد اکتشاف شده است. مجموعه این موارد که به قطعیت رسیدیم بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره جدید با عیار ۵۳ صدم یعنی ۲۰ میلیون تن مس محتوی خالص است و این اکتشافات ادامه دارد.

وی گفت: هفته گذشته منطقه جدیدی را به غیر از این موارد پیدا کردیم که در حال بررسی هستیم. این منطقه بسیار مستعد است و از لحاظ ذخیره خبرهای خوبی برای اکتشافات خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت مس تصریح کرد: میزان ارزش برجای ذخایری که در حال انجام است؛ بسیار زیاد است که اگر به عدد و رقم تبدیل کنیم؛ ارزش دارایی‌های مس به‌شدت افزایش می‌یابد و بیانگر این نکته است که مس یک شرکت ارزشمند به لحاظ تکیه‌گاه سرمایه‌گذاری است.
سعدمحمدی در توضیح دلایل وجود شاخص‌های بسیار خوب اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در صنعت مس ایران گفت: داشتن پتانسیل معدنی و اطمینان خاطر از داشتن مواد اولیه مهمترین آیتم است و با عنایت به ذخایر جدید مواد اولیه برای بیش از ۱۰۰ سال موجود است. بنابراین سرمایه‌گذاری جهت تبدیل کردن این پتانسیل بالقوه به درآمد بالفعل وظیفه قطعی عملیاتی این شرکت است؛ بنابراین دلیل افزایش سرمایه کاملاً واضح است.

وی در خصوص منابع و ذخایر زمین‌شناسی معادن فعال و تازه کشف شده گفت: در سال ۹۱ حدود ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تن منابع و ذخایر داشتیم و در پایان ۶ ماهه ۱۴۰۰ به حدود ۹ میلیارد و ۱۲ میلیون تن رسیده است.

سعدمحمدی یادآور شد: این منابع در سال گذشته ۷.۵ میلیارد تن بود امسال ۹ میلیارد تن مطرح می‌شود تمام این‌ها با عیار حد ۲ دهم درصد ارزیابی شده است، الان دنیا عیار حد اقتصادیش ۱۱ صدم درصد است؛ یعنی اگر عیار حد را روی ۱۱ صدم قرار دهیم ذخایر ما به طور چشمگیری فزونی پیدا می‌کند.

/انتهای پیام/

برچسب ها:
مس مس ایران مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان