امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد؛

مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی است

  • شناسه خبر: 191504
مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت:مجلس شورای اسلامی در ایران تبلور مردم سالاری دینی است، حکومت ما حکومت فرد بر نظام نیست حکومت خدا بر مردم است و مردم در دایره و چاچوب اسلام نقش دارند.

خانه » اجتماعی » مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با اشاره به دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۷۲، سالروز شهادت مجاهد،اسوه بزرگ حق مداری و ظلم ستیزی آیت الله سیدحسن مدرس اصفهانی به نام  روز مجلس نامگذاری شده است که خود ایشان در آن زمان از نمایندگان انقلابی بود.

وی افزود: هدف اصلی از این نامگذاری حضور و مبارزات خستگی ناپذیر این شهید بزرگوار در سنگر مجلس شورای اسلامی علیه استبداد و استعمار و نقش خاص و ویژه مجلس شورای در پاسداری و صیانت از راه آن شهید والامقام و همه شهیدان است.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به فرمایش امام راحل، گفت: امام راحل فرمودند” مجلس در راس همه امور است و عصاره فضائل ملت است در نتیجه نمایندگان مجلس، مدافعان حقوق مردم هستند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در ایران تبلور مردم سالاری دینی است، حکومت ما حکومت فرد بر نظام نیست حکومت خدا بر مردم است و مردم در دایره و چاچوب اسلام نقش دارند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: امروز مجلس انقلابی باید به کمک دولت انقلابی بشتابد و با کمک یکدیگر شعار سال که از طرف ولایت فقیه به عنوان سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است جامعه عمل بپوشانند و موانع را از راه تولید بردارند و امروز حجت بر مردم تمام است چراکه همه سران سه قوه یک تفکر را دنبال کرده و تحت امر ولایت فقیه کارها را پیش می برند.

وی با اشاره به ۱۲ آذرماه ۵۸ روز رسمیت یافتن قانون اساسی جمهوری اسلامی و گرامیداشت شهید بهشتی، گفت: این شهید نقش بزرگی در قانون اساسی داشت و ۷۲ از علما و دانشمندان با هم قانون اساسی را نوشتند که اداره مملکت بر آن انجام شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: قانون اساسی برگرفته از احادیث و آیات معصومین است. قانون اساسی یکی از ثمرات عظیم جمهوری اسلامی طبق فرمایش امام راحل است و مقام معظم رهبری هم قانون اساسی را ستون فقرات و مرکز اصلی سلسله اعصاب نظام دانستند.

امام جمعه موقت رفسنجان با اهمیت جایگاه ۱۶ آذرماه روز دانشجو در تاریخ انقلاب، گفت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد، رژیم شاه که توانسته بود با کمک ارتش آمریکا بر اریکه قدرت سوار شود در صدد برآمد تا پایه های حکومت خود را تثبیت نماید، اما دانشجویان باغیرت در دانشگاه تهران اعتراض کردند و در پی اعتراض، سه نفر از دانشجویان مبارز به شهادت رسیدند و یکی از حرکت های بسیار خوب دانشجویی مورد تایید حضرت امام راحل، تاسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین را گرامی می داریم، مسئله رسیدگی به کار معلولین منحصر به یک روز نیست. ما باید معلولیت را به رسمیت بشناسیم و اینگونه نباشد که به معلولین به چشم حقارت نگاه کنیم.

وی عنوان کرد: در رفسنجان ۵ هزار معلول جسمی، حرکتی، بینایی،شنوایی،گفتاری و اعصاب و روان وجود دارد و ۶ مرکز آموزشی و توان بخشی داریم.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به آیه ای از قرآن بر اهمیت مطالبه گری اشاره کرد و گفت: شهرت اصفهان به زاینده رود است، از طرفی استان هایی هم تشنه آب هستند، اصفهانی ها مخالف با انتقال آب آشامیدنی نیستند و می گویند این آب صرف حوزه صنعت و کشاورزی استان های دیگر شود ما خودمان سزاوارتر هستیم؛ این مطالبه گری آنها به حق است و اینکه نگذاشتند معاندان و فرصت طلبان ازاین مطالبه سوء استفاده کنند جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه موقت حجت الاسلام حسینی خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان