مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان خبر داد؛

خط تولید پودر میکرونیزه آهک در کارخانه سیمان ماهان به بهره برداری می رسد

  • شناسه خبر: 191441
خط تولید پودر میکرونیزه آهک در کارخانه سیمان ماهان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان گفت: پروژه خط تولید پودر میکرونیزه آهک تا سایز ۳ میکرون در دست اجرا است که با اعتبار ۱.۵ میلیون دلار معادل  ۲۰۰ میلیارد تومان تا یک سال آینده به بهره برداری میرسد.

خانه » اجتماعی » خط تولید پودر میکرونیزه آهک در کارخانه سیمان ماهان به بهره برداری می رسد
به گزارش خانه خشتی، کارخانه سیمان ماهان روز گذشته پذیرای رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار و نماینده اداره صنعت و معدن و تجارت رفسنجان رفسنجان بود تا درباره پخش سیمان ماهان در سطح شهرستان رفسنجان با قیمت مناسب راه حلی پیدا شود.
درویش مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان با اشاره به سابقه ۱۲ ساله کارخانه سیمان کرمان اظهار کرد: در شرایط بحرانی کارخانه سیمان ماهان،  نیاز سیمان در شهرستان رفسنجان را برآورده کرده و هنوز هم این روند ادامه دارد.
وی افزود: در رفسنجان روزانه ۱۲۰۰ تن سیمان مصرف داریم و ۶۰۰ تن از آن از کارخانه سیمان ماهان تأمین می شود.
درویش خاطر نشان کرد: بازار رفسنجان باید از پایه احیا شود و فروش روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن سیمان می تواند برای کارخانه تأثیرهای مثبت داشته باشد هر چقدر سود از فروش این سیمان به دست بیاوریم، ذره ای از آن در جای دیگری نمی‌رود، این سود حاصل، برای جوانان در همین کارخانه هزینه می شود.

وی تصریح کرد: ۴۵ میلیارد تومان از این سرمایه صرف خرید تجهیزات در خارج از کشور شده و باقی مانده آن صرف ساخت و ساز فضای فیزیکی این طرح و خرید تجهیزات مورد نیاز داخلی خواهد شد.

مدیر عامل کارخانه سیمان گفت: پروژه خط تولید پودر میکرونیزه آهک تا سایز ۳ میکرون در دست اجرا است که قرار است با اعتبار ۱.۵ میلیون دلار معادل  ۲۰۰ میلیارد تومان تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.


وی خاطر نشان کرد: پودر میکرونیزه آهک با سایز ۳ میکرون قابلیت استفاده در صنایع تولید لاستیک، صنایع رنگ سازی، تولید لوله پلیکان، لوازم آرایشی دارد، با راه اندازی این  طرح جزو ۴ کارخانه اول کشور در این حوزه خواهیم بود.

وی بیان کرد: شهرداری رفسنجان در گذشته بیشترین مصرف سیمان خودش را از کارخانه سیمان ماهان تامین می کرد، که با کمک نظام مهندسی برای مهندسان برنامه آموزشی برگزار خواهیم کرد تا باکیفیت این محصول آشنا شوند.

اخذ گواهی سپرده سیمان ماهان در بورس و راه اندازی اپلیکیشن این سپرده

محمدرضا خیرخواه مدیر فروش مجموعه ماهان نیز بیان کرد: تا به امروز هر محموله ای که به فروش رسیده، یک کیسه هم برگشت نداشتیم این نشان دهنده ی کیفیت آن است.
وی افزود: از ابتدای شروع کار اولین کاری که با نظام مهندسی انجام دادیم این بود که کیفیت سیمان ماهان را به مصرف کنندگان بشناسانیم و باز هم میخواهیم که این ارتباط ادامه داشته باشد تا مهندسان، انبوهسازان، مردم و.. با کیفیت سیمان ماهان آشنا شوند و از آن استفاده کنند.

وی از اخذ گواهی سپرده سیمان ماهان در بورس و راه اندازی اپلیکیشن این سپرده خبر داد و گفت: متقاضیان بدون اینکه مسیر اداری را بگذرانند می توانند در عرض یک روز بین ۱۰ تا ۱۰۰ تن محصول را در این اپلیکیشن خریداری و روز بعداز آن تحویل بگیرند.
خیرخواه بیان کرد: علاقه‌مندان به نصب این اپلیکیشن می توانند آن را از کارگزاری آگاه، یا با برقراری تماس با تلفن کارخانه آن را دریافت و بر روی گوشی موبایل خود نصب کنند و راحت خرید خود را انجام دهند.

سیمان ماهان جزء استانداردترین محصول در کشور است

علی حسینی نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار کرد: در زمانی که کمبود سیمان در داخل شهرستان و استان کرمان بود، کارخانه سیمان ماهان تنها کارخانه ای در استان بود که با تولید کالای مورد نیاز سیمان، در شرایط بحرانی به میدان آمد و در اجرای پروژه های عمرانی حوزه های بهداشتی و درمانی، شهرسازی، ساختمان سازی، صنعتی و مصرف عمومی، کمبودها را جبران کرد و اجازه نداد که پروژه های رفسنجان از کار بایستد.
وی افزود: سیمان ماهان جزء استانداردترین محصولی است که در داخل استان و کشور با بالاترین کیفیت تولید می شود و تفاوتی با سیمان های شرکت های دیگر در استان ندارد.
حسینی گفت: قیمت هر کیسه سیمان به زیر ۳۵ هزار تومان می رسد و نرخ نامه رسانه ای خواهد شد و اگر این سیمان در شهرستان رفسنجان عرضه شود به دلیل فاصله مسافتی قیمت آن تغییر می کند، نه به خاطر کیفیت و کمیت.
وی بیان کرد: خط تولید در کارخانه سیمان ماهان باعث اشتغال برای جوانان زیادی می‌شود، باید حمایت های لازم جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در آن انجام شود.
محمد نظری، مدیر نظام مهندسی شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه بیان کرد: کیفیت سیمان ماهان در رتبه برتر استان است و برای به دست اوردن رتبه کشوری هم باید تلاش خود را انجام دهد.
وی افزود: بحث آزمایش ها بر روی سیمان را مانند گذشته انجام می دهیم و به این نتیجه رسیدیم که این سیمان، کیفیت یک سیمان استاندارد را دارد.

بحث کیفی سازی مجموعه ماهان قابل ستایش است

حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان رفسنجان در این جلسه بیان کرد: ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، بحث کیفی سازی این مجموعه قابل ستایش است این کارخانه محصول با کیفیتی را تولید می‌کند تا با استحکامی که دارد موجب امنیت شود.
وی افزود: در پروژه های عمرانی در بحث تامین سیمان، از این کارخانه سیمان خود را تهیه می کنیم باز هم این روند ادامه دارد و بیشترین حمایت از سیمان ماهان را خواهیم داشت.

کهنوجی شهردار رفسنجان نیز با بیان اینکه حمایت از تولید وظیفه ماست و این روند ادامه خواهد داشت اظهار کرد: تولید سودی ندارد و همه فعالان این عرصه به واسطه عشق و علاقه در این صحنه حاضر شده و مانده اند.

وی با حمایت قاطع از تولیدات کارخانه سیمان ماهان، افزود: باید با همکاری یکدیگر بحران ها را پشت سر گذاشته و راهکارهای مناسب برای معرفی و ترویج تفکر استفاده از تولید داخل را به کار ببندیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان