فرمانده سپاه رفسنجان مطرح کرد؛

جوانان بسیجی، موتور محرکه نظام در گام دوم انقلاب هستند/ آبرسانی به ۲۷ روستای رفسنجان توسط بسیج

  • شناسه خبر: 191193
جوانان بسیجی، موتور محرکه نظام در گام دوم انقلاب هستند/ آبرسانی به ۲۷ روستای رفسنجان توسط بسیج

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: جوانان بسیجی، موتور محرکه در گام دوم انقلاب هستند و مانند گام اول با حفاظت از شجره طیبه نظام اسلامی مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی را هموار خواهند کرد.

خانه » آخرین اخبار » جوانان بسیجی، موتور محرکه نظام در گام دوم انقلاب هستند/ آبرسانی به ۲۷ روستای رفسنجان توسط بسیج

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ محمد پساوند پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته بسیج و با اشاره به هدف تشکیل سالروز بسیج مستضعفین توسط امام راحل، اظهار کرد: بعد از آن که لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ماه ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل تسخیر شد و آمریکای ملعون ناوهای جنگی خود را به سمت خلیج فارس و منطقه ایران روانه کرد و دائم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب نوپای ما را تهدید می کرد، به همین منظور امام راحل دستور تاسیس بسیج را در ۵ آذرماه ۵۸ صادر نمودند.

فرمانده پساوند رفسنجان تصریح کرد: تفکر بسیجی که امام راحل پایه آن را در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی بنیان نهادند، معطوف به درون کشور ما نیست؛ امروز این تفکر به خارج از مرزهای ما نیز صادر شده است تفکر بسیجی در هشت سال دفاع مقدس به کمک نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد و بعد از ویرانی های ناشی از جنگ این بسیجیان بودند که برای بازسازی کشور حضور فعال داشتند.

وی به نقش مهم بسیجیان در حوزه فرهنگی و امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: این تفکر بسیجی که مدافعان حرم شکل گرفت و به فتنه داعش در سوریه و عراق خاتمه داد و همچنین در فتنه های ۷۸ و ۸۸ این بسیجیان بودند که با حضور به موقع در میدان، فتنه را در نطفه خفه کردند.

سرهنگ پساوند با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند “بسیج نیروی همه میدان هاست هر کجا انقلاب اسلامی نیاز به حضور داشت بسیجیان حضور داشتند”، افزود: شهید قاسم سلیمانی نمونه یک بسیجی واقعی بود که رهبر انقلاب از ایشان به عنوان یک مکتب یاد می کنند.

وی با تاکید براینکه امروز اگر بخواهیم بسیجی و رهرو تفکر بسیجی باشیم، عنوان کرد: باید پیرو مکتب سلیمانی و سلیمانی های دیگر و همه شهدای باشیم.

فرمانده سپاه رفسنجان از الهام بخشی و صدور انقلاب اسلامی به عنوان اولین نقش بسیج و مولفه های قدرت نظام یاد و خاطرنشان کرد: امروز تفکر بسیجی معطوف به مرز جغرافیای ما نمی شود و به خارج از مرزها صادر شده است.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی بازدارندگی ایجاد کرد به طوری که در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هیچ یک از دشمنان ما چشم طمع به جهموری اسلامی  نداشتند.

سرهنگ پساوند پشتیبان بودن برای دولت ها، خلق سرمایه اجتماعی برای نظام و کاستن جاذبه های برون گرایی از مولفه ای قدرت بسیج  در گام اول انقلاب عنوان کرد و گفت: بیانیه گام دوم امام خامنه ای «مدظله العالی» منشوری است برای دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و نقشه راه فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی است و انقلاب را به آرمان بزرگ یعنی تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید امام زمان نزدیک خواهد کرد.

فرمانده پساوند رفسنجان به نقش بسیجیان در گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: میدان داری بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و بسیج به عنوان پاسدار گفتمان انقلاب اسلامی و مطالبه گر حقوق مردم و ضمانت اجرایی شدن گام دوم انقلاب است.

وی افزود: جوانان بسیجی، موتور محرکه انقلاب در گام دوم هستند و همچنان گام اول با حفاظت از شجره طیبه نظام اسلامی مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی را هموار خواهند کرد.

سرهنگ پساوند با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین بیانیه امام راحل را به همین مناسبت قرائت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بسیج اشاره کرد و گفت: در بسیج سازندگی ۶۸ صندوق قرض الحسنه مردم نهاد در شهرستان راه اندازی شد که ۷ هزار ۸۴۹ نفر عضو این صندوق ها هستند و دو تعاونی تولیدی و توزیعی در سطح شهرستان توسط این صندوق ها ایجاد شده که برای  ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.

سرهنگ پساوند تشکیل و راه اندازی ۱۶۹ گروه جهادی محله محور و جغرافیا محور از دیگر اقدامات بسیج عنوان کرد و افزود: در شهرستان تا کنون سه باب منزل مسکونی برای محرومین ساخته شده است و ۱۰ مورد منزل محرومین بهسازی شدند و همچنین ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی هم توسط گروه جهادی بسیج احداث شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان معرفی ۶۰۲ حامی برای ایتام در طرح محسنین برای کمیته امداد، برگزاری کلاس های آموزش کشت زعفران وزنبور داری برای بسیجیان سطح شهرستان و شناسایی ۶۹ متقاضی تسهیلات اشتغالزایی به بسیج سازندگی و پرداخت یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام  به آنها از دیگر اقدامات بسیج در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ آبرسانی و رفع تنش آبی ۲۷ روستای رفسنجان در ۷ آذرماه و همچنین اجتماع بزرگ یاران حاج قاسم و بسیجیان سراسر شهرستان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پیش از خطبه های نماز جمعه سالروز تسکیل بسیج مستضعفین سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان هفته بسیج
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان