جوابیه مخابرات رفسنجان در خصوص نصب دکل مخابراتی در مجموعه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)

  • شناسه خبر: 191019
جوابیه مخابرات رفسنجان در خصوص نصب دکل مخابراتی در مجموعه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)

در پی انتشار خبری مبنی بر مخالفت شهرداری با نصب دکل مخابراتی در مجموعه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)،اداره مخابرات رفسنجان جوابیه ای صادر کرد.

خانه » آخرین اخبار » جوابیه مخابرات رفسنجان در خصوص نصب دکل مخابراتی در مجموعه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)

به گزارش خانه خشتی؛ در پی انتشار خبری مبنی بر مخالفت شهرداری با نصب دکل مخابراتی در مجموعه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)،اداره مخابرات رفسنجان جوابیه ای صادر کرد.

بسمه تعالی
حضرت امام خمینی می فرمایند: باید افراد متوجه این معنا باشند کسانی که واقعاً دلشان برای اسلام میتپد و برای کشورشان، متوجه این باشند که پست، میزان نیست، مقام نیست، اینها چیزی نیستند، این مقامات تمام می شود، آن که هست خدمت است. آدم متعهد در هر جا که باشد اگر دید خدمتش خوب است آنجا بیشتر دلگرم است… وقتی دید که یک کسی از خودش بهتر می تواند کار کند برود آنجا برایش فرقی نکند یعنی هدفش این باشد که خدمت بکند نه هدفش این باشد که مقام داشته باشد. (صحیفه امام،جلد ١۵،ص ٣۶۵)
مطابق با اصل ۴٠ قانون اساسی هیچ کس نمیتواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد، لذا در پاسخ به بیانیه منتشر شده توسط روابط عمومی شهرداری به اطلاع همشهریان محترم می رساند که:
از آن جایی که شهر رفسنجان از لحاظ بحث شبکه دارای ضعف‌های آنتن دهی بوده و مشکل آنتن دهی و ضعف اینترنت نظر به مجازی بودن آموزش در شرایط کنونی سختی هایی را در بر داشته با پیگیری‌ها و تلاش‌های زیاد مدیریت محترم اداره ارتباطات سیار مخابرات، مدیریت محترم مخابرات استان و نماینده محترم مجوز و بودجه نصب دکل فراهم گردید که متاسفانه علی الظاهر با دستور شهردار بدون رعایت قوانین و مقررات مربوطه به صورت کاملاً غیرقانونی اقدام به تخریب فونداسیون دکل می شود.

در این خصوص نکات جهت شفاف سازی لازم به ذکر است؛

١- علیرغم ادعای شهرداری مبنی بر غیر قانونی بودن نصب این دکل، قرارداد نصب دکل در مجموعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به صورت کاملاً قانونی و شفاف بین دفتر نشر معارف انقلاب مرکز فرهنگی رفسنجان و مدیریت مخابرات استان کرمان منعقد گشته که اسناد آن نیز منتشر شده است. لازم به ذکر است تغییر در ملک شخصی افراد آن هم برای رفع نیازمندی های عمومی نیاز به اجازه شهرداری ندارد و بر فرض محال اگر هم نیاز بوده شهرداری می بایست مطابق با ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها رفتار می نمود نه آنکه به بهانه زیباسازی شهر با اقدامی عجولانه، غیرکارشناسی و غیررسمی نه تنها خسارتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به بیت المال بزند که مردم شهرستان هم که مدت ها از عدم آنتن دهی مناسب گله‌مند بودند را از این مزیت محروم کند. در رابطه با این موضوعات طبق آرای صادره از دیوان عدالت اداری، شهرداری حتی حق دریافت عوارض هم ندارد چرا که در همه موضوعات اولویت با رفع نیازهای مردم و رعایت مصلحت عمومی می باشد.

٢- علیرغم ادعای شهرداری مبنی بر دادن اخطار، با توجه به اینکه این پروژه حدودا از دو ماه قبل در حال انجام بوده است هیچ گونه اخطاری در طول این مدت که کوتاه هم نبوده، در این خصوص از سوی شهرداری به مخابرات ارسال نشده است.

٣- علی رغم ادعای شهرداری مبنی بر جانمایی اشتباه دکل لازم به ذکر است نصب دکل مخابراتی توسط دفتر طراحی طرح مهندسی شرکت ارتباطات سیار مخابرات منطقه‌ای تعیین می‌شود و نصب آن در هر نقطه امکان پذیر نمی باشد، اولویت نصب دکل زیبایی بصری نیست که حتی اگر هم موضوع مورد توجه و مانور شهرداری، زیبایی بصری شهری بوده است این موضوع از طرق مختلف نظیر گفت و گو با مراجع ذیصلاح و مذاکرات اداری قابل حل بوده است.

باشد که در شهرمان شاهد حضور مدیرانی توانمند و عالم به قانون در جهت رفع مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره مخابرات جوابیه شهرداری موزه آیت الله هاشمی نصب دکل
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان