مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد؛

بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال به همت مس سرچشمه در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 190942
بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال به همت مس سرچشمه در رفسنجان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بعد از دو سال وقفه، بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال به همت مس سرچشمه پنجشنبه چهارم آذرماه در رفسنجان برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال به همت مس سرچشمه در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ محمد رضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت هفته کتاب، به ایجاد دبیرخانه ی دائمی جشنواره موسیقی در کرمان اشاره کرد و گفت: واگذاری دبیر خانه ی دایمی جشنواره موسیقی کشور در کرمان خواسته ی به حق مردم کرمان بود و معتقدم که این دبیرخانه می تواند بر ابعاد اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و … کرمان تاثیر بگذارد از این رو تشکر می کنم از رسانه های استان که ما را در تحقق این امر یاری رساندند.

وی در ادامه به رونمایی از پوستر تئاتر سردار آسمانی در تهران اشاره کرد و توضیح داد: شاید بتوان گفت که جشنواره ی سردار آسمانی بزرگترین کار فرهنگی در حوزه ی ترویج مکتب سلیمانی است که حتما ادامه دار خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که کرمان از پیشگامان برگزاری رویداد انتخاب کتاب سال در کشور است، گفت: در حالی که کرمان در حال برگزاری بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال است برخی استانها دوره ی اول یا  دوم را برگزار می کنند.

علیزاده به برنامه های بیست و‌ یکمین دوره انتخاب کتاب سال در کرمان اشاره و بیان کرد: رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب « تنها گریه کن» و آغاز جشنواره ی پاییزه ی کتاب از جمله برنامه های شاخص این دوره است.

وی بیان کرد: ۱۳۰ برنامه شاخص با بیش از ده محور در هفته ی کتاب در حال برگزاری است که برگزاری نمایشگاه کتاب و انتخاب کتاب سال دو رویداد مهم در این هفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: نمایشگاه کتاب یک گستره ی عمومی است که به دلیل کرونا برگزار نخواهد شد اما انتخاب کتاب سال نویسندگان، ناشران و … را در برمی‌گیرد که به عنوان رکن اصلی در فرایند کتاب و کتابخوانی اهمیت زیادی دارند.

علیزاده اظهار کرد: در سال جاری و بعد از دو سال وقفه، بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال به همت مس سرچشمه در پنجشنبه چهارم آذرماه و در رفسنجان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همزمان با بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان، از پوستر و فراخوان بیست و دومین دوره ی انتخاب کتاب سال استان نیز رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: رویداد انتخاب کتاب سال از سال۷۳ آغاز که ۲۲ اثر  در آن سال ارسال شد، در بیستمین دوره ۵۵۰  اثر و در بیست و یکمین دوره بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و به‌ واقع می‌توان گفت رشد ۲۵۰درصدی داشته ایم.

علیزاده عنوان کرد: در حوزه های مختلف از جمله علوم پزشکی، تاریخ و حغرافیا، ادبیات، دفاع مقدس، شعر، داستان و … در دو بخش تالیف و ترجمه آثار ارسال شده است که ۸ اثر برگزیده، ۱۶ اثر قابل تقدیر، ۸ نفر از نویسندگان و ناشران تقدیر می شوند که جمعا ۲۸ نفر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: طرح پاییزه کتاب در کرمان از امروز آغاز و میزان یارانه خرید کتاب در این طرح ۱۵ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است ،این طرح تا چهارشنبه سوم آذر در استان کرمان برگزار می‌شود و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداقل ۳۰۰ هزار تومان است و یارانه خرید ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  در پایان گفت: ۲۷ کتابفروشی در استان کرمان در اجرای طرح پاییزه کتاب مشارکت دارند ضمن این که در سال گذشته بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان فروش کتاب در اجرای طرح پاییزه داشته ایم.
انتهای پیام/

برچسب ها:
بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال رفسنجان مجتمع مس سرچشمه محمد رضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان