نماینده بسیج دانشجویی شهرستان رفسنجان مطرح کرد؛

بسیج دانشجویی جهادگونه گوش به فرمان ولایت است

  • شناسه خبر: 190931
بسیج دانشجویی جهادگونه گوش به فرمان ولایت است

نماینده بسیج دانشجویی رفسنجان گفت: بسیج دانشجویی در دهه های مختلف انقلاب نشان داد که رسالت محور بوده و هرجا که رسالت پیدا کند و تشخیص دهد که انقلاب و مردم به آن نیاز دارند جهادی و هوشمندانه وارد میدان شده و گوش به فرمان ولایت خواهد بود.

خانه » رفسنجان » بسیج دانشجویی جهادگونه گوش به فرمان ولایت است

به گزارش خانه خشتی؛ ابوالفضل غلامحسین نژاد نماینده بسیج دانشجویی شهرستان رفسنجان  پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، اظهار کرد:حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲ آذر سال ۱۳۶۷ به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین در پیامی دستور تشکیل بسیج دانشجویی را ابلاغ و در این پیام وظایف عمده ی بسیج دانشجویی را ، دفاع از اسلام و انقلاب و ارائه چهارچوب های اسلام ناب محمدی(ص) را بیان داشتند که در واقع با این پیام امام ، می توان به فلسفه ی وجودی و هدف بسیج دانشجویی پی برد.

وی افزود: حضرت امام در این پیام ، ضمن درخواست دفاع از انقلاب و اسلام در مراکز دانشگاهی ، خواستار پاسداری از اصول تغییر ناپذیر« نه شرقی – نه غربی» شدند و ضمن دعوت به اتحاد و یگانگی حوزه و دانشگاه ، چشم انداز ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و فتح جهان توسط اسلام را فرا روی مشتاقان و رهروان اسلام ناب قرار دادند.

غلامحسین نژاد بیان کرد: در بحبوحه ی پیروزی انقلاب اسلامی ، این دانشجو بود که در زمینه های مختلف مانند : تسخیر لانه جاسوسی آمریکا – ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم ۳ هزار شهید دانشجو ، حضور مخلصانه و پررنگی داشت.

نماینده بسیج دانشجویی رفسنجان گفت: بسیج دانشجویی در دهه های مختلف انقلاب نشان داد که رسالت محور بوده و هرجا که رسالت پیدا کند و تشخیص دهد که انقلاب و مردم به آن نیاز دارند جهادی و هوشمندانه وارد میدان شده و گوش به فرمان ولایت خواهد بود.

وی تاکید کرد: همانگونه که درسال های اخیر با شروع بیماری منحوس کرونا بسیج دانشجویی میدان دار عرصه ی حیاتی شده وبا ایجاد کارگاه های تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و به صورت تخصصی در مراکز درمانی در خط مقدم مبارزه ،دوشادوش کادر درمان حضور فعال داشته است.

غلامحسین نژاد عنوان کرد: یکی دیگر از مصداق های خدمت گزاری بسیج دانشجویی ، اردوهای جهادی و کمک های مومنانه است ،که سالها دانشجویان مخلص را بدون هیچگونه چشم داشتی در دور ترین و محروم ترین نقاط کشور با خود همراه میکند تا خلاء های فرهنگی ، اقتصادی ، بهداشتی و عمرانی را بر طرف سازد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری راجع به مسئله ورود بسیج دانشجویی در سیاست می فرمایند “مگر مجموعه ی بسیجی آن هم بسیجیِ انقلاب و دانشجوی انقلاب می تواتند نسبت به مسائل سیاسی کشور بی تفاوت باشد؟ یا بدون موضع و نظر باشد. مگر چنین چیزی ممکن است ؟من شما دانشجوی بسیجی را توصیه می کنم محافظه کار نشوید و همواره دانشجو و بسیجی به همان معنای مثبت و پر خون و پرتپش باقی بمانید”.

نماینده بسیج دانشجویی رفسنجان گفت: بسیج دانشجویی با نصب العین قرار دادن کلام ولایت ، در عرصه های سیاسی کشور با روشن گری و بصیرت افزایی در قالب برگزاری تریبون های آزاد ، کرسی های آزاد اندیشی ومناظرات انتخاباتی ورود کرده  و در برهه های حساس زمانی کشور با واکنش صریح و انقلابی مواضع خویش را اعلام و هم اکنون نیز با رویکرد حل مسئله و پیگیری مشکلات مردم و مطالبه گری از مسئولین در کنار مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: باتوجه به مشکلات عدیده ی کشور در چند سال اخیر، نیازمند تغییر و تحول اساسی در مجموعه های مدیریتی کشور می باشیم؛ مطلب اول اینکه در انتخاب مسئولین و مدیران شهرستان و استان، افرادی انتخاب شوند که طبق کلام حضرت علی (ع) در نهج البلاغه دارای علم و دانش – تجربه کاری و سابقه درخشان – حسن تدبیر –سعه صدر و شایستگی و کفایت در کنار روحیه ی جهادی و انقلابی باشند. درحالی که مشاهده شده است انتخاب مدیرانی که سابقه چندان خوب و درخشانی ندارند، باعث یاس و ناامیدی مردم و همچنین وارد شدن خدشه به اعتماد مردم نسبت به مجموعه نظام و انقلاب اسلامی شده است.

غلامحسین نژاد افزود: با توجه به گذشت تقریبی ۱۰۰ روز از دولت جدید متاسفانه هنوز تغییراتی در بدنه استان و شهرستان شکل نگرفته، و بالطبع متضرر اصلی این اتفاق مردم استان کرمان و شهرستان هستند لذا خواهشمندیم که با نصب العین قرار دادن معیارهای انتخاب مدیران ، از دیدگاه ائمه معصومین و امامین انقلاب هرچه سریع تر این امر محقق شود.

وی بیان کرد:  با توجه دستور صریح مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت برخی از مسئولین در انتخاب استانداران ، فرمانداران و مسائل اجرایی کشور، متاسفانه شاهد این قضیه در استان کرمان هستیم واز همین تریبون به تمامی مسئولین استان وشهرستان متذکر می شویم که صلاحیت های خود را با این اقدامات ناصحیح زیر سوال نبرند. و مجموعه ی بسیج دانشجویی در این زمینه از هرگونه اقدام صریح وانقلابی طبق دستور مقام معظم رهبری حمایت کرده و با تمام قدرت خود در مقابل فشارها و هجمه های سیاسی ایستاده و درصورت صلاحدید و لزوم ، اقدام به روشنگری در این خصوص می نماید.
ودر پایان از تمامی مسئولین خواستاریم که با نصب العین قرار دادن منویات امامین انقلاب و با استفاده از ظرفیت ها و نیروهای متخصص نسبت به انجام کارهای جهادی در راستای حل مشکلات مردم به صورت شبانه روزی اقدام نمایند و مجموعه ی بسیج دانشجویی با توجه به داشتن ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه ها و داشتن نیروی انسانی با روحیه جهادی در کنار تمامی نهاد ها و ارگان ها برای حل مشکلات مردم و شهرستان اعلام آمادگی می نماید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
ابوالفضل غلامحسین نژاد نماینده بسیج دانشجویی شهرستان رفسنجان سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه هفته بسیج
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان