هیات کربلای رفسنجان جزو هیات های شاخص کشور است

  • شناسه خبر: 190773
هیات کربلای رفسنجان جزو هیات های شاخص کشور است

 مدیر هیات کربلای رفسنجان گفت: هیات کربلای رفسنجان جزو هیات های شاخص کشور است.

خانه » آخرین اخبار » هیات کربلای رفسنجان جزو هیات های شاخص کشور است

به گزارش خانه خشتی؛ محمد محمدی مدیر هیات کربلای رفسنجان در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه هیات کربلا در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد و هدف ما شهرستان بوده و سعی کردیم برای شهر رفسنجان در هیات های مذهبی کشور جایگاهی به دست آوریم.

وی افزود: هیات کربلای رفسنجان  سه سال است در جنوب شرق کشور جزو هیات های شاخص کشوری است.

محمدی با بیان اینکه قریب به ۱۵۵ خادم (آقا و خانم) در کادر هیات کربلا فعالیت دارند، گفت: هدف هیات، خدمت به مردم است.

مصطفی رمضانی روحانی هیئت کربلای رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: مراسم هفتگی «شنبه های پاک» همزمان با هیئت های مطرح کشوری که در شهرهای کرج، شیراز و… مستقر هستند و در فعالیت های فرهنگی با همدیگر همکاری داریم، برگزار می شود؛ مبنا بر این است هیات های مذهبی، شنبه هر هفته را با پاکی آغاز و تا آخر هفته این مسیر ادامه یابد و دغدغه ما این است که به هر علتی فعالیت مذهبی «شنبه های پاک» ترک نشود.

وی بیان کرد: شلوغ ترین زمان هیات، مراسم شب های  قدر است که بعد تعطیلی در دوران کرونا، امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

رمضانی تصریح کرد: برگزاری مراسم دهه ماه محرم، شب های قدر، برگزاری ۵ سال مراسم اعتکاف، ایام فاطمیه، مرکز نیکوکاری و خدمات مشاوره، برگزاری کلاس های ورزشی، فعالیت های فرهنگی و … از جمله فعالیت های هیات کربلاست.

روحانی هیات کربلای رفسنجان افزود: «مکتب القاسم» به نیت شهید قاسم سلیمانی در این هیات راه اندازی شده که بالای ۱۰۰ حافظ قرآن از ۱ تا ۳۰ جزء در این مکتب ثبت نام کردند  که در استان کرمان اول هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی کانون دانش پژوهان انقلابی توسط خیر رفسنجانی در این هیات، گفت: دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی از طریق آزمون در این کانون پذیرفته می شوند و اصل کار بر این است طی فرایند تحصیل یک  مرحله بالاتر از بقیه دانش آموزان باشند و در مدارس خاص قبول شود و نمایندگانی از محیط های مذهبی و جامعه انقلابی در مدارس باشند و در آینده هم جزو خدمتگزاران جامعه شوند.

رمضانی عنوان کرد: بالای ۱۰۰ خانواده در مرکز نیکوکاری هیات عضو هستند و چند ماهی است تیم بازدید به صورت حضوری در حال گزینش اعضای مرکز هستند، در بازدید، علاوه بر دادن سبد معیشتی به نیازمندان، خدمات مشاوره ای روحی و روانی و مشکلات شغلی توسط خیریه های که در زمینه های مختلف پزشکی، اشتغال و… فعالیت دارند، انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بالای ۱۰۰ نفر در باشگاه فرهنگی دختران آفتاب در هیات کربلا ضمن انجام فعالیت های ورزشی، فعالیت های فرهنگی هم انجام می دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان روحانی هیات کربلا مجتبی رمضانی نشست خبری هیات کربلا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان