مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان مطرح کرد؛

امن‌سازی سایبری در حوزه اقتصادی و تولیدی در دستور کار باشد

  • شناسه خبر: 190250
امن‌سازی سایبری در حوزه اقتصادی و تولیدی در دستور کار باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان گفت: پایداری و امن‌سازی سایبری در حوزه اقتصادی و تولیدی باید در دستور کار باشد.

خانه » آخرین اخبار » امن‌سازی سایبری در حوزه اقتصادی و تولیدی در دستور کار باشد

به گزارش خانه خشتی؛ پیمان سلاجقه صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که با حضور معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری هفته پدافند غیرعامل غیر از فرهنگ‌سازی و آمادگی، دادن اطمینان به مردم از مصونیت زیرساخت ها و خدمت‌رسانی به مردم و تامین نیازهای آنها و اینکه جمهوری اسلامی قادر است با اقتدار زیرساخت‌ها را سرپا نگه دارد، است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل “ایران پایدار” است، افزود: پدافند غیرعامل یعنی در تمام عرصه‌ها از جمله در عرصه نظامی، امنیتی، زیرساخت‌ها و فنی و مهندسی قوی و پایدار هستیم و تاب‌آوری لازم را داریم.

وی بیان کرد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل مقابله غیرنظامی با تهدیدات و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات است.

سلاجقه با تاکید بر اینکه موضوع پدافند، دفاع در برابر هجوم است، عنوان کرد: با پدافند غیرعامل بازدارندگی افزایش می یابد و آسیب‌پذیری هم در حوزه نیروی انسانی و هم تجهیزات و تاسیسات کاهش می یابد و خدمات ضروری و زیرساخت ها پایدار می مانند و با اقداماتی که از قبل انجام می‌دهیم با پیش‌بینی و پیشگیری به راحتی می‌توانیم بحران‌ها را مدیریت کنیم‌.

وی ابراز کرد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل این است فضای داخلی و بیرون را رصد و تهدیدات را شناسایی می‌کند، در حقیقت یک دستگاه همکار است که با سایر دستگاه ها کمک می کند تا در برابر تهدیدات مصون باشیم.

سلاجقه با تاکید بر اینکه تهدیدات سایبری به وسیله پیشرفت‌های بشر به وجود آمده و همه حوزه‌ها از این تکنولوژی سایبری استفاده می‌کنند، گفت: پایداری و امن‌سازی سایبری در حوزه اقتصادی و تولیدی باید در دستور کار باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان با اشاره به اینکه پایگاه پدافند سایبری برای مقابله با اقدامات ارتش‌های سایبری کشورهای متخاصم، تهدیدات زیستی و بیولوژیکی و…است، بیان کرد: هم اکنون هم درگیر تهدید بیولوژیکی بنام کرونا هستیم که بسیار هم تاثیر گذار است.

سلاجقه با اشاره به اینکه تهدیدات شیمیایی از جمله تهدیدات است که در همه عرصه ها بروز پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به دلیل زیرساخت های متفاوت و محصولات اقتصادی که تولید می کند، باید طرح جامع و برنامه‌ریزی داشته باشد و زیرساخت‌ها را مصون‌سازی کند تا دچار حادثه نشوند.

وی مصون‌سازی زیرساخت‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و برگزاری رزمایش‌ها و آمادگی برای ایجاد مقابله با تهدیدات احتمالی امری مهم دانست و بیان کرد: باید در موضوع پدافند غیرعامل شناخت داشته باشیم و از مشاورین متخصص استفاده شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل رفسنجان سلاجقه مجتمع مس سرچشمه مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان