مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت پیشگیری و تجهیز صنعت مس در مقابل حملات سایبری

  • شناسه خبر: 190208
ضرورت پیشگیری و تجهیز صنعت مس در مقابل حملات سایبری

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: بروزرسانی مسئله سایبری‌ یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از بروز خطرات و تهدیدات در صنایع از جمله صنعت مس است که اگر انجام نشود می تواند اثرات منفی برای صنعت به بار آورد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت پیشگیری و تجهیز صنعت مس در مقابل حملات سایبری

به گزارش خانه خشتی؛ حسین احمدی صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که با حضور معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد، بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل تاکید و اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل موضوعی مهمی است که  بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند؛ یک شعار نیست و اقدام عملی و ضروری است که همه سازمان ها و مراکز باید به آن توجه جدی داشته باشند.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: در مجتمع مس نقاط آسیب پذیر و در معرض خطر در سال های گذشته شناسایی شد و در چند سال اخیر موضوع پدافند غیرعامل و صیانت از زیرساخت ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حملات به روز و سایبری و آسیب های پیش بینی شده در این حوزه، گفت: شرکت مس یکی از صنایع معدنی و صنعتی عظیم در ایران و یکی از قطب های اقتصادی تولید در منطقه و کشور است که با دنیا از طریق اینترنت و فضای مجازی در ارتباط است و باید بُعد امنیتی بر این فضا حاکم باشد تا از آسیب ها و حمله های سایبری مصون بماند.

احمدی با اشاره به اینکه کمیته امنیت اطلاعات در سال ۹۷ درمجتمع مس با همکاری و محوریت حراست تشکیل شد، افزود: با تشکیل این کمیته، در حوزه صیانت از اتوماسیون صنعتی، حوزه آی تی و لجستیک این مجتمع اقدامات مطلوبی انجام شد و اقدامات جدی برای جلوگیری از نفوذ در فرایند تولید صورت گرفت.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به حمله سایبری سال گذشته به محتمع مس، بیان کرد: در آن حادثه توانستیم دامنه آسیب را کاهش بدهیم، برنامه ریزی در جهت تولید و در راستای تقویت عملکرد مجتمع است و سرمایه گذاری در این حوزه امنیتی مهم است و آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه سایبری اینکه اقدامات باید به روز و همراه با سیستم دنیا باشد، یک ضرورت است که فقدان آن علاوه بر آسیب در حوزه تولید در حوزه عملیاتی و لجستیک آسیب جدی تر تلقی میشود و قطعا با پیش بینی و برنامه ریزی باید سطح آسیب پذیری را در حوزه صنعت مس کاهش دهیم.

احمدی بیان کرد: بروزرسانی مسئله سایبری‌ یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از بروز خطرات و تهدیدات در صنایع از جمله صنعت مس است که اگر انجام نشود می تواند اثرات منفی برای صنعت به بار آورد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حسین احمدی رفسنجان مدیرمجتمع مس سرچشمه همایش پدافند غیرعامل
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان