مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان:

پرداخت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان رفسنجان

  • شناسه خبر: 190193
پرداخت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان رفسنجان

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان گفت: تاکنون ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون کارمزد به نیازمندان تحت پوشش خیریه پرداخت شده است.

خانه » آخرین اخبار » پرداخت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ محسن اسماعیلی مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این موسسه، اظهار داشت: موسسه خیریه کوثر با هدف تامین جهیزیه دختران نیازمند ابتدا با راه اندازی بازارچه در سال ۹۰ شروع به کار کرد و در سال ۹۱ بازارچه دوم با در آمدزایی ۱۵ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه دختران نیازمند ادامه فعالیت داد.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه کوثر در آبان سال ۹۲ به ثبت رسید، افزود: سال ۹۲ نمایندگی محصولات نان رضوی مشهد را برای شهرستان اخذ کردیم و۴ کیوسک توسط خیران راه اندازی شد.

اسماعیلی گفت: صندوق وام قرض الحسنه خیریه از ابتدای تاسیس موسسه با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۰ راه اندازی شد که بعد از ده سال از فعالیت آن، سرمایه صندوق به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و تاکنون ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد و امتیاز حساب به نیازمندان تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان بیان کرد: در سال ۹۹ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده و با جذب خیران سرمایه صندوق پیشرفت خوبی داشته است، وام های این صندوق از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده که هم اکنون به ۵ میلیون تومان رسیده است.

وی  با بیان اینکه ۵۸ نفر در موسسه خیریه کوثر مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۳۷ نفر در خیاط خانه موسسه، ۸ در دفتر موسسه، دو نفر در صندوق قرض الحسنه و ۱۳ نفر هم در شرکت جدیدی که تاسیس شده مشغول به کار هستند.

اسماعیلی ابراز کرد: کلینیک دندان پزشکی خیریه توسط خانواده خیر حاج حمید شجاعی راه اندازی شد و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مجوز تأسیس آن  اخذ و روزانه ۲ تا ۳ بیمار  توسط پزشکان خیّر بدون دریافت هزینه پذیرش می شوند.

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان گفت: تا کنون یک هزار و ۱۰۰ فقره جهیزیه که ۹۰ درصد جهیزیه ها شامل ۳ قلم فرش، یخچال و اجاق گاز با اولویت شناسایی خانواده های آبرومند نیازمند، تحویل داده شده است.

وی توزیع دو مرتبه سبد کالا بین نیازمندان تحت پوشش و تعمیر سرویس بهداشتی خانه برخی نیازمندان، اعتمادسازی خیران برای اهدای گوشت عقیقه و نذری به موسسه و پخت غذای گرم را از دیگر فعالیت های جانبی موسسه عنوان کرد و گفت: کارگاه تولید دستکش صنعتی با حمایت مجتمع مس سرچشمه و خیریه کوثر در راستای توانمدسازی افراد و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است و قرار است  با کمک خیران و گرفتن مکانی بزرگتر برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شود.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بانیان تکیه حضرت رقیه (س) این مکان را در اختیار کارگاه قرار دادند، گفت: در حال حاضر۶۰ چرخ صنعتی در کارگاه خیاطی خیریه فعال است که دستکش‌های مورد نیاز مس سرچشمه را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کارگاه ابتدا با تولید۵۰ جفت دستکش شروع به کار کرده است، گفت: در حال حاضر روزانه ۳۵۰ جفت تولید داریم که با توسعه کارگاه، دستکش‌های مورد نیاز سایر صنایع، آتش‌نشانی، برق و… تولید خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: ۱۷ دور بازارچه برگزار شده که نیمی از آنها همراه با جشن و دعوت از هنرمندان کشوری به شهرستان بوده که ۱۰۰ درصد درآمد این بازارچه ها مربوط به خیریه بود و در کنار آن مزایده و فعالیت های فرهنگی هم برگزار شد.

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان برگزاری میهمانی بزرگ رفسنجانی ها در دوران کرونا و حمایت از کودکان کار و کودکان بدسرپرست از دیگر فعالیت های خیریه کوثر عنوان کرد و گفت: پروژه ۴۸ واحدی از جمله پروژه هایی است که با حمایت خیران در حال اجراست در این پروژه ۴ بلوک ۱۲ واحدی برای زوج‌های نیازمند ساخته  می‌شود که از یک تا سه سال در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این خانه‌ها تا هشت ماه آینده آماده شود تا مورد استفاده زوج‌ها قرار گیرد، گفت: این مجموعه مسکونی ۵ هزار متر مربع مساحت دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ متر آن را خیران اهدا کردند و یک‌هزار و ۵۰۰ متر را خیریه خریداری کرده و در چند فاز اجرا خواهد شد.

گفتنی است صبح امروز جمعی از خبرنگاران از پروژه های عمرانی و تولیدی موسسه خیریه کوثر بازدید کردند.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازدید از طرح های عمرانی و تولیدی خیریه کوثر رفسنجان محسن اسماعیلی نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان