تولید تابلو روان غیر قابل هک در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 190138
تولید تابلو روان غیر قابل هک در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان

با توجه به مشکلات پیش آمده در چند روز اخیر برای مراکز توزیع بنزین و تابلوهای روان شهری و هک شدن سیستم های آن گفتگویی از طرف دانشگاه ولی عصر(عج) با مدیرعامل شرکت تدبیر الکترونیک پویا پرداز انجام شد.

خانه » آخرین اخبار » تولید تابلو روان غیر قابل هک در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ با توجه به مشکلات پیش آمده در چند روز اخیر برای مراکز توزیع بنزین و تابلوهای روان شهری و هک شدن سیستم های آن با مدیرعامل شرکت تدبیر الکترونیک پویا پرداز یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه که تابلوهای روان با کنترل از راه دور غیر قابل هک تولید کرده است، گفتگویی انجام شد.

 در ابتدا خودتان رامعرفی نمایید؟

بنده سیدمحمدباقر ملک حسینی دارای مدرک دکترای فیزیک و عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) هستم و در قالب مرکز رشد دانشگاه به عنوان مدیر عامل شرکت تدبیر الکترونیک پویا پرداز(تاپ پرداز) فعالیت دارم. این شرکت در زمینه تولید تابلوهای اطلاع رسانی هوشمند فعالیت دارد.

 لطفا بفرمایید ایده تولید تابلوهای روان هوشمند و کنترل از راه دورکه در حال حاضر به محصول فناورانه تبدیل شده است چگونه در ذهن شما ایجاد شد؟

درواقع شروع کار از یک سرگرمی شخصی شروع شد. از سالهای دبیرستان علاقه شدیدی به الکترونیک و برنامه نویسی داشتم. در آن سالها انواع کتابهای الکترونیک برای آماتورها را مطالعه میکردم و از روی آنها مدارات جذابی میساختم. تا اینکه کم کم احساس کردم میتوانم آنها را در هم ادغام کنم و دستگاههای جدید بسازم. اولین دستگاه با کیفیتی که ساخته شد یک اسیلوسکوپ تک کاناله با صفحه نمایش شامل ۹۰ LED بود که آن را از روی یک کتاب ساختم. سپس کل طراحی آن را تغییر دادم و ابعاد صفحه را به ۴۰۰ عددLED دو رنگ رساندم و بر روی هر رنگ یک کانال مجزا را پیاده سازی کردم. این شروعی برای کاربر روی مدارات دیجیتال بود.
بعدها در دوره دانشجویی مقطع دکتری برای کسب درآمد به سراغ سرگرمی مورد علاقه‌ام رفتم. ابتدا تعدادی دستگاه احضار پرستار بر اساس پنلهای LED برای چند بیمارستان در کشور ساختم. سپس این ایده اولیه به ذهنم رسید که هر فرد باید بتواند یک تابلوی LEDکوچک جیبی مقاوم و با کارکرد بسیار ساده داشته باشد تا بتواند آن را همراه خود همه جا ببرد و حتی در پشت شیشیه خودرو در زمان ترافیک برای کسب و کارش تبلیغ کند. بعد از آن ایده به تولید تابلوهای بزرگتر و پوشش نیازهای اطلاع رسانی شهری و سازمانی و فروشگاهی توسعه یافت.

 از چه سالی مستقر در مرکز رشد دانشگاه هستید و بفرمایید چگونه تیم کاری خود را تشکیل دادید و شرکت تاسیس شده را معرفی نمایید؟

ابتدا با دوست عزیزم آقای مهندس محمدمقیمی برای عملیاتی کردن ایده و ساخت آن تقسیم کار کردیم و نمونه های اولیه زیادی ساختیم که بتدریج توانایی‌های دستگاه‌ را گسترش دادیم. از سال ۱۳۹۷در مرکز رشد دانشگاه پذیرش شدیم. در این مرحله یک متخصص مدیریت و بازاریابی لازم بود. هسته مرکزی تیم ما با ورود آقای دکتر کاظمی از اعضای هیئت علمی گروه مدیریت تکمیل شد. با ورود ایشان، شرکت تدبیرالکترونیک تاسیس شد و منابع مالی و نیروی فنی شرکت به سرعت توسعه یافت و محصولات شرکت از یکسال پیش به صورت آزمایشی وارد بازار شد و پس از اصلاح و توسعه و برونسپاری بخشهای زیادی از کار، محصولی در حد و اندازه ارائه به بازارهای جهانی توسعه یافت و با برند تاپ پرداز روانه بازار شده است.

لطفاً محصولات خود را معرفی کنید و بفرمایید محصولات و خدمات شما چه جذابیت هایی برای مصرف کنندگان دارد؟

انواع تابلوهای اطلاع رسانی در طرح ها و اندازه های متفاوت تولید می شود. این تابلوها بر اساس رایانه‌های اختصاصی طراحی شده توسط شرکت تاپ پرداز کار می کنند و بنابریان هیچ فرد دیگری به ساختار برنامه و رمزنگاری آنها دسترسی ندارد. یکی از جالبترین نقاط قوت این تابلوها این است که بین لحظه ای که اپراتور تصمیم می‌گیرد متنی را بر روی تابلو نمایش دهد تا لحظه ای که تابلو نمایش را شروع می‌کند کمتر از ۳۰ ثانیه زمان لازم است. سرعت کار به حدی است که که دو فروشگاه دارای این محصول می‌توانند توسط تابلو با همدیگر به صورت آنی چت کنند.
تفاوت دیگر این است که تابلوهای ما از اپراتور، تنها متن را دریافت می‌کنند و کار اعمال افکت و تولید فریمهای تصویر به صورت آنی درون خود تابلو انجام می‌شود. ظرفیت پیامهای تابلوها نامحدود بوده و شما می توانید با کپی و پیست در چند ثانیه کل شاهنامه فردوسی را در تابلو به نمایش بگذارید. این تابلوها می‌توانند متن را با فونتهای مختلف و جلوه‌های نمایشی بسیار متنوعی نمایش دهند. همچنین متن می‌تواند شامل هر نوع ایموجی باشد وتابلو همه ایموجی های موجود را پشتیبانی می‌کند.
از نظر زبان هم تابلوهای ما نامحدود هستند. هر تعداد زبانی که مشتری بخواهد بر روی تابلو قرار داده می‌شود .‌‌این تابلوها امکان ایجاد سناریو دارند. به این معنا که اپراتور می‌تواند هر تعداد پیام را پشت سر هم قرار دهد و از تابلو بخواهد آنها را به ترتیب نمایش دهد. هر پیام در یک سناریو می‌تواند فونت و افکت مخصوص به خود را داشته باشد.
محصولات ما دارای چهار لایه رمزنگاری هستند و می توان بدون نگرانی های امنیتی هر متنی را از هر فاصله ای به تابلو ارسال نمود.

آیا در حملات سایبری اخیر که تابلوهای روان شهرهای زیادی هک شد مشکلی برای محصولات شما پیش آمد؟

اصولا خود محصولات ما قابل هک شدن نیستند مگر اینکه بوسیله روشهای مهندسی اجتماعی، شخص اپراتور مسیر ورود را باز کند. بنابراین در حملات سایبری که دسترسی به اشخاص وجود ندارد و تنها بوسیله نقاط ضعف سیستمها اجرا میشوند مطلقا برای محصولات ما مشکلی پیش نخواهد آمد.

چرا ادعا می کنید که محصولات شما غیرقابل هک است؟ آیا در ازای این مزیت بزرگ، محدودیت هایی مانند فاصله ارسال پیام و یا دشواری کار با سیستم، از دست رفتن به هم پیوستگی تابلوها ایجاد شده است؟

هک کردن درواقع نوعی دزدی است. برای دزدی از یک خانه باید دزد بتواند خود را به درب خانه برساند و سپس سعی کند که به آن وارد شود. محصولات ما به هیچ وجه نیازی به شبکه اینترنت ندارند و بنابراین هیچ کس به درب خانه آنها نزدیک نمی‌شود تا بتواند برای ورود تلاش کند. البته عدم استفاده از شبکه اینترنت باعث می‌شود که نتوانیم داده زیادی را در زمان کوتاه به دستگاه منتقل کنیم. این موضوع برای سایر تابلوهای موجود در بازار به شدت محدود کنند است ولی برای محصولات ما هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. دلیل آن هم این است که سایر محصولات موجود در بازار برای طراحی یک نمایش باید ابتدا آن را توسط نرم افزارهای خاص بوسیله فرد متخصص روی یک رایانه شخصی طراحی کرده و سپس به فایل نهایی تبدیل کرده و آن را توسط یک حافظه فلش و یا بر بستر شبکه به تابلو منتقل کنند. در صورتی که شبکه در دسترس نباشد، برای انتقال فایل باید به تابلو دسترسی فیزیکی داشت. یعنی اگر تابلو در جای بلندی نصب شده است باید توسط نردبان به آن دسترسی داشت. بسیاری از سازندگان تابلوهای موجود برای حذف نردبان، یک کابل انتقال اطلاعات به دستگاه متصل کرده و تا سطح زمین می‌کشند. با توجه به اینکه نرم افزارهای طراحی نمایش برای تابلوها کاملا در دسترس عموم هستند، پس هر کسی می‌تواند تابلو را تحت کنترل خود درآورد. اما طراحی نمایش در محصولات ما به صورت کاملا هوشمند، توسط خود دستگاه انجام می‌شود و نیازی به یک رایانه دیگر، نرم افزار خاص، فرد متخصص طراحی، حافظه فلش و شبکه وجود ندارد و تنها کافی است که کاربر دستگاه، متن و جلوه های نمایش را به صورت یک متن ساده برای دستگاه ارسال کند. این کار باعث می‌شود سرعت کار تقریبا آنی شده و همچنین کار با تابلو به حدی ساده شود که یک کودک با سواد خواندن و نوشتن هم می‌تواند کاربر دستگاه باشد. این سادگی با روشهای بسیار قدرتمند رمزنگاری آمیخته شده است و در عین سادگی ، امنیت بسیار بالایی ایجاد می‌کند. لایه های رمزنگاری از دید کاربر پنهان شده است و سادگی کار با دستگاه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

 لطفا در مورد بازار محصول فناورانه توضیح دهید که مشتری های شما از چه جامعه ای هستند؟ در حال حاضر متقاضیان محصول شما چه کسانی هستند؟

همه سازمان ها، شرکت ها، شهرداری ها، بانک ها، رستوران ها، بیمارستان ها، فروشگاه ها، مدارس، مساجد و حتی بسیاری از افراد که تاکنون نیازشان توسط تابلوهای موجود پوشش داده نمی‌شد و در کل همه افرادی که به اطلاع رسانی محیطی نیاز دارند از مشتریان بالقوه ما هستند.

سرمایه اولیه برای شروع فعالیت چه مقدار بوده است؟

حدود ۹۰۰ میلیون تومان تا این مرحله سرمایه گذاری شده که بدون دریافت حمایت مالی از جایی، توسط شرکا تأمین شده است.

چه مشکلاتی بر سر راه شرکت های نوپا قرار دارد لطفا توضیح دهید؟

مهمترین مشکلات عدم تأمین مالی طرح های نوآور و فرایندهای دست و پاگیر اداری است. شاید بتوان گفت که اعمال قوانین توسط ادارات دولتی که با دید یک کسب کار عادی به تیم‌های دانش بنیان نگاه می‌کنند یکی از بدترین آفت‌های شرکت‌های نوپای دانش بنیان است.

 آیا تمایل به جذب سرمایه گذار برای مشارکت در تولید و توسعه محصولاتتان دارید؟ در صورتی که پاسخ مثبت است چه جذابیت هایی برای سرمایه‌گذاران دارد؟

این شرکت برای تولید در مقیاس وسیع‌تر که مشتریان آن وجود دارد نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد. علاوه بر آن امکان صادرات محصول خیلی زیاد است. همه نقدینگی شرکت که توسط شرکا تأمین شده است به خاطر مراحل طولانی پرداخت وجه از سازمان ها، از دسترس شرکت خارج شده است. با توجه به اقبال مشتریان باید برای تأمین مالی و تولید در مقیاس وسیع‌تر چاره‌ای اندیشیده شود.

 مرکز رشد دانشگاه در پیشرفت استراتژی و اهداف شما چه تاثیراتی داشته است؟

تا کنون درخواستی برای حمایت مادی به مرکز رشد نداده ام. ان شاالله بتوانیم با کمک مرکز رشد مشکل تأمین نقدینگی را برطرف کنیم.

 درپایان اگر صحبت خاصی بامخاطبان محترم دارید بفرمایید؟

با توجه به حملات سایبری اخیر، به مشتریانمان این اطمینان را می‌دهیم که تابلوهای این شرکت امن ترین محصول موجود در بازار است. همچنین این آمادگی را داریم که تابلوهای اطلاع رسانی سراسر کشور را به صورت تضمینی به فناوری جدید ارتقاء دهیم. تابلوهای شرکت ما از نظر اقتصادی نیز بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. از هر نظر کیفیت نمایش، سهولت، سرعت، امنیت و سایر ملاحظات محصولات شرکت ما برتری قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تولید تابلو روان غیر قابل هک دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفتگو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سعید

    این آقای دکتر یکی از نوابغ روزگار است. سواد کامپیوتر و الکترونیک دکتر از سواد فیزیکش خیلی بیشتر هست. همه چیز را هم خودش یاد گرفته. کلا معتقده که مدرک دانشگاهی چیز مهمی نیست وقتی که خودت میتونی هر کتابی را بخونی.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان