نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس مطرح کرد:

ضرورت نگاه همه جانبه مس به رفسنجان

  • شناسه خبر: 189886
ضرورت نگاه همه جانبه مس به رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان بر توجه بیشتر مدیران شرکت مس در راستای توسعه متوازن و نگاه همه جانبه به شهرستان تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت نگاه همه جانبه مس به رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی امروز  در جلسه شورای اداری اظهار کرد: معدنی بزرگتر از معدن مس سرچشمه با ذخایر و عیار بالا در رفسنجان کشف شده و معضل بیکاری در این منطقه را کاهش خواهد داد.

نماینده مردم رفسنجان افزود: طبق نقشه های هوایی ماهواره ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یکی از ۳ منطقه آلاینده بر روی کره زمین است، علاوه بر آن وجود آرسنیک موجود بیش از حد استاندارد در آب این شهرستان و تعداد زیادی جوان بیکار؛ معضلاتی است که مسئولان باید برای رفع آن ها تدابیری بیندیشند.

وی تصریح کرد: به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حفاری معدن کشف شده با عیار و ذخیره بالاتر از معدن مس سرچشمه، دغدغه بیکاری مردم این منطقه به صفر کاهش میابد که خبری مسرت بخش و خوشحال کننده برای جذب نیروهای بومی رفسنجان است.

جلالی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه جهان فولاد در سیرجان ِ استان کرمان موجب اشتغال بیکاران این منطقه شده است، بیان کرد: این مجموعه با تکیه بر پشتوانه مالی صندوق بازنشستگی شرکت مس ، ۵ کارخانه بزرگ  در سیرجان و بردسیر ایجاد کرد که در بورس ارزشی بالای ۲۳ هزار میلیارد تومان دارد.

نماینده مجلس همچنین به احداث جاده ای در رابُر استان کرمان با حمایت مالی شرکت مس به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: امّا تعدادی پروژه از جمله نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و کارخانه تولید ماده شیمیایی در رفسنجان کلنگ احداث آن ها چندین ماه است که به زمین خورده امّا هنوز عملیات اجرایی آن ها آغاز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر توجه بیشتر مدیران شرکت مس را در راستای توسعه متوازن و نگاه همه جانبه را می طلبد تا با راه اندازی این طرح ها منطقه به شکوفایی و رونق دست پیدا کند و معضل بیکاری هم کمرنگ شود.

جلالی در بخشی از سخنان خود به مطالبات مردمی و مراجعه مردم به ادارات اشاره کرد و گفت: مردم با ادارات سرو کار دارند نباید مطالبات مردم  زمین گذاشته شود با مدیریت و تدبر و خلاقیت می شود کار مردم را راه انداخت و از انباشته شدن نامه ها بر روی هم و صف کشیدن مردم در ادارات جلوگیری کرد.

وی بر تکریم خانواده شهدا تاکید داشت و گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند اگر فرزند شهیدی دنبال کار است باید در جای خوب در شان خانواده شهدا برای او شغل ایجاد کرد، آبدارخانه در شان یک شهید نیست.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
جلسه شورای اداری حسین جلالی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان