سرپرست دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان مطرح کرد؛

دانشگاه ولیعصر به صورت پلکانی بازگشایی می شود

  • شناسه خبر: 189859
دانشگاه ولیعصر به صورت پلکانی بازگشایی می شود

سرپرست دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: دانشگاه با محوریت سلامت و به‌ صورت پلکانی برای دانشجویانی که دو دز کامل واکسن زده باشند، فعالیت خود آغاز می کند.

خانه » رفسنجان » دانشگاه ولیعصر به صورت پلکانی بازگشایی می شود

به گزارش خانه خشتی، رضا رنجبرکریمی سرپرست دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب که  دانشگاه را منشأ تحول معرفی کردند، اظهار داشت: دانشگاه با تربیت نیروهای متعهد، متخصص و متدین و سراریز شدن آنها در جاهای مختلف جامعه و  ارائه راهکارهای نوین و اثربخش می تواند حلال مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و… جامعه باشد.

وی هدفمندکردن و مسئله محور کردن تحقیقات علمی و پژوهشی را عاملی برای باز کردن گره مشکلات جامعه و ادارات دانست و گفت: گره  مشکلات در جامعه از طریق دانشگاه حل می شود و اگر چنین شود دانشگاه و آن علم مقدس می شود.

رنحبر کریمی افزود: دانشگاه این آمادگی را دارد و دست نیازمان را به‌سوی شما دراز می‌کنیم برای گرفتن مشکلات و با تمام قدرت اعلام می‌کنیم در کنار شما هستیم تا بتوانیم برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهیم.

وی به بازگشایی دانشگاه ها در نیمه دوم آبان ماه اشاره کرد و گفت:  ابتدا با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛ دانسجویان دکتری که بالای ۱۰۰ نفرهستند و سپس کارشناسی ارشد که بالغ بر یک‌هزار نفرند و در  صورت مساعد بودن شرایط بقیه دانشجوبان حضور پیدا خواهند کرد.

حسین تقوی‌رشیدی هم در این مراسم اظهار داشت: تا روز گذشته طبق آمار ۵۸ هزار نفر دانش‌آموز ثبت‌نام کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اینکه پیش دبستانی‌ها و بعضی مدارس اتباع ثبت‌نام‌شان تکمیل نشده، این آمار بالای ۶۰ هزار نفر برسد و رفسنجان به‌دلیل گستردگی دو منطقه آموزش و پرورش نوق و کشکویئه مجزا هستند و این آمار مربوط به خود رفسنجان و روستاهای تحت پوشش است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه  از ارقام ذکر شده حدود ۲۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی هستند، افزود: امسال ۳۱ هزار نفر فقط در مقطع ابتدایی ثبت‌نام داشتیم، که نزدیک به دو هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی اضافه داشتیم.

تقوی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲ هزار و ۴۱۰ نیروی رسمی دارد که مجموعه معلمان و کادر اداری هستند، گفت:   ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس غیردولتی، مراکز پیش‌دبستانی، آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان مشغول به کار هستند.

وی افزود: مشکل بزرگی که سال گذشته کمتر و امسال به اوج رسید و سال آینده هم وجود خواهد داشت؛ اوج بازنشستگی در آموزش و پرورش است. امسال ۲۸۷ نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته می‌شوند. از این تعداد ۷۲ نفر استمرار گرفتند و یک سال دیگر خدمت می‌کنند و ۲۱۵ نفر امسال ابلاغ بازنشستگی صادر کردیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان خاطرنشان کرد: ۹۸ پیش دبستانی مستقل داریم که سال گذشته به خاطر کرونا متضرر شدند پیش‌دبستانی هم، مقطعی‌ست که توصیه می‌شود فرزندان خود را ثبت‌نام کنند، اما اجباری نیست و ۶۰ پیش‌دبستانی ضمیمیه داریم یعنی خود مدارس کلاس پیش‌دبستانی دارند. همه پیش دبستانی‌ها متأسفانه غیردولتی هستند.

تقوی با تاکید بر اینکه امسال هم با کمبود معلم در مدارس رفسنجان روبرو هستیم، گفت: در آزمون استخدامی مهرماه امسال ۴۸ نفر بومی رفسنجان جذب شدند و استان این قول را داده که این میزان دو برابر می شود.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازگشایی دانشگاه جلسه شورای اداری حسین تقوی دکتر رنجبر کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان