فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛

آبرسانی به بیش از هفت هزار خانوار در سطح استان/ رفع تنش آبی ۶۳ روستای استان کرمان در هفته بسیج

  • شناسه خبر: 189772
آبرسانی به بیش از هفت هزار خانوار در سطح استان/ رفع تنش آبی ۶۳ روستای استان کرمان در هفته بسیج

حسین معروفی با بیان اینکه امروز با حضور فرمانده کل سپاه در سطح استان هفت هزار و ۵۷۹ خانوار با جمعیت ۲۹ هزار ۸۴۵ به سیستم آب شرب با ثباث وصل می شوند، گفت: در نظر داریم تنش آبی ۶۳ روستا را در هفته بسیج به فضل الهی برطرف کنیم.

خانه » اسلاید شو » آبرسانی به بیش از هفت هزار خانوار در سطح استان/ رفع تنش آبی ۶۳ روستای استان کرمان در هفته بسیج

به گزارش خانه خشتی؛ به نقل از راه آرمان سردار حسین معروفی روز گذشته  در آئین افتتاحیه پروژه آبرسانی به ۶۳ روستای استان کرمان در شهرستان نرماشیر ضمن گرامیداشت ایام ربیع الاول و میلاد با سعادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از شما که با پیشنهاد خودتان به منطقه شرق استان منطقه محروم نرماشیر، فهرج و ریگان تشریف آورده اید، قدر دانی می کنم و به پاس این بزرگواری شما از طرف همه مردم دست شما را خواهم بوسید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز بارقه ای از امید در دل مردم امیدوار این منطقه به وجود آمد و خداوند شما را با انبیا الهی محشور کند و این حرکت و این کارهای بزرگ شما در نظام اسلامی که عملگرایی واقعی در نظام ولایی است که با میل ولی و حجت خدا کار می کنید، باقیات و صالحاتی باشد برای فردایی که همه دست ها خالی است.

وی بیان کرد: امروز ۲۶ مهر ماه سالروز شهادت شهیدان بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست اشرار عالم، شهیدان شوشتری، محمد زاده، مردای، علویان و اسدی است و دل همه ما امروز درد دارد؛ اما خون پاک آن انسان های بزرگ، بارقه ای از امید در اجرای مأموریت بزرگ سپاه پاسداران در جنوب شرق که باعث خدمات بی سابقه و امنیت خوبی برای مردم ما شده است و به روح مطهر این شهدا درود می فرستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خدا را شاکریم که خداوند متعال به ما توفیق داد که تحت امر ولی فقیه، حجت خدا و تحت امر سلسله مراتب، نظام ولایی فرمانده معظم و بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار مأموریت ذاتی خودمان مأموریت محرومیت زدایی برای مردم که عزیزتر از جان برای ما هستند در استان کرمان و امروز در شرق استان کرمان انجام شود و خداوند را به واسطه این بزرگی و عنایت ائمه هدی علیه السلام سپاسگذاریم که این توفیق را به ما داد.

سردار معروفی با بیان اینکه با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران در سراسر کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه خدمات دهی خود را ملجا، پناهگاه و جان پناه مردم بداند، اقدام به فعالیت کرده ایم، اظهار کرد: سپاه در حوزه خدمات دهی خود نگاه سیاسی، قومی و مذهبی ندارد و بلکه نگاه سپاه، نگاه دین، اهل بیت علیه السلام، امامین انقلاب، عاشورا و انسانیت است و این یک الگویی است که می تواند برای سیستم اجرایی کشور ما در نظام ولایی و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه فرمانده کل سپاه در حوزه خدمات دهی ابلاغیه هایی را به سپاه داده اند، عنوان کرد: اینکه در زمان حوادث غیر مترقبه هیچ کس منتظر ابلاغ فرمانده کل سپاه نباشد؛ چرا که سپاه متعلق به مردم است و غیر از دو قلم ممنوعه سپاه سلاح و مهمات آن چه که است در زمان بحران به مردم تعلق دارد و باید در خدمت مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: این مسئله پیام بسیار دارد که سیستم مدیریتی امروز کشور و مسئولان در این چهارچوب قرار گیرند و این مسئله بسیار مهم است؛ چرا که برخی مواقع در حوادث غیر مترقبه منتظر فرمان، دستور و جلسه قرار می گیریم که این مسئله خسارت های زیادی به مردم ما به بار می آورد.

این مقام مسئول افزود: مسئله دیگر که از سوی فرمانده کل سپاه ابلاغ شده است این است که خدمات دهی بی منت به مردم داشته باشیم و کسی به دنبال تشکر مردم به خود نباشد، اگر دیدید که مردم از سویی برای تشکر به سمت ما می آیند، شما از سویی بروید که مردم نباشند؛ چرا که مردم فقط باید برای خداوند تعظیم کنند و این توفیقی است که خداوند متعال به ما داده است.

سردار معروفی با بیان اینکه فرمانده کل سپاه پاسداران دستور داده اند بروید و بگردید در دورترین نقطه نیازمند ترین مردان الهی را پیدا کنید و دست آنها را بگیرید که آنها به زمین نخورند، گفت: اگر ما در استان پهناور و ولایی کرمان توفیق یافتیم که در کنار مردمان باشیم بر اساس راهبرد فرماندهی است که برگرفته از نظام الهی فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه ای است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مردم منطقه شرق استان، طوایف و عشایر ما افتخار دارند در زمانی که همه ائمه کفر در انتخابات امسال مصمم و جدی بودند که مردم به پای صندوق رأی نیایند و به انقلاب اسلامی رأی ندهند، ۹۵درصد مردم این منطقه به انقلاب اسلامی رأی دادند و در نرماشیر کسی در خانه ها نبود بماند و رأی ندهد.

وی با تأکید بر اینکه ما بر اساس دستور فرمانده کل سپاه پاسداران به این مردم، فقط نوکری می کنیم که بالاترین افتخار است، ابراز کرد: مردمی که امروز در محضر شما هستند، هوشمند ترین مردم عزیز ما هستند که پای دین، انقلاب و ارزش ها ایستاده اند و ثابت کردند که راه شهیدان و شهید بزرگ حاج قاسم را انجام می دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کرمان برای محرومیت زدایی تصریح کرد: ما همچنان که دشمن آمریکا هستیم؛ چرا که آمریکا دشمن دین، اهل بیت علیه السلام ومردم ما است؛ به مراتب بیشتر، ما دشمن فقر هستیم و به سمت فقر زدایی و برطرف کردن چهره فقر از جامعه و از مردم نجیب خود هستیم.

سردار معروفی اظهار کرد: در استان کرمان با تشکیل قرارگاه امام حسین مجتبی علیه السلام اولویت هایی را برای محرومیت زدایی اتخاذ کردیم و از ده ماه پیش با ابتکار این قرارگاه، اولویت اول خود را در از بین بردن تنش آب و پایداری آب در استان کرمان در نظر گرفته ایم و در این زمینه قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان شهید سلیمانی» را تشکیل داده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اولویت دیگر ما مسئله بهداشت است و این مهم را می دانیم که تا مسئله آب را اصلاح نکنیم، مقوله بهداشت را نمی توانیم اصلاح کنیم، افزود: اولویت دیگر ما اشتغال است و ما پروژه هایی را به این منظور در مجموعه خودمان، بانک های عامل و کمیته امداد امام خمینی(ره) به جدیت در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه توجه به موضوع مسکن مددجویان و محرومین اعم از ساخت، تعمیر و ترمیم در سطح استان از دیگر اولویت های مورد نظر ماست، گفت: مسائل اجتماعی از دیگر موضوعات مورد نظر در محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه مسئله ازدواج آسان را در پیش گرفته ایم که سال گذشته با کمیته امداد امام خمینی (ره) نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان تقدیم کرده ایم.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه در حوزه کرونا ۲۶۰ هزار بسته معیشتی را به ۶۲ هزار خانواده های شناسایی شده طی چند مرحله توزیع کرده ایم، اظهار کرد: ساخت مسجد، حسینیه، غسالخانه  از دیگر اموری است که طی این مدت انجام شده است؛ همچنین توجه به مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی از دیگر اولویت های مد نظر قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام است و در این زمینه برگزاری یادواره خانگی ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان را مد نظر قرار داده ایم تا بتوانیم کار عمیق فرهنگی انجام دهیم و این مسئله را با جدیت در استان کرمان دنبال می شوند و ادامه خواهد داشت.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در قالب قرارگاه مرد میدان شهید سلیمانی در سال ۹۹ موفق شدیم، ۳۶ روستا را آبرسانی کنیم و در شش ماه سال ۱۴۰۰، تنش آبی ۳۵ روستا برطرف شد، اظهار کرد: امروز به فضل الهی، توجه ائمه، همت جهادگران، همت بزرگ واقف ارزشمند حاج ابراهیمی، اداره آبفا و مسئولان محلی، تنش آبی ۶۳ روستا برطرف می شود و آب ۲۴ روستا به واسطه اصلاح پمپاژ آب، پایدار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در نظر داریم تنش آبی ۶۳ روستا را در هفته بسیج به فضل الهی برطرف کنیم و همچنین در نظر گرفته شده است تا در دومین سالگر شهادت سپهبد شهید سلیمانی مشکل آبرسانی به ۶۳ روستای دیگر برطرف شود.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح از واقف بزرگ حاج ابراهیمی، که همه وجود خود را در این عرصه گذاشته است و با بزرگواری از ما پذیرفتند هر چه در استان مشخص کنیم این واقف معظم پشتبانی کند، تشکر کنم؛ تنها خواسته این مرد بزرگ از ما این است که به روح پاک پدر، مادر و بردار شهیدش صلوات بفرستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز در مرکزیت بدرآبادِ شهرستان نرماشیر، رفع تنش ۶۳ روستای استان کرمان را با دستان فرمانده سپاه، اعلام رسمی می کنیم  که مشکل آبرسانی در شهرستان نرماشیر ۲۵ روستا با هزار و ۴۹۵ خانوار و جمعیت ۶ هزار و صد نفر، شهرستان فهرج ۱۲ روستا با سه هزار و ۲۶۱ خانوار وجمعیت ۱۲ هزار و ۷۲۰ نفر، شهرستان جیرفت ۷ روستا با ۸۹۰ خانوار و جمعیت ۳ هزار و ۶۰۲ نفر، شهرستان بم ۷ روستا با ۹۶۷ خانوارو  ۳ هزار و ۶۳۰ نفر جمعیت، شهرستان ریگان ۶ روستا با ۲۵۰ خانوار ۹۹۳ نفر جمعیت، شهرستان رودبار جنوب ۳ روستا، ۳۱۶ خانوار و جمعیت هزار و ۴۸۱ نفر، رفسنجان دو روستا ۱۰۵ خانوار ۳۱۱ نفر انار یک روستا ۲۹۵ خانوار، هزار و ۸ نفر برطرف خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه در مجموع در کل استان هفت هزار و ۵۷۹ خانوار با جمعیت ۲۹ هزار ۸۴۵ نفر امروز به سیستم آب شرب با ثباث وصل می شوند ، عنوان کرد: در این پروژه واقف بزرگ حاج ابراهیمی، در حوزه محلی اداره آبفا شهرستان، گروه های جهادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان کمک بسیار کرده اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه تأمین آب روستایی را به قرارگاه نهضت آبرسانی«مرد میدان شهید سلیمانی» و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و تأمین آب شهری، آب خلیج فارس را به بسیج سازندگی واگذار کرده ایم، خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۱ به نتیجه خوبی دست یابیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آبرسانی افتتاحیه سردار معروفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان