رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

توجه به تغذیه سالم و تحرک فیزیکی در کیفیت زندگی موثر است

  • شناسه خبر: 189757
توجه به تغذیه سالم و تحرک فیزیکی در کیفیت زندگی موثر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اگر خانواده ها غذای سالم مصرف کنند و تحرک فیزیکی را در زندگی داشته باشند علاوه بر طول عمر زیاد، از زندگی باکیفیت برخوردار می شوند.

خانه » آخرین اخبار » توجه به تغذیه سالم و تحرک فیزیکی در کیفیت زندگی موثر است

به گزارش خانه خشتی؛  علی اسماعیلی ندیمی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای برتر غذایی و آشامیدنی شهرستان رفسنجان به مناسبت روز جهانی غذا در محل سالن شهید زکریا این شهر اظهار کرد: متوسط طول عمر ایرانی ها طی ۴۰ سال اخیر از ۵۲ سال به ۷۵ سال افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: امید به زندگی در مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل توسعه کشاورزی و تولید مواد غذایی ، واکسیناسیون گسترده، آب آشامیدنی سالم و مسایل بهداشتی افزایش یافته امّا کیفیت زندگی تحت تأثیر روش های تغذیه ای نامناسب قرار گرفته است.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: با اینکه طول عمر به متوسط ۷۵ سال افزایش یافته از طرف دیگر اکثر مردم ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال آخر زندگی به بیماری های مزمن از جمله پرفشاری خون، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی دچار شدند که این بیماری ها ناشی از تغذیه ناسالم است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تغذیه سالم، عامل تحرک فیزیکی و ورزش بر سلامت و کیفیت زندگی تأثیر دارد.

بحران کرونا باعث افزایش چاقی و اضافه وزن در افراد شد

دکتر اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: هرچه جلوتر می رویم فعالیت بدنی کمتر می شود به ویژه در بحران کرونا که در مردم انجام ورزش و تحرک های فیزیکی کم شده است.

وی تصریح کرد: طی ۲ دهه اخیر بیشتر مواد غذایی که در خانواده ها مصرف می شود به شکل آماده، فست فودی، غذاهای چرب، کنسروجات و نیز مصرف نوشابه های شیرین است که موجب بروز بیماری های دیابت، قلبی و عروقی و پرفشاری خون می شود.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: بیماری ها در جامعه به سمت بیماری های قلبی و عروقی، سرطانی ها و بیماری های متابولیکی تغییر جهت داده اند و عامل اصلی مرگ و میرها در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: هیچ راهی برای به دست آوردن سلامتی جز مصرف غذای سالم و توجه به آنچه که خورده می شود نیست؛ بهترین راه افزایش کیفیت توجه به خوراکی ها است و مردم باید بدانند که چه غذایی برای بدن مفید و چه غذایی مضر است و چه ماده غذایی چه بیماری هایی را تحمیل می کند.

اسماعیلی ندیمی مصرف غذای سالم را برای دوره سالمندان مورد تأکید قرار داد و گفت: تغذیه سالم موجب می شود این قشر زندگی با کیفیت را در دوران آخر زندگی داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این آئین، گفت: ترویج کشاورزی جهت تولید غذا و از بین بردن فقر در بشریت از سیاست های سازمان جهانی فائو است.

وی ادامه داد: در ایران به پیروی از این سیاست و تأکیدات دین مبین اسلام و فرموده های خداوند در قرآن کریم، به تولید غذای سالم پرداخته می شود و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هم وظیفه نظارت بر امر تولید این غذای سالم را بر عهده دارند. مواد غذایی با کیفیت توسط واحدهای تولیدی در دو شهرستان رفسنجان و انار تولید می شود که به بهانه روز جهانی غذا از ۴ واحد در این شهرستان ها تجلیل به عمل آمد.

دکتر رضاعلی سلطانخواه افزود: شرکت های برگزیده بر اساس آیتم ها و امتیازاتی که باید در روند تولید مورد توجه قرار دهند تا محصول سالم و با کیفیت را به دست مردم برسانند انتخاب شدند.

وی شرکت صنایع غذایی کوثر کویر، واحد تولیدی نافه و شرکت نهال پسته از رفسنجان را برگزیدگان و رتبه اول تا سوم را در این برنامه نام برد و گفت: از شهرستان انار هم شرکت تکین دشت خشکبار جنوب برگزیده شد که این شرکت ها در راستای تولید مواد غذایی مورد نیاز جامعه موارد بهداشتی و مواد اولیه باکیفیت و استاندارد را به کار می برند.

در ادامه از مسوولین فنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستان رفسنجان به ترتیب فریبا فتاحی، سارا عسکر نژاد ، افسانه زینلی و فرزانه خاندانی تقدیر شد.

در این برنامه مسوول آزمایشگاه شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته محمد حسین خردمند و عسکری بازنشسته جامعه صنفی مسئولین فنی نیز تقدیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
آیین تجلیل از واحدهای برتر غذایی و آشامیدنی شهرستان رفسنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان