برای ۱۷ هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه صادر شد

  • شناسه خبر: 189732
برای ۱۷ هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه صادر شد

نماینده جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در ۶ ماه نخست امسال برای بیش از ۱۷ هزار تن پسته یکهزار و ۸۵ گواهی قرنطینه جهت صادرات این محصول به صادرکنندگان داده شد.

خانه » اخبار ویژه » برای ۱۷ هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه صادر شد

به گزارش خانه خشتی؛ اکبر خالقی روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه برای صادرات هر محموله گیاهی و کشاورزی از کشور نیاز به گواهی قرنطینه از جهاد کشاورزی است اظهار کرد: این گواهی قرطینه که به زبان انگلیسی است نشان دهنده سالم بودن محصول کشاورزی از نظر آفات گیاهی است.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری صادرکنندگان با مراجعه به جهاد کشاورزی گواهی قرنطینه محصول پسته را دریافت کردند که تعداد این گواهی ها یکهزار و ۸۵ مورد برای بیش از ۱۷ هزار تن پسته، است.

خالقی به وجود ۱۴۳ فروشگاه سموم کشاورزی و کود شیمیایی در شهرستان اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۰۹ مورد دارای پروانه فعالیت، ۱۷ مورد در حال صدور پروانه و بقیه هم فاقد پروانه فعالیت هستند که برای ۵ فروشگاه اخطار برای پلمپ و ۱۲ مورد هم به اداره اماکن معرفی شدند.

وی ادامه داد: هر ماه از انبارهای سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی بازدید انجام می شود تا در صورت قاچاقی و غیر مجاز بودن سموم و کودها تدابیر لازم جهت جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان اندیشیده شود.

خالقی به مشکلی اشاره و اظهار کرد: متأسفانه برخی از سم فروشان به ما اعلام نمی کنند که صاحب چند انبار نگهداری سموم هستند و با معرفی یک مورد انبار، ما از انبارهای دیگر آن ها باخبر نیستیم و موجب می شود کالاهای قاچاق و سموم غیرمجاز را به دست کشاورزان برسانند.
پُست قرنطینه در مباحث کشاورزی و دامی در ورودی استان کرمان نیاز است

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان هم گفت: شهرستان انار ورودی استان کرمان است که با توجه به ورود اجناس کشاورزی و دامی نیاز به راه اندازی پست قرنطینه دارد.

محمود مقامی افزود: محموله های دامی که از استان های شمالی مانند مرغ وارد استان کرمان می شوند از نظر آنفلوآنزای پرندگان باید بازرسی شوند تا دام های آلوده و مشکوک وارد استان نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: از اماکن پرخطر مثل پمپ بنزین ها و جایگاه های cng و اماکن پرتردد مانند بیمارستان ها، پاساژها و خوابگگاه های دانشجویی به طور مرتب در طول سال بازدید داریم.

علی رمضانی نژاد بیان کرد: ایمن سازی مکان های نگهداری کپسول های گاز اکسیژن بیمارستان ها هم توسط آتشنشان ها انجام می شود.

داوطلبان هلال احمر آموزش های پدافند غیرعامل را فرا می گیرند

حسن امینی رنجبر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ۲ گروه ۲۰ نفره از داوطلبان این جمعیت آموزش های مقابله با پدیده های بمباران هوایی و شیمیایی را فرا می گیرند.

رستوران های مجتمع مس سرچشمه رصد می شوند

محمد مرادی نماینده مجتمع مس سرچشمه هم در جلسه پدافند غیرعامل فرمانداری اظهار کرد: جمعیت شاغل در این مجتمع بیش از ۱۲ هزار نفر است که روزانه برای این شاغلین در رستوران های این مجتمع غذا طبخ می شود.
وی افزود: این رستوران ها توسط کارشناسان مواد غذایی رصد و بازرسی می شوند تا غذای سالم به کارکنان داده شود.
مرادی بیان کرد: همچنین مخازن آب این مجتمع هم مورد پایش قرار می گیرند.
وی بحث سایبری را از تهدیدات برشمرد و گفت: برای جلوگیری از حمله سایبری سیستم های اینترنت مجتمع به غیر از مکان های واجب را قطع کردیم.

پایش پرندگان حیات وحش

حسین آخوندی رئیس اداره محیط زیست شهرستان رفسنجان هم از پایش پرندگان و حیوانات حیات وحش در سال جاری سخن گفت و افزود: منابع آبی کنترل می شوند و امسال تست ppr ( طاعون نشخوارکنندگان) را انجام دادیم که ۳ گوسفند آلوده بودند و با ضدعفونی آن ها محیط را از گزند و شیوع این بیماری پاک کردیم.

احداث ساختمان ستاد بحران در رفسنجان ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان هم با اشاره به اینکه ساختمان فرمانداری رفسنجان از استحکام مناسب برخوردار نیست و با یک حادثه زلزله دچار خسارت می شود گفت: باید ساختمان ستاد بحران در این شهرستان احداث شود تا در صورت بروز حوادث بتوان در انجا مستقر شد و برای مدیریت صحیح شهرستان تصمیمات درست گرفت.

محمد فتحیان ادامه داد: شهرداری زمین در این راستا در اختیار قرار می دهد اگر مجتمع مس سرچشمه بخشی از هزینه های ساخت این مکان را متقبل شود می توان ساختمانی محکم ستاد بحران را ایجاد کرد تا در مواقع بحرانی از آن استفاده کرد.

یک پایگاه اورژانس در رفسنجان نیاز است

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی رفسنجان هم گفت: در این شهرستان ۵ پایگاه اورژانس مجهز به ۵ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهری وجود دارد امّا با توجه به اینکه در شهر ترافیک زیادی وجود دارد و زمان ۶ تا ۸ دقیقه زمان طلایی رسیدن آمبولانس به محل حادثه است لذا برای حفظ این زمان و بیشتر نشدن ان، نیاز است یک پایگاه دیگر هم در این شهر ایجاد شود.

دکتر محمدرضا حسینی زینلی بیان کرد: طی چند روز اخیر تصادفات داخل شهری زیادی داشتیم که در این حوادث ۴ نفر فوت کردند.

ایمن سازی منابع حساس و حیاتی شهرستان در اولویت باشد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان هم اظهار کرد: ایمن سازی منابع حساس و حیاتی شهرستان در اولویت باشد و با توجه به تهدیدات حوزه های مختلف اعم از سایبری، بیوتکنولوژی، بحث های دامی و گیاهی، آب و … صورت می گیرد باید راه های مقابله با این تهدیدات به آگاهی مردم برسد.

محمد علی حاج جعفری ادامه داد: مشکلی که در نخسلتان های جنوب رخ داده و آفت هایی در نرماشیر محصولات کشاورزی این منطقه را دچار آسیب کرد؛ می تواند در بحث پسته در رفسنجان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: بحث پدافند غیرعامل و راهکارهای مقابله با واردات و مصرف سموم قاچاق و غیر مجاز در دستور کار جهاد کشاورزی باشد تا این محصول دچار آفت نشود که صادرات آن با مشکل مواجه می شود.
حاج جعفری اظهار کرد: دریچه های مخازن آب و فاضلاب باید مصو سازی شود که در این زمینه مصون سازی مخازن آب شهری ۱۰ درصد و در روستاها هم ۸۰ درصد صورت گرفته است.

وی توضیح داد: کمربند شرقی در رفسنجان نیاز است که احداث شود امّا در حال حاضر تانکرهای سوخت و مخازن سوخت از داخل شهر تردد دارند که می تواند خطرساز باشد آن ها با یک جرقه ممکن است منفجر شوند و جان بسیاری از همشهریان را تهدید کند که لازم است در ساعت ها و پیک های خلوت این تردد صورت گیرد شرکت فرآورده های نفتی باید این پدافند غیرعامل را اجرا کند.

هفته پدافند غیرعامل از ۸ آبان آغاز می شود و تا ۱۴ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پسته جلسه پدافند غیرعامل رفسنجان فرمانداری گواهی قرنطینه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان