رئیس اداره استاندارد رفسنجان:

صدور گواهی استاندارد برای ۱۲۱۴ محموله صادراتی پسته در رفسنجان

  • شناسه خبر: 189601
صدور گواهی استاندارد برای ۱۲۱۴ محموله صادراتی پسته در رفسنجان

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت: یک هزار و ۲۱۴ گواهی نامه صادراتی در شش ماهه اول امسال برای انواع پسته صادر و از گمرکات مختلف کشور خارج شده است.

خانه » اجتماعی » صدور گواهی استاندارد برای ۱۲۱۴ محموله صادراتی پسته در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ ناهید سربازپور در گفتگو با خبرنگار  ما به مناسبت هفته استاندارد، اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی استاندارد در هر سال توسط سازمانهای بین المللی ICE وITUوISOو ارسال پیام روسای این سه سازمان بین المللی در حوزه استاندارد بیان رویکرد و تمرکز بر موضوعات ای است که استاندارد ها در آن میتوانند نقش ایفا کنند امسال شعار جهانی استاندارد “استاندارد و چشم انداز مشترک برای جهانی برتر” است.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان بیان کرد: سالانه سازمان ملی استاندارد بر اساس وظایف قانونی که بر عهده دارد اهداف یکساله خود را اعلام و به هر استان ابلاغ می نماید این اهداف در ۴ محور ارزیابی انطباق ،اندازه شناسی،تدوین استاندارد،تایید صلاحیت است. اداره کل نیز سهم هر شهرستان را به ادارات تابعه خود تعیین و اعلام میکند .

وی با بیان اینکه اداره استاندارد رفسنجان با ارزیابی انجام گرفته در نیم سال نه تنها به اهداف ابلاغ شده رسیده بلکه از آنها نیز فراتر رفته است، افزود:  در حوزه ی تدوین استاندارد پژوهش محور در سال گذشته دو استاندارد صنایع دستی استان از جمله شال و پته دست باف و همچنین گلیم شیریکی پیچ سیرجان، با همکاری اداره  میراث فرهنگی تدوین شد.

سرباز پور گفت:  از سال گذشته جلسات مربوط به تجدید نظر ۴ عنوان مرتبط استاندارد های پسته در حال برگزاری است و به زودی جهت تایید در کمیته ملی استاندارد ارسال خواهند شد که دبیر این استانداردهای پژوهش محور پسته بر عهده رئیس اداره استاندارد  است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۱۴ مورد گواهی نامه صادراتی در شش ماهه ابتدای سال برای انواع پسته صادر شده و از گمرکات مختلف کشور خارج شده است، خاطرنشان کرد: برای این تعداد محموله ۱۲۴۱ مورد نمونه برداری به بخش خصوصی جهات تایید صلاحیت ارجاع شده و همین تعداد جهت آزمون پس از کدگذاری به آزمایشگاه ها ارسال شده است .

سرباز پور بیان کرد: محموله هایی که نتایج آزمون آنها با استاندارد مطابقت داشته است دارای گواهینامه انطباق شده و اجازه خروج محموله را از مبادی مجاز دریافت میکنند، لازم بذکر است صادرکنندگان برتر و دارندگان گواهی نامه پروانه استاندارد از تشریفات نمونه برداری و آزمون معاف هستند.

رئیس اداره استاندارد رفسجان عنوان کرد: در زمینه اجرای استاندارد و ارزیابی کیفی کالاهای تولید داخل تعداد ۲۳ پروانه برای محصولات کارخانجات در سه شهرستان رفسنجان ،انار و شهربابک صادر  شده و تعداد ۱۵ پروانه تمدید و ۱۰ مورد پروانه به دلیل عدم انطباق با استاندارد تعلیق گردیده است.

وی افزود: تعداد۲۶۷ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در شش ماه امسال  از کارخانجات تولیدی انجام گرفته است که عملکرد اداره در مقایسه با هدف ابلاغ شده ۱۹۶ درصد بوده است.

سرباز پور گفت: تعداد نمونه برداری از تولیدات از کارخانجات و ارسال آن به آزمایشگاه همکار به تعداد ۲۱۰ مورد بوده است که ۱۵۰ درصد هدف ابلاغی، حاصل تلاش همکاران در این اداره است.

وی ابراز کرد:  ۴۸ جلسه برای ارزیابی صلاحیت مسئولین کنترل کیفیت شده  تا نتایج ۳۷۶ نفر ساعت آموزش آنها بررسی شود،۳۰ مورد بازرسی برای ارزیابی استانداردسازی آسانسورها عمومی انجام گرفت تا از تداوم صلاحیت فنی و ایمنی این آسانسورها اطمینان حاصل شود،۳۱ مورد بازرسی از وضعیت ترازوها مورد استفاده در واحدهای صنفی صورت گرفت تا وضعیت عملکرد بخش خصوصی تایید صلاحیت شده که طی تفاهم نامه منعقده موظف به کالیبراسیون و ارزیابی دوره ای آن وسایل است ،بررسی شود.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت: وسایل بازی شناسایی شده در شهرستان رفسنجان به تعداد ۲۹۳ مورد بوده که با انعکاس به شهرداری رفسنجان و شهرهای تابعه پیگیری مستمر برای ارزیابی نهایی توسط شرکت های مجاز فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه خرید وسایل بازی و تفریحی استاندارد چنانچه در شرایط مطابق با استاندارد نیز نصب شوند شرایط ایمن را برای کودکان در حین بازی فراهم می کنند .ارزیابی انطباق نصب وسایل با استاندارد توسط شرکت های مجاز است که با پیگیری های مستمر امیدواریم با بهبود حاصل شده وضعیت کرونایی امکان تردد ارزیابی فراهم شود.

سربازپور بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های مستمر این اداره و همکاری خوب شرکت نفت وضعیت استاندارهای جایگاه های CNG رو به بهبود است و نرخ جایگاههای مطابق با استاندارد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: ارزیابی وضعیت استاندارد در کالاهای عرضه شده تحت عنوان طرح طاها در بازار توسط همکاران راسا انجام پذیرفت که تعداد بیش از ۹۸ کالای جعلی یا مشکوک به جعل از تولیدات کارخانجات سراسر کشور شناسایی شد و از فروشندگان جهت جمع آوری تعهد گرفته شد.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان تاکید کرد: در زمینه نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های انرژی طی بازدید از مراکز فروش وسایل خانگی این پارامتر مورد ارزیابی قرار گرفت و موارد عدم انطباق به فروشنده تذکر داده شد.

وی با بیان اینکه ارزیابی صلاحیت ۵ آزمایشگاه همکار و ۳ شرکت بازرسی نیز در این شش ماه انجام شد تا پروانه این شرکت ها مجدد تایید شود، گفت: رسیدگی به دو شکایت واصله نیز انجام و شاکی و متشاکی به صلح رسیدند.

سرباز پور بیان کرد: آموزش کارکنان استاندارد به تعداد ۲۰۸ نفر ساعت و برای افراد برون سازمانی ۱۶۰۰ نفر ساعت انجام شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رفسنجان سربازپور صادرات پسته گواهی استاندارد هفته استاندارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان