متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های قلبی و عروق:

فاکتورهای خطر را چک کنید تا قلب سالم باشد

  • شناسه خبر: 189212
فاکتورهای خطر را چک کنید تا قلب سالم باشد

فوق تخصص بیماری های قلبی و عروق در رفسنجان گفت: هفت فاکتور شامل دیابت، وزن، چربی خون، استرس، مصرف دخانیات، فشار خون و ارث را کنترل کنید تا از بروز بیماریها و حملات قلبی پیشگیری شود.

خانه » آخرین اخبار » فاکتورهای خطر را چک کنید تا قلب سالم باشد

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع)دکتر محسن میرزایی متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های قلبی و عروق صبح امروز؛ هفتم مهر روز جهانی قلب را تبریک گفت و برای همه داشتن قلبی سالم آرزو و اظهار کرد: متأسفانه خیلی از مردم ما نمی دانند که علائم قلبی می تواند انسان را گمراه کند و یا علائم را ساده می گیرند که ممکن است به قیمت جان آدمی تمام شود.

افزود: بسیار شنیدیم کسانی شب می خوابند و صبح بیدار نمی شوند، اطرافیان آن ها اظهار می کنند که مریض شان سر شب عرق می کند و یا احساس سوزش دارد اما متاسفانه خانواده می گویند احتمال تبع سردی است که به بیمار دست داده و سعی می کنند با داروهای گیاهی آن را برطرف کنند غافل از اینکه این هشدار است و باید دقت زیاد داشته باشند و به پزشک مراجعه کند.

وی تصریح کرد: درد سینه یکی از علائم هشدار است درد سینه اگر تمام سینه را گرفتار کند بسیار مهم است؛ گاهی اوقات درد در ناحیه سینه اگر وجود داشته باشد حداقل ۵ دقیقه باید طول بکشد که مشخص می کند حمله قلبی یا ناراحتی قلبی است در غیر این صورت اگر درد آنی و یا به صورت تیر کشیدن باشد درد های قلبی محسوب نمی شود.

دکتر میرزایی بیان کرد: همچنین درد سینه زمانی گمراه کننده است که علائم قلبی با علائم گوارشی همراه باشد خیلی ها به خاطر سوزش سر دل، قرص معده خوردند و به پزشک مراجعه نکردند و دچار حمله قلبی شدند لذا خوش باوری نکنید که ناراحتی معده است بلکه جدی بگیرید این سوزش سر دل از علائم هشدار دهنده بیماری قلبی است.

وی همچنین درد در ناحیه فک تحتانی یا شانه سمت چپ یا سمت راست را مهم دانست وگفت: خون در مواقع شب و بامداد به دلیل فرایند فیزیولوژی بدن در رگ ها لخته می شود و در شب یا طرف بامداد سکته قلبی رخ می دهد.

دکتر میرزایی به ۷ فاکتور اصلی که قلب را تهدید می کند اشاره و بیان کرد: یکی از فاکتور های خطر حمله قلبی ، ارث است به این معنی که اگر در خانواده پدر یا مادر در سن زیر ۵۵ سال دچار سکته قلبی شده باشند امکان دارد این ناراحتی قلبی برای فرزندان اتفاق بیفتد.
وی دیابت را از دیگر فاکتورها برشمرد و تصریح کرد: مادر همه دردها دیابت است بیماران دیابتی اگر قند را کنترل نکنند در آینده نه چندان دور ممکن است به ناگواری های قلبی دچار شوند؛ به شدت نسبت به کنترل دیابت وسواس داشته باشید، دیابت و فشار خون علایمی ندارند و به حدی باید تنظیم کنید که دستگاه قند خون عدد زیر ۱۱۰ را نشان دهد.

این فوق تخصص گفت: فشار خون بیماری خاموش است بیماری که هیچ علامتی ندارد فشار خون بالای ۱۴ خطر است و انسان را به سمت سکته های قلبی و مغزی، چشمی و کلیوی می برد. بیشتر بیماران فشارخون بالای ۲۰ دارند ولی امهال کاری می کنند لذا توصیه می شود ماهیانه یکبار حتما فشار خون را چکاپ کنید.
وی همچنین به کنترل وزن و انجام ورزش هم توصیه و بیان کرد: با افزایش چربی خون بدون اینکه فرد اطلاع داشته باشد عروق و رگ ها مسدود می شود و سکته رخ می دهد که مدام باید به متخصص داخلی مراجعه کنید.

میرزایی مصرف بی رویه انواع مواد مخدر را زمینه بیماری های قلبی دانست و ادامه داد:
استرس های روزانه هم فاکتور مهمی در بروز ناراحتی های قلبی است لذ اباید از استرس خود بکاهید تا قلبی سالم داشته باشید.
انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان قلب گفت و گو محسن میرزایی متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های قلبی و عروق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان