فرماندار رفسنجان مطرح کرد؛

تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند در حوزه پرورش میسر می شود

  • شناسه خبر: 189047
تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند در حوزه پرورش میسر می شود

فرماندار رفسنجان گفت: نیروی انسانی خلاق و توانمند وجود دارد باید اراده قوی باشد تا از این نیروها و ظرفیت ها استفاده شود که این امر در حوزه پرورش محقق می شود.

خانه » آخرین اخبار » تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند در حوزه پرورش میسر می شود

به گزارش خانه خشتی؛ عنایت‌الله رئیسی نماینده مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در  آیین بازگشایی مدارس در هنرستان شهید میرزابیگی رفسنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به نام  ولایتمداری، جوانان و دانش پژوهی نامگذاری شده است و مقارن شده با بازگشایی مدارس، امیداوریم با تلاش‌هایی که به‌سمت واکسیناسیون صورت گرفته شاهد بازگشایی  کامل مدارس باشیم که پیش بینی برای اواسط آبان‌ماه شده است.

وی افزود: هر جامعه‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله اخلاق مداری و مهارت افزایی و … پیشرفت و توسعه ‌پیدا کرده است به این جهت بوده که به حوزه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه داده شده است.

رئیسی بیان کرد:  ژاپن اگر در جنگ جهانی دوم شکست خورد و از بین رفت ولی در کوتاه مدت توانست به یکی از قطب‌های صنعتی دنیا و در حوزه قانون‌مداری، وجدان کاری و مهارت‌های دانش‌آموزان پیشرفته کند به دلیل اهمیت به حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

وی عنوان کرد: در کشور ما به دلایل مختلف سختی‌ها، مبارزات انقلاب، جنگ و تحریم‌ها، آنگونه که شاید و باید آموزش و پرورش، مدارس و معلمان به‌عنوان اولویت اول سسیتم کشور باشند، نبوده هر چند تلاش هایی انجام شده امیداوریم این توجه به حوزه تعلیم و تربیت در کشورمان بیشتر معطوف شود. همه مسوولان و والدین انتظارشان از معلمان این است علی‌رغم همه مشکلات، محددویت‌ها گرفتاری‌ها و بیماری کرونا و…این کار که ادامه راه انبیاست و تعلیم و تربیت و تعلیم آموزه های دینی ما بر آن استوار است، به‌خوبی ادامه یابد و معلمان با انگیزه فراوان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه باید روی توانمندی‌های دانش‌آموزان عمقی کارکنیم، گفت: دانش‌آموز باید خلاق، نقاد، پرسشگر و پژوهشگر بار بیاید و به سمت مهارت‌های اجتماعی و پژوهش پیش رود.

رئیسی با تاکید بر اینکه در جامعه‌شناسی، آموزش و پرورش کارکردهای متعدد دارد، متذکر شد: در کنار آموزش و خواندن و نوشتن دانش‌آموز باید فرهنگ‌پذیر و خلاق شود و فکر نوآورانه بیاموزد و به همه این کارکردهای حوزه تعلیم و تربیت توجه شود.

مجید فصیحی هرندی در این آیین گفت: امر پرورش شاید به لفظ ساده بیاید، اما متخصص می‌خواهد؛ چون ورای مسأله آموزش است و باید به عمق دیدگاه و تفکر یک فرد نفوذ کند و  هرجا که همکاران پرورشی ما تخصصی کار کردند، موفق بودند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: هر دانش آموزی با دانش آموز دیگر متفاوت است، همان طورکه در آموزش پذیری متفاوت است در امر پرورش هم متفاوت است و این امر سخت و دشوار است بنابراین اگر در پرورش  غفلت داشته باشیم و وظیفه خودمان را به‌خوبی انجام ندهیم، نتیجه آموزش و زحماتی که می‌کشیم به جایی نمی رسد در نتیجه نخبگان فراری می شوند و  بسیاری از استعدادها و توانمندی ها بروز نمی کند.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش باید به سمت پرورش پیش رفت و این امر به سادگی ممکن نخواهد بود بخصوص اگر دانش آموز تحت تاثیر فرهنگ غرب

قرار گیرد و به دنبال آن آسیب های اجتماعی در پی دارد لذا مسئولین باید در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشند.

فصیحی هرندی عنوان کرد: مشکلات حال باید به گونه ای برای دانش آموزان بیان شود که موجب تلخکامی آنها نشود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: هر کجا مسئولین دلسوز بودند و کار کردند، بیشتر موفق بودیم.

وی بر توجه بیشتر به حوزه پرورش تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی خلاق و توانمند وجود دارد باید اراده قوی باشد تا از این نیروها و ظرفیت ها استفاده شود که این امر در حوزه پرورش محقق می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیین بازگشایی مدارس رفسنجان رفسنجان فرماندار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان