فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

مدیریت جهادی زاییده دفاع مقدس است/ لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس خواسته قلبی شهید سلیمانی بود

  • شناسه خبر: 188939
مدیریت جهادی زاییده دفاع مقدس است/ لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس خواسته قلبی شهید سلیمانی بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مدیریت جهادی امروز، زاییده دفاع مقدس است که اگر محور کارها قرار بگیرد کن فیکون می کند و این مدیریت شایسته سالاری است که در مواقع لزوم بحران را جمع می کند.

خانه » اجتماعی » مدیریت جهادی زاییده دفاع مقدس است/ لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس خواسته قلبی شهید سلیمانی بود
به گزارش خانه خشتی به نقل از راه آرمان؛ پیش از ظهر امروز سردار حسین معروفی در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سیدالشهدا علیه السلام و گرامیداشت هفته پر افتخار، جاوید و ماندگار دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نبرد جانانه مردان بی ادعا با همه نامحرمان و نااهلان بود درود بر شما رزمندگان تاریخ که در کوره آتش از دین خدا دفاع کردید که امروز آن صحنه ها، صحنه های عزت و شرف و بزرگی ملت ایران است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دفاع مقدس ما پایه های درونی و مهمی را در خود نهادینه کرده بود؛ در زمان جنگ فرماندهان نمی گفتند بروید بلکه فرمانده می رفت و به نیروهایش می گفت بیایید به همین دلیل در صحنه های سخت نبرد بیشتر شهدا، فرمانده هان بودند.

سردار معروفی اظهارکرد: عصاره لشکر ثارالله در عملیات کربلای پنج تقدیم شد چون سختی نبرد بود؛ نبردی که از سه طرف روی انسان آتش می ریخت یک راه عقبه وجود داشت و آن هم میدان مین دشمن بود و فرمانده ما در جنگ با دشمن ۲۰۰ متر فاصله داشت نه ۲۰۰ کیلومتر و سنگرش روباز بود.

وی تاکید کرد: اولین مولفه تفکر عمیق دینی ما، توسل و توکل نیروها بود که سبب پیروزی شد چرا که اراده الهی را حاکم بر همه چیز می دیدیم و به فرمان الهی حُسن ظن داشتیم؛ مولفه دیگر انقلابی بودن است که در آن دوران روحیه انقلابی داشتیم و رسالت محور و تکلیف گرا بودیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بچه های مردم را شهید سلیمانی بی حساب و کتاب به دست کسی نداد تا خون آنها به هدر برود بلکه شهید سلیمانی با تشخیص درست، رهبری،مدیریت، شناخت و دشمن شناسی، شجاعت وتقوا در میدان نبرد فرمانده انتخاب می کرد و از این رو در ۲۵ عملیات زانو نزدیم و نماندیم بلکه موفق و پیروز میدان بودیم.

مدیریت جهادی زاییده دفاع مقدس است

سردار معروفی توضیح داد: روحیه جهادی از دیگر مؤلفه هاست که این مولفه زاییده دفاع مقدس است و با توجه به این روحیه می توانیم و می شود؛ کجای جنگ گفتیم نمی توانیم؟؛ مدیریت جهادی که امروز بحث می شود زاییده دفاع مقدس است که اگر محور کارها قرار بگیرد کن فیکون می کند؛ این مدیریت شایسته سالاری است که در مواقع لزوم، بحران را جمع می کند.

وی افزود: چهارمین مولفه جنگ مردمی بودن است؛ سپهبد شهید سلیمانی  کسی بود که بیشترین انس را با فرزندان شهدا داشت از این رو باید مردمی بودن را از این شهید یاد بگیریم   شاه کلید همه این مولفه ها اخلاص در عمل است؛ شهید سلیمانی پس از جنگ در هر گردهمایی و در سفر اهواز تمام تکیه کلام هایشان مطرح می کرد که اخلاص در عمل کربلا را زنده نگه داشت و جاوید کرد و جبهه همین بود که نور و بهشت شد و غیر خدا چیزی نبود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: باید به نسل جوان بگویید، بنویسید و واقعیت را عنوان کنید که دشمنان هر چی داشتند بر سر ما ریختند و اما ما یک سانت خاک خود را ندادیم؛ اینکه ناموس خود را حفظ کردیم افتخار می کنیم؛ دامان تاریخ ایران اسلامی پاک است باید این مسائل را بازگو کنیم.

بازدارندگی امروز ایران اسلامی به واسطه جنگ هشت ساله است

سردار معروفی تاکید کرد: بازدارندگی امروز ایران اسلامی به واسطه جنگ هشت ساله است؛ عقبه ایران اسلامی هشت سال دست خالی جهاد و پیروزی و سربلندی است و امروز به فضل الهی از نظر ابزار مدرن، به روز و هوشمند هستیم.

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله مظلوم بودیم اما ضعیف نبودیم، تشریح کرد: از آن جا که مکتب وحی را باور و اعتقاد داریم و توصیه پیامبر اعظم(ص) را باور داریم، ضعیف نبودیم و با دست خالی پیروز شدیم و امروز به شدت قوی هستیم.

لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس خواسته ی قلبی شهید سلیمانی بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس را خواسته قلبی شهید سلیمانی دانست و اظهار کرد: این لشکر خواست شهید سلیمانی بود که بچه های ثارالله را جهت تولید قدرت برای جمهوری اسلامی دور هم جمع کنیم از این رو فرمانده کل سپاه پاسداران این خواسته را قبول کرد.

سردار معروفی افزود: در فاز اول این لشکر، پنج تیپ در قسمت های شرق، جنوب، شمال، غرب استان تشکیل داده ایم و با درخواست رزمندگان سیستان و بلوچستان و هرمزگان یک تیپ از این لشکر در چند روز آینده برای سیستان و بلوچستان و در روزهای دیگر در استان هرمزگان یک تیپ دیگر راه اندازی می شود که در مجموع هفت تیپ تشکیل خواهد شد تا تفکر شهید سلیمانی را در جامعه برای جوانان امروز ساری و جاری کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: باید بیشتر هوشیار باشیم و هوشیاری نیاز و مسئله امروز است؛ خوشبختانه امسال با نظر نماینده ولی فقیه در استان کرمان برنامه های متعددی در هفته دفاع مقدس انجام خواهیم داد از جمله برنامه های این هفته می توان به گردهمایی فرمانده هان پایگاه های خواهر و بردار در روز پایانی هفته دفاع مقدس، گردهمایی فرمانده هان ارتش، نیروی انتظامی و سپاه در بیت الزهرا سلام الله علیها، تولید هشت کتاب در حوزه دفاع مقدس، طرحی را برای برگزاری یادواره خانگی ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان آماده کرده ایم که هفتم مهر ماه رونمایی خواهد شد، اشاره داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دفاع مقدس سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان